مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین:

بیماران خاص در قزوین تسهیلات درمانی می گیرند

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۱۹:۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۲۴۵۵
بیماران خاص در قزوین تسهیلات درمانی می گیرند
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: ۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار درمانی از سوی وزارت بهداشت برای درمان بیماران خاص قزوین اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، مریم بیدخام  در نشست هماهنگی برای اعطای تسهیلات و بررسی مشکلات بیماران خاص استان  قزوین اظهارداشت: این اعتبار به صورت تسهیلات به بیماران خاص مانند تالاسمی، هموفیلی، اوتیسم و بیماران سرطانی و زوج‌های ناباروری که دارای شرایط لازم باشند اعطا می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به هزینه های بالای درمانی و دارویی بیماران یاد شده، ضرورت حمایت و مساعدت های لازم به آنان از سوی وزارت بهداشت لحاظ شده و این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.

بیدخام تصریح کرد: این بیماران در شرایط کنونی که کرونا در جامعه تاخت و تاز می‌کند، بیشتر از سایر گروه‌ها در معرض آسیب هستند و به همین دلیل نیز توجه به شرایط سلامت آنها باید بیش از سایر اقشار در دستور کار متولیان سلامت قرار گیرد.

وی یادآورشد: بیمارانی که تحت پوشش انجمن‌های حمایتی هستند از طریق این نهادها و کسانی که تحت پوشش نیستند از طریق مراجعه به مراکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی می‌توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

بیدخام به نقش تشکل‌های مردم نهاد در حوزه بیماران خاص هم اشاره کرد و گفت: حمایت‌های اجتماعی از این بیماران در قالب تشکل‌ها و سازمان‌های حامی مختلف اهمیت زیادی دارد؛ چرا که این انجمن‌ها به عنوان حامی و مطالبه گر حقوق  بیماران خاص می توانند موضوعات مرتبط با آنها را پیگیری کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به فرآیند شناسایی بیماران از طریق نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی،بهزیستی و نیز مددکاران دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: برای شناسایی بیماران خاص و برخورداری آنها از ظرفیت سازمان های مردم نهاد می بایست با اطلاع رسانی مناسب به همه بیماران، پیگیر رفع مشکلات آن‌ها باشیم.

بیدخام خاطرنشان کرد: مقرر شده بانک‌های عامل استان قزوین با تسهیل در دریافت تضامین بانکی شرایط این بیماران را لحاظ کرده و کمک کنند تا این افراد بتوانند هرچه سریع تر از خدمات تعیین شده برخوردار شوند.

وی یادآورشد: همه نهادهای متولی حوزه بهداشت و سلامت وظیفه دارند با حمایت و مساعدت مستمر آرامش خاطر لازم را برای خانواده بیماران ایجاد کرده و از خیرین هم انتظار داریم همانند گذشته همراه و پشتیبان این افراد باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز