رئیس پارک علم و فنآوری قزوین:

سه مرکز جدید نوآوری در پارک علم و فنآوری قزوین راه اندازی می شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۲۰:۲۴:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۹۲۶۲
سه مرکز جدید نوآوری در پارک علم و فنآوری قزوین راه اندازی می شود
رئیس پارک علم و فنآوری قزوین گفت: در راستای توسعه فعالیت های فنآورانه بزودی سه مرکز نوآوری فرهنگ و هنر، زیست فنآوری و گیربکس در قزوین راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی مافی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که عصر دوشنبه با حضور معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با حمایت های استاندار محترم فعالیت های علمی و عمرانی پارک علم و فنآوری قزوین شتاب خوبی گرفته هر چند تا شرایط ایده آل فاصله داریم اما تلاش می کنیم روند کارها بهتر شود. 

وی افزود: پردیس فنآوری آبیک در بهترین نقطه احداث می شود و با نزدیکی به استان البرز و پایتخت می تواند برای استقرار شرکت های دانش بنیان مناسب باشد.

مافی گفت: در پردیس آبیک 15 هکتار زمین به شهرک دانشگاهی واگذار شده که موقعیت آن می تواند جذابیت لازم را برای سرمایه گذاران و شرکت های دانش بنیان داشته باشد.

جلسه 4

مافی تصریح کرد: دو پروژه مهم پارک در سال جاری واگذاری 5 هزار متر زمین برای احداث پردیس سلامت است که این کار می تواند دستاوردهای پزشکی در حوزه سلامت برای مردم داشته باشد و به تولید داروهای مختلف توسط نخبگان استان کمک کند.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین یادآورشد: طرح دیگر ایجاد کارخانه نوآوری با همکاری سازمان فنی و حرفه ای در شهر صنعتی البرز است که امروز افتتاح شد و این کار هم به ارتقای مهارت های فنآوری منجر خواهد شد.

وی گفت: سه مرکز نوآوری فرهنگ و هنر، زیست فنآوری و گیربکس بزودی افتتاح خواهد شد.

مافی بیان کرد: در شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک بیش از 140 میلیارد تومان فروش داشتیم که بیانگر توان بالای تجاری سازی در این مراکز است.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین اظهارداشت: با امضای قرارداد با کمک سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین و پارک علم وفنآوری برای ایجاد مرکز نواوری فرهنگ و هنر و صنایع خلاق سعدالسلطنه و ساخت و بهره برداری از طرح ها اقدام شده که این طرح در صورت تامین اعتبار لازم، در سه ماه آینده آماده بهره برداری می شود. 

راه اندازی صندوق پژوهش و فنآوری با 5 میلیارد توان سرمایه 

وی از راه اندازی صندوق پژوهش و فنآوری غیر دولتی استان در پارک خبرداد و گفت: این صندوق با 5 میلیارد تومان آورده اعتباری شکل گرفته و می تواند حامی مالی خوبی برای اجرای طرح های دانش بنیان باشد.

اقتصاد مقاومتی

مافی گفت: مرکز نوآوری چشمه نور هم با این هدف که ظرفیت های دانش بنیان در اختیار طرح چشمه نور قرار گرفته و نیاز سایر صنایع را تامین کند راه اندازی شده که یک رکن اساسی و بازیگر طرح چشمه نور محسوب می شود.

وی بیان کرد: همچنین مرکز مالکیت فکری امروز با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد هر چند از دو ماه گذشته به صورت غیر رسمی خدمات می دهد که این مرکز در توسعه زیست بوم نقش مهمی دارد و برای ثبت اختراع واحدهای فناور مورد استفاده قرار می گیرد.

مافی اظهارداشت: افتتاح شبکه نوآور به توسعه زیست بوم کمک می کند تا همه بازیگران حمایت شوند که این مرکز ۴ فاز دارد که در فاز سوم و ارایه خدمات هستیم و در واگداری اراضی هم در فاز یک قرار داریم.

وی اضافه کرد: امروز پارک علم و فنآوری قزوین رو به توسعه، رشد منطقی و گسترش است و در ردیف ۵ پارک برتر کشور قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز