جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

استان قزوین قرمز شد/ ۳۰ درصد کارکنان ادارات حضوری فعالیت می کنند

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۱۸:۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۲۰۷۳۱۵
استان قزوین قرمز شد/  ۳۰ درصد کارکنان ادارات حضوری فعالیت می کنند
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: با افزایش دوبرابری تعدادبستری های کرونایی در استان قزوین و قرمز شدن چهار شهر استان محدودیت ها و ممنوعیت کرونایی بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه اضطراری ستاد کرونای استان قزوین عصر پنجشنبه به ریاست منوچهر حبیبی جانشین ستاد کرونای استان در محل استانداری قزوین برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهارداشت: متاسفانه علیرغم همه اقدمات انجام شده وضعیت استان قزوین با تاثیرپذیری از دیگر نقاط کشور وارد شرایط قرمز شده است.

وی بیان کرد: شرایط کشور بویژه استانهای جنوبی و شرقی تحت تاثیر ویروس دلتا قرار دارد و این ویروس مهلک در حال سرایت و انتقال به استانهای مرکزی از جمله قزوین است و اگر پروتکل ها را رعایت نکنیم و چاره اندیشی نشود شرایط سخت تر می شود.

کرونا 3

جانشین ستاد کرونای استان قزوین تصریح کرد: بیشترین مشکل از دورهمی و تجمع و برگزاری مراسم جشن عروسی و ترحیم ایجاد می شود و باید با کمک خود مردم این وضعیت را مدیریت کنیم تا آسیب ها بیشتر نشود.

حبیبی اضافه کرد: با این که وضعیت معیشت اصناف را می دانیم اما مجبور هستیم بر اساس ابلاغ و مصوبات ستاد کرونا محدودیت مشاغل درشرایط قرمز را اجرا کنیم زیرا اولویت ما حفظ سلامت مردم است.

قزوین/ تاکستان/ بویین زهرا/ البرز قرمز است

وی در ادامه گفت: متاسفانه شهرهای قزوین، تاکستان، بویین زهرا، البرز در وضعیت قرمز قرار گرفته و بیش از 90 درصد جمیعت استان در شرایط قرمز هستند و جدا از مردم درخواست می کنیم ویروس را جدی بگیرند و سهل انگاری نکنند.

حبیبی اظهارداشت: در حال حاضر تعداد بیماران بستری دو برابر شده و به 350 نفر رسیده که نشان می دهد روند شیوع بیماری شتاب زیادی گرفته و در هفته آینده به احتمال زیاد آمار فوتی ها هم بالا خواهد رفت واین شرایط نگران کننده است.

کرونا

فعالیت 29 رسته صنفی آزاد است

وی گفت: در وضعیت قرمز فقط مشاغل گروه یک که 29 رسته می شوند مجاز به فعالیت هستند که البته این مشاغل حدود 50 درصد کسبه و بازاریان را تشکیل می دهند.

حبیبی افزود: دستگاههای اجرایی خدمات رسان مانند شهرداری ها، شرکت های آب، برق و گاز با 50 درصد کارکنان به صورت حضوری و 50 درصد دور کاری و سایر ادارات با 30 درصد کارکنان به صورت حضوی مجاز به فعالیت هستند و جلسات فقط در فضای باز با حداقل افراذد و درفضای باسته حداکثر با 15 نفر مجاز است.

وی بیان کرد: در شرایط قرمز فعالیت های فرهنگی از جمله نمازهای جمعه و جماعات هم محدود شده و نماز جمعه فقط در فضای باز ممکن است با فاصله هر 4 متر یک نفر و در مجموع حداکثر تا 70 نفر مجاز است.

محدودیت ورود به شهرها/ تردد شبانه ممنوع

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: ورود خودروها با پلاک غیر بومی به استان ممنوع است و تردد شبانه از ساعت 22 تا 4 بامداد ممنوع و جریمه یک میلیون تومانی برای متخلفان اعمال می شود.

وی گفت: مراکز تولید مواد غذایی و رستوران ها فقط به صورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند و مراسم جشن عروسی و ترحیم همچنان ممنوع است.

کرونا 4

حبیبی یادآورشد: باید در دو هفته پیش رو بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم لذا همه باید کمک کنند تا از شرایط قرمز خارج شویم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین تصریح کرد: با ورود واکسن های جدید روند واکسیناسیون در هفته آینده شتاب گرفته و چند برابر خواهد شد و افراد بالای ۶۰ سال می توانند ثبت نام کنند و در نوبت قرار گیرند.

حبیبی بیان کرد: دو مرکز واکسیناسیون جدید از سوی ارتش و هلال احمر راه اندازی می شود تا از تجمع افراد سالمند برای واکسینه شدن جل.وگیری شود.

وی اظهارداشت: با همکاری همه جانبه مردم وبازاریان و اصناف امیدواریم کمر ویروس شکسته شود و وارد شرایط عادی شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز