امام جمعه موقت قزوین:

قوه قضائیه با جریان نفوذ مقابله جدی کند

۱۴۰۰/۰۵/۰۱ - ۱۵:۴۹:۱۵
کد خبر: ۱۲۱۰۴۸۴
قوه قضائیه با جریان نفوذ مقابله جدی کند
امام جمعه موقت قزوین گفت:: از قوه قضائیه درخواست می کنیم در ابتدای دولت جدید، جریان نفوذ را محاکمه و با آن برخورد قاطع کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد اظهارداشت: تقوا دروازه ورود انسان به دایره ولایت اهل بیت(ع) است و امام باقر(ع) فرمودند راه ورود به ولایت اهل بیت(ع) رعایت تقواست.

حجت‌الاسلام خضری تصریح کرد: باید شاخصه های انقلابی را پررنگ کنیم و ببینیم افراد این شاخصه ها را دارند یا نه و بدون تردید مهمترین ملاک انتخاب کابنیه دولت باید پایبندی به ارزش ها و مبانی اسلام باشد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند یکی از مبانی ما، اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی است و فرد انقلابی به کسی گفته می شود که روی اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی یعنی اسلام متحجرین و اسلام سکولارها و لیبرال ها می ایستد و نه در دام تحجر می افتد و نه در دام سکولاریسم، بلکه پیرو حقیقی اسلام و انقلاب اسلامی است.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآورشد: یکی دیگر از مبانی ما اعتقاد به پیشرفت و تحول است، نه توسعه با مدلی که غرب برای حکمران در جهان طراحی کرده بلکه پیشرفت با مدلی که امامین انقلاب برای تمدن اسلامی طراحی کرده اند و کلید واژه های مهمی هستند. 

امام جمعه موقت قزوین در ادامه گفت:توجه به محرومان، مبنای دیگرای است که باید به آن اهمیت داد و مراقب بود به جای این که کاری کنیم  ثروتمندان، بیشتر ثروتمند شوند و سرریزش به محرومان برسد؛ امروز یک تصمیم مدیریتی بگیریم که فشاری به نیازمندان وارد نشود برای نمونه بدانیم وقتی نان را گران می کنیم فشارش به محرومان است و اقشار ثروتمند و دلالان متوجه آن نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: شاخص دومی که رهبری درباره انقلابی بودن و انقلابی ماندن مطرح کرده اند، همت بلند برای رسیدن به آرمان‌هاست؛ یعنی ببینیم افق افراد کجاست؟ باید آرمان افراد سنجیده شود و در این راه فقط آرمان داشتن کافی نیست بلکه مهم تلاش برای رسیدن به آنهاست. 

حجت الاسلام خضری بیان کرد: برخی در فضای مجازی آرمان طلب هستند در حالی که آرمان طلبی بدون همت ناقص است لذا باید همت کنیم تا در همه عرصه ها چه در فضای مجازی و دنیای واقعی پای کار باشیم.

خطیب نماز جمعه قزوین شاخص سوم را پایبندی به استقلال کشور دانست و تصریح کرد: باید ببنیم مدیران در نقشه چه کسانی بازی کرده و به چه کسانی اعتماد می کنند؛ امروز رهبری در زمان تزریق دوز دوم واکسن فرمودند: اینکه ما در جریان واکسیناسیون عقب هستیم به این خاطر است که به کشورهای دیگر اعتماد کردیم و اولویت اولمان واکسن ایرانی نبود.

وی اظهار کرد: با تاکید رهبری نباید به دشمن اعتماد کرد زیرا ما امروز در ردیف شش کشور تولید کننده واکسن هستیم و به استقلال نیاز داریم و باید در استان هم شعار استقلال و پایبندی به این معنا را جدی بگیریم.

امام جمعه موقت قزوین با تاکید بر اینکه در استان باید شعار استقلال را پیاده کنیم و به خودباوری برسیم اظهارداشت: قزوین زمانی پایتخت کشور بوده و حوزه علمیه آن دانشگاه محسوب می شده و در عصر صفویه حوزه مکتب قزوین معروف و در کنار مکاتب فقهی که آن روزها حاکم بوده ، مکتب قزوین هم داشتیم و دانشمندان بزرگی در این خطه تربیت شدند به همین دلیل امروز در استان قزوین نباید دچار خود باختگی شویم.

وی گفت: امروز احساس می شود دچار یک خودباختگی شده ایم و دیگران برای ما تصمیم می گیرند و این ایراد باید برطرف شود زیرا قزوین نیازمند نرم افزار تمدنی و سند توسعه و پیشرفت و استقلال و خودباوری نیاز دارد.

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: در این شهر یک ابر پروژه به نام چشمه نور طراحی شده که می تواند تا قرن ها همه نگاه ها را به سمت قزوین و افتخارات علمی آن جلب کند اما باید پرسید این پروژه چرا تاکنون موفق نبوده و چرا نخبگان قزوین نامحرم تلقی شده اند.

وی بیان کرد: باید پرسید نخبگان قزوین در پروژه بزرگ ملی چشمه نور، کجا قرار دارند در حالی که این پروژه یک آرمان عملیاتی است که می تواند برای دانش آموزان و دانشجویان قزوین یک آرمان باشد.

خضری افزود: در ماه مرداد در آستانه چرخش مهم در حوزه حکمرانی هستیم و در حوزه مدیریت قوه مجریه، مدیریت شهری در همه شهرستان ها و روستاها که فقط آمد و رفت اشخاص نیست و این تحول یک تغییر از رویکرد مدیریت لیبرال به سمت مدیریت انقلابی است.

حجت الاسلام خضری تصریح کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب، راه حل مشکلات و دست یابی به پیشرفت، تشکیل دولت جوان و انقلابی است.

وی با بیان ویژگی های فرد انقلابی خاطرنشان کرد: تصمیمات ماههای مرداد و شهریور همانند انتخابات، بسیار مهم است و تصمیم گیری در مورد افراد می تواند یک دولت انقلابی را شکل دهد و مردم ومسئولان در این چرخش مدیریتی نقش اساسی دارند.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: مردم در شرایط بسیار سختی رای دادند و هر رای ارزش مضاعفی نسبت به گذشته دارد و مسئولیت بزرگی بر عهده کسانی است که برای کشور و دولت تصمیم می گیرند و امروز انتخاب مسئولان باید به گونه ای باشد تا به مطالبات مردم پاسخ داده شود. 

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: حساسیت در برابر نقشه دشمن شاخصه دیگر تقواست که از سوی رهبری به عنوان شاخصه های انقلابی گری مطرح شده و امروز دشمن از همه ظرفیت های نفوذ استفاده می کند تا برای شروع دولت جدید، ایجاد بحران کند.

وی افزود: ما یک مطالبه از دولت جدید داریم، همان طور که سامانه معرفی مدیران انقلابی را طراحی کردند، سامانه معرفی نفوذ در سازمان ها را نیز طراحی کند زیرا مردم در این هشت سال از نفوذ ضربه خوردند و نفوذی ها مردم را ناراضی کردند. 

حجت الاسلام خضری اظهارداشت: از قوه قضائیه درخواست می کنیم در ابتدای دولت جدید، جریان نفوذ را محاکمه و با آن برخورد کند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز