مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:

اعزام ورزشکاران به رقابت های بین المللی با تشکیل ستاد ویژه هدفمند شده است

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۱۴:۳۶:۱۵
کد خبر: ۱۲۰۷۲۵۵
اعزام ورزشکاران به رقابت های بین المللی با تشکیل ستاد ویژه هدفمند شده است
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: با تشکیل ستاد بازی های آسیایی در استان حمایت و اعزام ورزشکاران به رقابت های بین المللی سامان یافته و هدفمند شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم بدرقه مهدی مرندی بازیکن ارزنده والیبال کشورمان به بازی های المپیک ظهر پنجشنبه با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان، سیاوش طاهرخانی شهردار، سعید دقیقی عضو شورای شهر و جمعی از اهالی ورزش در استانداری قزوین برگزار شد.

عباس علایی مقدم در این مراسم گفت: افتخار داریم که از استان سه ورزشکار به رقابتی های جهانی اعزام می شوند که مهدی مرندی به المپیک و دو ورزشکار به نامهای مرتضی رمضانی و جبرائیل عبادی به مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو اعزام می شوند.

وی افزود: به دلیل حفظ سلامت ورزشکاران اعزامی، مراسم بدرقه را با تعداد محدودی برگزار کردیم تا در آستانه اعزام مشکلی برای قهرمانان ما ایجاد نشود.

23456

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: با تشکیل ستاد بازی های آسیایی توانستیم وضعیت اعزام ورزشکاران را ساماندهی کنیم و هدف گذاری ما راهیابی 8 نفر بود که آن را به 12 نفر رساندیم و 4 مدال در رقابت های آسیایی و 4 مدال در پاراسیایی کسب کردیم و خوشبختانه یک سوم مدالها توسط ورزشکاران استان بدست آمد.

بهمن عسگری ضمن بازیابی خود به دوران اوج باز می گردد

علایی مقدم یادآورشد: خوشبختانه با راهوری انجام شده اولین کسانی که به المپیک راه یافتند از استان قزوین بود که جوان با اخلاق ما بهمن عسگری در کاراته در یک سال گذشته جواز ورود را دریافت کرد و امید کشور برای کسب مدال طلا بود که متاسفانه با یک اشتباه سهوی این موقعیت از دست رفت.

وی گفت: مهدی مرندی امید ما در والیبال، رمضانی در والیبال نشسته و عبادی در تیر و کمان به عنوان مربی عازم پارالمپیک می شوند.

علایی مقدم اضافه کرد: والیبال در قزوین قدمتی 52 ساله دارد و مربیان ارزنده ای چون مصلایی، ثقفی و شریفی در این خطه تربیت شدند و در سالهای دور تیم های شاخصی در لیگ داشتیم و در مسابقات آسیایی نیز نماینده قزوین حضور داشت و در سالهای اخیر هم با کمک شورا و شهرداری، تیم والیبال در رده های سنی مختلف درخشیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: با حضور آقای کیایی پور رئیس هیئت والیبال استان شاهد ارتقای جایگاه این رشته در استان هستیم و امروز حتی در والیبال ساحلی حرفی برای گفتن داریم و والیبال بانوان نیز بخوبی فعال شده است.

وی افزود: ورزشکاران بزرگی چون علی موذن و بهبودی و امروز مهدی مرندی که دو دوره سابقه حضور در المپیک دارد افتخاری برای استان است و این ورزشکاران به اعتلای این رشته کمک فراوانی کرده اند.

علایی مقدم گفت: آقایان داوری، شکیبا و آرمان رحمانی در والیبال خوش درخشیده اند و امروز در تاکستان هم بازیکن لیگ برتری داریم و امیدواریم با کمک رسانه ها و حامیان مالی بخش خصوصی بتوانیم سالهای آینده افتخارات بیشتری را کسب کنیم.

للل

وی اضافه کرد: از همراهی اعضای شورای شهر و شهردار قزوین تشکر می کنیم که با درک درست از ورزش قهرمانی همواره حامی خوبی برای  ورزشکاران بودند و با اتکا به این کمک ها امیدواریم همچنان شاهد موفقیت بیشتر ورزشکاران خود در این عرصه باشیم.

زیرساخت توسعه ورزش والیبال در قزوین مهیاست

علایی مقدم اظهارداشت: خوشبختانه با تامین زیرساختها در استان شرایط برای ارتقای رشته والیبال مهیا شده و امیدواریم با حضور آقای کیایی پور در هیئت والیبال مردان و خانم غفاری در بخش زنان بتوانیم شرایط مساعدی را برای رشد و توسعه والیبال مهیا کنیم.

وی گفت: هرچند تیم ملی والیبال ایران در گروه بسیار سختی قرار دارد اما امیدواریم با عزم قهرمانان خود اولین مدال المپیک را در این رشته کسب کنیم.

علایی مقدم بیان کرد: تیم 12 نفره والیبال کشورمان با رهبری سعید معروف می تواند شگفتی ساز شود و مردم کشور را خوشحال کند.

در این مراسم 50 میلیون تومان هدیه ویژه استاندار به مرندی اهدا شد و در کنار آن هدیه مشترک استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان به مبلغ 15 میلیون تومان و شورا و شهرداری قزوین به مبلغ 10 میلیون تومان به این ورزشکار با اخلاق و قهرمان کشور تقدیم شد.

image_2021_7_15-12_57_19_448_W22

هدیه مسئولان استان قزوین به مهدی مرندی ورزشکار المپیکی کشورمان بالاترین هدیه داده شده به مدال آوران در میان استانها محسوب می شودکه این کار می تواند به تقویت انگیزه قهرمانان در رقابت های جهانی کمک کند.

مهدی مرندی دومین ورزشکاری است که پس از مهدی یعقوبی پیش کسوت قزوینی با رکورد سه بار حضور در المپیک توانسته است رکورد دار حضور در میادین بین المللی باشد و برای دومین بار به این رقابتها اعزام شود.

نظر شما