رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین:

جشنواره بزرگ شهری «عبودیت تا تجلی ولایت» با اجرای ۵۰ برنامه متنوع برگزار می شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۱۱:۰۷:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۹۴۴۵
جشنواره بزرگ شهری «عبودیت تا تجلی ولایت» با اجرای ۵۰ برنامه متنوع برگزار می شود
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: جشنواره بزرگ شهری "عبودیت تا تجلی ولایت" با اجرای 50 برنامه متنوع فرهنگی، مذهبی و اجتماعی ویژه گرامیداشت دهه امامت و ولایت در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد درافشانی در این باره اظهار کرد: جشنواره بزرگ شهری "عبودیت تا تجلی ولایت" همزمان با دهه امامت و ولایت(از 30 تیرماه تا 7 مردادماه) با ویژه برنامه‌های متنوعی با هدف "ایجاد نشاط اجتماعی"،"ارتقای سواد دینی شهروندان" و "انتقال پیام عید قربان و عید بزرگ غدیر خم به عموم مردم " برگزار می شود.

درافشانی گفت: در این جشنواره که از عید قربان آغاز شده و تا عید غدیر خم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ادامه دارد، بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین، مجموعه شهرداریهای قزوین و سازمانهای وابسته، ادارات، سازمانها، مساجد، اصناف و محلات مشارک دارند.

تکریم سادات شهید و تجلیل از مادران سیده شهید

وی برنامه عصر خاطره  با عنوان « شاهدان علوی» را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت و امامت اعلام کرد و گفت:در این برنامه از  «سادات شهید و مادران سیده شهید» در فضای رو باز مزار شهدا با رعایت پروتکل های بهداشتی با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و بنیاد شهید استان قزوین تقدیر می گردد.

پویش مردمی «ذکر هر روزمان یا علی»

این مقام مسئول برگزاری پویش مردمی «ذکر هر روزمان یا علی» را از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت شهرداری قزوین برشمرد و گفت: در این پویش کسبه کهن شهر تاریخی فرهنگی قزوین در اقدامی نمادین با بالا بردن کرکره های مغازه هایشان به گفتن ذکر یا علی خواهند پرداختند، این پویش در راستای فرهنگ سازی گفتن ذکر یا علی و جاری شدن سیره علوی در زندگی آنان، انجام می شود.

ویژه برنامه یک قطره زندگی / تجلیل از زوج های شهرداری 

درافشانی یادآورشد: از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت می‌توان به برگزاری ویژه برنامه "یک قطره زندگی" و "تجلیل از زوج های شهرداری قزوین" اشاره کرد که در این برنامه از 10 اهدا کننده خون برتر شهر قزوین و زوج هایی که سال 99 عقد کرده اند، تجلیل خواهد شد. 

نگارش علوی و خوشنویسی زنده اشعار و احادیث

درافشانی "نگارش علوی و خوشنویسی زنده اشعار و احادیث" را از دیگر برنامه‌های شهرداری قزوین به مناسبت دهه امامت و ولایت برشمرد وافزود: این برنامه با همکاری انجمن خوشنویسان و بسیج هنرمندان قزوین و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حسینیه امینی ها برگزار می شود.

اجرای مسابقه تفسیر خطبه غدیر 

وی اجرای مسابقه تفسیرخطبه غدیر را از دیگر برنامه‌های این دهه برشمرد و افزود: این مسابقه در 25 مسجد محلات شهر قزوین با رعایت پروتکل های بهداشتی و با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار خواهد شد.

برگزاری  جشن های خیابانی دهه ولایت در 10 محله شهر 

درافشانی افزود: برگزاری جشن های خیابانی در 10 محله شهر قزوین با موضوع غدیر خم از جمله برنامه‌های شهرداری قزوین به مناسبت دهه امامت و ولایت است که با رعایت پروتکل های بهداشتی و با همکاری بنیاد غدیر و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین انجام می شود.

ویژه برنامه فر هنگی گذر غدیر

وی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه فرهنگی "گذر غدیر" از دیگر برنامه‌هایی که برای دهه مبارک  ولایت و امامت پیش بینی شده است، این ویژه برنامه با رعایت پروتکل های بهداشتی و در خیابان شهداء با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار می شود.

برگزاری چارپایه خوانی غدیر  در سطح محلات

درافشانی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری قزوین به مناسبت این ایام فرخنده، برگزاری "چارپایه خوانی غدیر"  در سطح محلات کهن شهر تاریخی قزوین است.

اجرای مسابقه مولودی خوانی

وی بیان کرد:اجرای مسابقه مولودی خوانی ویژه تمام گروه های سنی از دیگر برنامه‌های شهرداری قزوین به مناسبت دهه امامت و ولایت خواهد بود، که با رعایت پروتکل های بهداشتی و با همکاری بنیاد غدیر و اداره کل تبلیغات اسلامی اجرا خواهد شد.

مراسم «شب شعر غدیر»

درافشانی اظهار کرد: مراسم "شب شعر غدیر" از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دهه امامت و ولایت است با که با رعایت پروتکل های بهداشتی و با مشارکت بسیج هنرمندان در خانه موزه ابوترابی (ره) برگزار می شود.

این مقام مسئول یادآورشد: اجرای ورزش زورخانه ای در معابر و پارک ها با مشارکت بنیاد بین المللی غدیر و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، "اطعام غدیر" توسط خیرین قزوینی در سطح شهر و مساجد و تولید تیزر  و نمآهنگ غدیر در فضای مجازی از دیگر اقدامات شهرداری در دهه امامت و ولایت است.    

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در خاتمه گفت: مشارکت با مساجد و هیأت‌های مذهبی در برگزاری ویژه برنامه‌های اعیاد قربان تا غدیر خم و همچنین فضا سازی شهری در تیر بردها از دیگر اقدامات شهرداری به مناسبت دهه امامت و ولایت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز