مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

۱۴۲۰ نفر از خانواده فرهنگ و هنر قزوین از خدمات بیمه هنرمندان بهره‌مند هستند

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۰۷:۳۳:۵۷
کد خبر: ۱۲۱۱۰۷۲
۱۴۲۰ نفر از خانواده فرهنگ و هنر قزوین از خدمات بیمه هنرمندان بهره‌مند هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: ۱۴۲۰ نفر از خانواده فرهنگ و هنر و رسانه استان قزوین از خدمات بیمه هنرمندان بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست مشترک هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین با امین عارف نیا مدیرعامل موسسه توسعه فرهنگ و هنر و سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر برای بررسی مسائل فرهنگی و موضوعات مرتبط با اقتصاد هنر و ارتقای سطح خدمات و تسهیلات به هنرمندان استان قزوین برگزار شد.

محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این نشست گفت: حدود ۱۴۲۰ نفر از هنرمندان و خبرنگاران قزوینی در صندوق اعتباری هنر عضویت دارند و از مزایای بیمه و تسهیلات این صندوق بهره‌مند هستند.

اسماعیلی اظهار داشت: از اعضای صندوق اعتباری هنر در استان قزوین تعداد ۸۴۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و از خدمات آن بهره مندند که سهم مربوط به کارفرما از سوی صندوق اعتباری هنر پرداخت می شود.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۵۶۴ نفر از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می کنند که از این تعداد ۳۱۵ نفر بیمه شده اصلی و ۲۴۹ نفر تحت تکفل ایشان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تاکید کرد: برای ۱۱۲۹ نفر از اعضای صندوق هنر در استان قزوین که مدارک و ثبت نامشان تکمیل شده، درخواست هنرکارت شده که تا کنون بیش از ۱۰۰۰ هنر کارت صادر و به ایشان تحویل شده است.

این مسئول تصریح کرد: ۱۱ نفر از پیشکسوتان هنری استان نیز از طرح تکریم و مستمری صندوق اعتباری هنر استفاده می کنند، همچنین در یک سال گذشته به ۱۲ نفر از اعضای صندوق هنر وام ضروری پرداخت شده است، این در حالی است که در سال گذشته طی دو مرحله مبلغ ۳۰ میلیون ریال کمک مالی بلاعوض به حساب هنرکارت اعضا واریز شد.

اسماعیلی تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته در طول دو سال گذشته، تعداد اعضای صندوق اعتباری هنر در استان قزوین تقریبا دو برابر شده است، همچنین در سال ۹۹ نیز تعداد ۱۲۵ نفر از هنرمندان قزوین برای بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی به صندوق هنر معرفی شدند.

در ادامه این نشست در خصوص راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در قزوین، بیمه هنرمندان، اعطای تسهیلات به هنرمندان و موضوعات مرتبط بحث و بررسی و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز