نماینده مدیریت توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین:

شهر بدون متکدی با مشارکت شهروندان محقق می شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۰۹:۰۷:۰۹
کد خبر: ۱۲۰۷۱۰۴
شهر بدون متکدی با مشارکت شهروندان محقق می شود
نماینده مدیریت توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین گفت:برای ساماندهی متکدیان و تحقق «شهر بدون متکدی» نیازمند مشارکت جدی شهروندان و امتناع از کمک به اینگونه افراد در سطح شهر هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عابدین رحمانی نماینده مدیریت توسعه خدمات اجتماعی با تاکید بر اینکه ساماندهی متکدیان از ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری قابل بررسی است اظهار کرد: مکان، تجهیزات، امکانات آموزشی، کارآفرینی، اشتغالزایی و در نهایت جمع آوری متکدیان از سطح شهر در  بخش سخت افزاری ساماندهی متکدیان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در زمینه سخت افزاری جمع آوری متکدیان قانون شهر وظایف متولی هر یک از موضوعات را بطور جداگانه مشخص کرده و باید همه دستگاه ها در چارچوب‌ وظایف و اختیارات خود در این خصوص اقدام کنند.

رحمانی در زمینه اقدامات نرم افزاری ساماندهی متکدیان گفت: فرهنگ سازی در خصوص امتناع مردم از کمک به افراد متکدی یکی از اصلی ترین موضوعات در سامان دهی متکدیان است زیرا اگر مردم به افراد متکدی کمک نکنند و مساعدت های خود را در قالب موسسات رسمی خیریه به افراد نیازمند واقعی اهدا کنند که در این صورت در ساماندهی متکدیان موثر خواهد بود.

نماینده مدیریت توسعه خدمات اجتماعی یادآورشد: در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری ساماندهی متکدیان نیازمند همکاری دستگاههای متولی و عموم شهروندان است.

157155658

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تکدی گری جرم محسوب می شود شایسته است دستگاههای محترم قضایی و نیروی انتظامی برخورد قاطع با این افراد داشته باشند تا فرد متکدی فکر نکند می تواند پس از جمع آوری از سطح شهر و غربالگری دوباره به تکدی گری ادامه دهد.

رحمانی تاکید کرد: دستگاههای متولی می بایست پس از جمع آوری متکدیان از سطح شهر توسط مجموعه شهرداری و همکاری نیروهای انتظامی نهایت همکاری را جهت غربالگری و ساماندهی این افراد هم داشته باشند. 

نماینده مدیریت توسعه خدمات اجتماعی بیان کرد: شهروندان در شهر قزوین  می توانند در صورت مواجهه با متکدیان از طریق سامانه ۱۳۷ و یا تلفن ۳۳۳۵۴۰۲۰_۰۲۸ در طرح« شهر بدون متکدی» سهیم باشند و گزارش های خود را اعلام کنند.

وی گفت: مشارکت مردم در رسیدن به شهر بدون متکدی بسیار مهم و موثر است و امتناع از کمک به متکدیان خیابانی آنها را نسبت به تکدی گری بی انگیزه خواهد کرد‌.

رحمانی تصریح کرد: گاهی برخی افراد در سطح شهر بصورت دسته جمعی و یا خانوادگی در محله های مختلف تکدی گری می کنند که این عمل زشت موجب تخریب چهره شهر شده و پیامدهای منفی در منظر مسافران و گردشگران دارد.

وی گفت: مجموعه توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین با کمترین امکانات بهترین عملکرد را داشته و پرسنل این مجموعه با همکاری نیروهای محترم انتظامی مستقر در این مجموعه بصورت شبانه روزی با گشت های مستمر در سطح شهر وظایف خود را انجام می دهند تا قزوین به شهر بدون متکدی تبدیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز