مدیر اجرایی سابق پروژه چشمه نور:

تکمیل پروژه چشمه نور نیازمند رفع موانع و عزم جدی مسئولان برای تامین اعتبارات آن است

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۲۳:۴۰:۱۹
کد خبر: ۱۲۰۹۳۰۳
تکمیل پروژه چشمه نور نیازمند رفع موانع و عزم جدی مسئولان برای تامین اعتبارات آن است
مدیر اجرایی سابق پروژه چشمه نور گفت: روند اجرای پروژه چشمه نور با گذشت 10 سال بسیار کند و تدریجی است و تکمیل آن نیازمند رفع موانع و عزم جدی برای تزریق مناسب اعتبارات و اصلاح روند اجرایی کنونی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، صفر لک در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که عصر دوشنبه با حضور معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور در استانداری برگزار شد اظهارداشت: اجرای طرح های بزرگ نیازمند عزم و اراده و همت بلند است تا کارها متوقف نشود.

وی اضافه کرد: طرح ملی چشمه نور از پروژه های بسیار مهم و استراتژیک است و بیش از 10 سال است آغاز شده ولی روند اجرایی آن مطلوب نیست و باید مورد حمایت مسئولان کشوری قرار گیرد.

مدیر اجرایی سابق پروژه چشمه نور در قزوین تصریح کرد: در سالهای گذشته قرار بود اعتبارات این طرح بموقع پرداخت شود تا روند اجرا دچار توقف و یا کندی نشود اما به نظر برخی مسئولان کشوری به تعهدات خود عمل نکردند و برای مجریان چالش برانگیز شد.

وی اظهارداشت: آبروی خود را به همراه دکتر رهیقی برای اجرای پروژه به میدان آوردیم و آنقدر سختی و بی عهدی دیدیم و شنیدیم که سابقه نداشت.

جلسه 2

لک یادآورشد: جای تعجب دارد ما را به دلیل پیگیری بیش از حد از مواخذه کردند و در مراحلی جای سوال بود که گویی کسی دغدغه اجرای این طرح مهم را ندارد و آنها که دغدغه اجرا را داشتند متضرر شدند.

مدیر اجرایی سابق پروژه چشمه نور از جابجایی های صورت گرفته در بخش اجرا انتقاد کرد و گفت: از دکتر ستاری درخواست می کنم ضمن رسیدگی به انتقادهای کارشناسی اعلام شده نظارت بیشتری بر روند اجرا داشته باشند و با تزریق بموقع اعتبارات موجب تسریع در این کار مهم شوند.

وی بیان کرد: با تشکیل کنسرسیومی قرار بود این طرح ملی بخوبی جلو برود اما بسیاری از مصوبات اجرا نشده و عملیات عمرانی طرح تقریبا تعطیل و متوقف شده است.

روند اجرا باید اصلاح شود/ واقعیت های تلخ را بپذیریم

لک گفت: از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی انتظار می رود ضمن آسیب شناسی مشکلات پروژه، دستگاهی را متولی نظارت پروژه کند که توان مدیریت یک طرح 300 میلیون دلاری را داشته باشد و اگر واقعیت های تلخ را نپذیریم و مشکلات را برطرف نکنیم با این روند تکمیل پروژه بیش از 10 تا 15 سال زمان خواهد برد.

وی اظهارداشت: اگر امروز آزمایشگاه پروژه چشمه نور با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح می شود باید از فردا بتواند خدمات آزمایشگاهی را ارائه کند لذا باید واقعیت های موجود و موانع راه را بشناسیم و با جدیت برای رفع آن اقدام شود.

محمد بیگی: استفاده از متخصصان بومی در چشمه نور اولویت باشد

در ادامه فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: استفاده از نیروهای متخصص بومی در پروژه چشمه نور باید در اولویت باشد و از فامیل بازی در انتخاب مدیران پروژه خودداری شود.

وی اضافه کرد: در استان قزوین نخبگان زیادی داریم که می توانند در این پروژه مشغول به کار شده و به استان خدمت کنند و نادیده گرفتن آنها منطقی نیست.

محمد بیگی

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، اتاق بزرگانی مهم است و باید با تهیه نقشه علمی پروژه نقش استان مشخص شود.

محمد بیگی اظهارداشت: دانشگاههای آزد اسلامی و بین الملل ظرفیت علمی بسیار خوبی دارند که اگر از آنها استفاده شود در اجرای پروژه می توانند نقش آفرین باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز