رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

قزوین با راه اندازی پردیس سلامت و دانشکده داروسازی به قطب محصولات دارویی دانش بنیان تبدیل می شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۲۱:۳۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۹۲۸۲
قزوین با راه اندازی پردیس سلامت و دانشکده داروسازی به قطب محصولات دارویی دانش بنیان تبدیل می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در صورت موافقت با راه اندازی دانشکده داروسازی و پردیس سلامت این استان به قطب تولید محصولات دانش بنیان دارویی تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، پیمان نامدار در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که عصر دوشنبه با حضور معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در بازدید قبلی دکتر ستاری از ظرفیت های فنآورانه دانشگاه علوم پزشکی و حمایت انجام شده توانستیم مرکز نوآوری دانشگاه را در پارک علم و فنآوری قزوین راه اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: با اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون تومان به مرکز توانستیم بخش دارویی و کارآفرینی را از طریق هیئت علمی فعال کنیم که به درآمدزایی بیشتر رسیدیم و با توسعه زیست بوم فنآوری سلامت و تحقیق و توسعه آرندی، زمینه تولید نمونه محصولات دارویی با ارزش افزوده بیشتر مهیا شد.

نامدار تصریح کرد: استان قزوین با داشتن واحدهای متعدد صنعتی تولید مواد بهداشتی و دارویی در کشور شاخص است و در حال حاضر800 واحد صنعتی مواد غذایی وبهداشتی دارد و 6 کارخانه داروسازی هم در دست احداث است و با احتساب واحدهای استان البرز حدود 50 درصد داروهای کشور در این دو استان تولید می شود. 

جلسه 2

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: بیشترین سرمایه گذاری خارجی صنعتی در استان قزوین انجام شده و با توجه به همه ظرفیت های  موجود شرایط ایجاد دانشکده داروسازی را هم داریم.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده توسط نمایندگان مجلس آمادگی داریم این دانشکده بزودی در استان تاسیس شود و بتوانیم از قابلیت های صنعتی، تولیدی و نیروی انسانی بخوبی بهره برداری کنیم.

راه اندازی پردیس سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین

نامدار اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین با داشتن سه هزار دانشجو و 300 نفر هیئت علمی توانمند و 7 مرکز تخقیقاتی می تواند در تولید محصولات دانش بنیان دارویی گام مهمی بردارد و در کشور نقش آفرین باشد.

وی یادآورشد: راه اندازی پردیس سلامت در راستای کارآفرینی، درآمدزایی، توسعه زیست بوم فنآوری و تولید محصولات دارویی با اتکا به تحقیق و پژوهش، هدف گذاری شده است و امیدواریم با حمایت معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور به آن دست یابیم.

نامدار بیان کرد: در این دانشگاه اساتید بسیار توانمند و برجسته ای داریم و با همکاری و تعامل خوب با پارک علم و فنآوری قزوین و نیز جایگاه فنآوری دانشگاه که تیپ 2 و رتبه 9 کشور است می توانیم طرح های مهمی دارویی را اجرایی کنیم.

4

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در صورت اختصاص 5 هزار مترمربع زمین در پارک علم و فنآوری قزوین برای راه اندازی پردیس سلامت در مرحله اول به 8 میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی آن نیاز داریم.

وی بیان کرد: با راه اندازی پردیس سلامت در قزوین می توانیم این استان را به یکی از قطب های تولید محصولات دانش بنیان دارویی در زمینه سلامت تبدیل کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز