نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

اجرای طرح های عمرانی آب ، راه و سلامت با افزایش اعتبارات استان قزوین در اولویت است

۱۴۰۰/۰۴/۳۱ - ۲۲:۰۱:۴۲
کد خبر: ۱۲۱۰۲۵۸
اجرای طرح های عمرانی آب ، راه و سلامت با افزایش اعتبارات استان قزوین در اولویت است
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سه برابر شدن اعتبارات استانی اجرای طرح های عمرانی با اولویت تامین آب شرب و کشاورزی، راهسازی و بهداشت و سلامت در اولویت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین با اشاره به افزایش سه برابری اعتبارات استان گفت: با تلاش مجمع نمایندگان استان قزوین و همراهی استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه، به دور از تنش های سیاسی و جناحی، و با تعامل ایجاد شده در میان مسئولان استان، به صورت یکپارچه به دنبال احقاق حقوق از دست رفته 40  ساله مردم بودیم و توانستیم بودجه سالیانه استان قزوین که از بودجه شهرداری نیز کمتر بود، به سه برابر افزایش دهیم. 

وی افزود: با پیگیری های انجام شده خوشبختانه اعتبارات استان قزوین از 400 میلیارد تومان به بیش از 1200 میلیارد تومان افزایش یافته است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: برای اولین بار ضمن تفاهم با استاندار قرار شد بودجه را به صورت خرد و کم میان شهرستان‌ها تقسیم نکنیم بلکه در چند موضوع از جمله آب شرب، آب کشاورزی، راه، سلامت و بهداشت، بهسازی و طرح هادی روستا‌ها به منظور بهبود زندگی مردم متمرکز شویم.

وی بیان کرد: امروز به دلیل تامین خدمات زیربنایی از جمله آب، برق، گاز و جاده شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهای استان هستیم و اگر خدمات عمرانی تداوم یابد این بازکشت بیشتر خواهد شد.

سیاهکلی با بیان اینکه نمایندگان استان برای افزایش بودجه حتی تهدید به استعفا کرده بودند، تصریح کرد: به دلیل ارائه آمار‌های غلط از وضعیت استان قزوین در ادوار گذشته، این استان همتراز با استان تهران ارزیابی می شد که با مهندس رجب رحمانی، نماینده تاکستان به عنوان عضو کمیسیون برنامه و بودجه توانستیم افزایش اعتبارات را محقق کنیم.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از روستا‌های استان قزوین در الموت و طارم سفلی به غیر از برق، راه دسترسی مناسبی ندارند که امیدواریم  با افزایش بودجه شاهد تسریع در خدمات زیربنایی و عمران روستایی باشیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه15 درصد بودجه به استان‌ها تخصیص داده شده و مابقی در اختیار وزارتخانه ها قرار دارد لذا مدیران استان باید تلاش کنند سهم استان را از بودجه ملی دریافت کنند.

سیاهکلی، کمبود آب را بزرگترین مانع توسعه استان قزوین دانست و گفت: متاسفانه به دلیل مصرف بی رویه در سالهای گذشته وضعیت منابع آب های زیرزمینی مناسب نیست و برخی از چاه‌های دشت قزوین برای رسیدن به آب تا 208 متر باید حفاری شود که نگران کننده است.

وی تصریح کرد: چند رودخانه‌ پرآب در استان قزوین وجود دارد که سیل بند ندارد و نمی توانیم این آب را به شهر قزوین و روستا‌های اطراف منتقل کنیم که باید این نقص برطرف شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امسال  260 میلیارد تومان برای انتقال آب از سد طالقان به آبیک اختصاص یافته که در صورت تسریع در تزریق مابقی اعتبارات روند انتقال آب به آبیک، بزودی آغاز می شود.

سیاهکلی گفت: اگر با مساعدت استاندار، اعتبار مورد نیاز باقیمانده برای انتقال آب سد طالقان به آبیک تخصیص یابد تا پایان شهریور ماه آب شرب به شهر آبیک منتقل می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از روند نامناسب جذب سرمایه گذاران در استان قزوین خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در قزوین به دلیل وجود زیرساختها و شاخص هایی چون نزدیکی به تهران و دسترسی به اتوبان، شبکه ریلی  و جاده ترانزیت جذابیت دارد اما روند اداری باید تسهیل شود تا افراد بیشتری برای کارآفرینی وارد قزوین شوند.

وی افزود: در تلاش هستیم در قزوین شهرک تولید محتوای رادیویی، تلویزیونی، سینمایی و فضای مجازی راه اندازی کنیم و اگر این طرح اجرا شود، زمینه‌ فعالیت های فرهنگی و اشتغالزایی خوبی در استان فراهم می‌شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث محور قزوین- الموت- تنکابن از سال گذشته تا به امروز به خوبی پیش می‌رود اما چون در مطالعات صورت گرفته موضوع ریزش کوه به دلیل جاری شدن چشمه‌ها در منطقه دینه کوه \یش بینی نشده بود با مشکلاتی روبرو شدیم که در حال حاضر با کمک مهندسان در رحال رفع این مشکل هستند.

وی افزود: تا پایان تابستان، از قزوین تا شهرک الموت، آسفالت خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز