علی شهری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

۴۳ هزار کلاس درس در کشور تخریبی و قدیمی است

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۰۸:۳۱:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۹۳۳۲
۴۳ هزار کلاس درس در کشور تخریبی و قدیمی است
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی کشور گفت: در کشور 43 هزار کلاس درس قدیمی و تخریبی وجود دارد که در صورت تامین اعتبارات لازم قادریم در مدت سه سال همه آنها را بازسازی و نوسازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی شهری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی کشور در بازدید از طرح های عمرانی اداره کل نوسازی مدارس استان در خصوص نوسازی مدارس قدیمی اظهارداشت: یکی از ماموریت های ما در این سازمان نوسازی مدارس قدیمی و تخریبی است تا فضای آموزشی مناسبی برای تحصیل همه دانش آموزان مهیا شود.

وی افزود: در سال 85 و ابتدای اجرای طرح نوسازی مدارس، حدود دو سوم مدارس کشور معادل 130 هزار مدرسه تخریبی و 136 هزار مدرسه هم نیازمند نوسازی و مقاوم سازی بودند که با اقدامات انجام شده در حال حاضر این میزان به 10 درصد کاهش یافته است.

شهری بیان کرد: از مجموع 430 هزار کلاس درس موجود در کشور حدود 43 هزار کلاس درس باید نوسازی شود که در سالهای گذشته توانستیم میزان درصد کلاس های تخریبی را از 30 درصد به 10 درصد برسانیم.

علی شهری 2

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی کشور یادآورشد: برای نوسازی هر کلاس درس نزدیک به 400 میلیون تومان هزینه لازم داریم و اگر اعتبارات مورد نیاز بموقع تامین شود قادریم در یک دوره سه ساله همه کلاس های تخریبی را نوسازی کنیم.

5 هزار طرح نیمه تمام آموزشی در کشور

شهری اضافه کرد: در کشور 5 هزار مدرسه نیمه تمام داریم که تقریبا نیمی از آنها خیر ساز است و با تعامل و جلب مشارکت خیرین توانسته ایم مشارکت خیرین را از 30 درصد به 50 درصد افزایش دهیم.

وی گفت: اعتبار لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام برای مدارس خیرین حدود 5 هزار میلیارد تومان و برای مدارس دولتی هم 5 هزار میلیارد تومان است.

ساخت مدرسه 33

ساخت 40 مدرسه برای دانش آموزان اتباع بیگانه

شهری در خصوص احداث مدارس برای کودکان و دانش آموزان اتباع بیگانه هم گفت: در این راستا کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعتباراتی برای ساخت مدرسه برای کودکان اتباع بیگانه اختصاص می دهد که در این راستا در حال حاضر 40 مدرسه در سراسر کشور در استان های مهاجر پذیر در حال احداث است.

وی یادآورشد: در استان قزوین هم سه مدرسه برای اتباع بیگانه ساخته شده که یک مورد آن در اقبالیه در حال تکمیل شدن است که در صورت نیاز به آن کمک خواهیم کرد تا سریعتر آماده بهره برداری شود.

شهری در خصوص استاندارد سازی کلاس ها و سیستم سرمایشی مدارس هم گفت: در کشور همه مدارسی که دارای بخاری نفتی بوده جمع آوری شده و در کلاس هایی که علمک گاز دارد و در حال حاضر در برخی مدارس که گاز ندارند مشکل داریم که برای رفع موانع اقدام می شود.

سرمایش

وی اضافه کرد:در سال جاری  800 میلیارد تومان برای استاندارد سازی مدارس و تجهیز سیستم سرمایشی هزینه می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی کشور از مسئولان استان قزوین در ساخت مدارس خیر ساز، جمع آوری بخاری های نفتی از مدارس و نیز استاندارد سازی کلاس ها تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما