مدیر دفتر حقوقی شرکت اب منطقه ای استان قزوین:

دفاع مستدل در ۵۳۳ فقره پرونده کیفری و حقوقی موجب صیانت از حقوق بیت المال شده است

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۰۶:۵۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۱۳۴۹۷
دفاع مستدل در ۵۳۳ فقره پرونده کیفری و حقوقی موجب صیانت از حقوق بیت المال شده است
مدیر دفترحقوقی شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: از سال گذشته تاکنون با دفاع مستدل و قانونی در 533 فقره پرونده کیفری و حقوقی از دهها میلیارد تومان حقوق شرکت به نفع بیت المال صیانت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فاطمه ایمانی مدیر حقوقی شرکت آب منطقه ای استان قزوین در خصوص پیگیری امور حقوقی این شرکت اظهارداشت: یکی از مهمترین وظایف دفتر حقوقی شرکت، انجام امور مربوط به طرح و تعقیب دعاوی شرکت علیه اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین دفاع از دعاوی مطروحه علیه شرکت در مراجع قضایی، دیوان عدالت اداری و دادگاههای اداری و نیز مستند سازی اموال غیر منقول به منظور ساماندهی دارایی های شرکت است که در این زمینه اقدامات متعددی برای اخذ اسناد بستر رودخانه ها و همچنین املاک شرکت صورت گرفته و کماکان نیز در جریان است.

مدیر حقوقی شرکت آب منطقه ای استان قزوین تصریح کرد: طبیعتاً بیشترین حجم دعاوی شرکت مربوط به  دعاوی کیفری علیه متخلفان حوزه آب، از جمله حفاران و بهره برداری غیر مجاز از منابع آب زیرزمینی و مابقی دعاوی مربوط به تجاوز صورت گرفته به حریم و بستر رودخانه ها و کانال های آبرسانی است، که اقدامات لازم برای دفاع از این دعاوی توسط دفتر حقوقی شرکت صورت گرفته است.

پیگیری 393 فقره پرونده در سال گذشته/ 140 فقره در سال جاری

وی افزود: در سال گذشته 393 فقره پرونده حقوقی و کیفری شرکت آب منطقه ای قزوین توسط مراجع قضایی و دیوان عدالت اداری مورد رسیدگی قرار گرفت که در 321 مورد از این پرونده ها رأی به نفع شرکت و در 72 مورد نیز رأی علیه شرکت صادر شده است.

image_2021_7_24-20_0_16_935_Npg

ایمانی بیان کرد: البته عمده احکامی که علیه شرکت آب منطقه ای صادر شده مربوط به نقض احکام صادره توسط کمیسیون رسیدگی به امور آبهای زیرزمینی در دیوان عدالت اداری و تکلیف کمیسیون یادشده جهت رسیدگی مجدد بوده و هیچ یک از احکام صادره علیه شرکت، مربوط به محکومیت های مالی نبوده است.

وی گفت: برخی اقدامات شاخص در خصوص دعاوی شرکت شامل گرفتن احکام برائت در غرق شدن اشخاص در کانال های آبرسانی و همچنین نقض احکام صادره در خصوص خلع ید کانال آبرسانی دشت قزوین در محدوده این شهر و اخذ احکام «له» شرکت مبنی بر رد دعوا و یا بی حقی خواهان ها در خصوص مطالبه بهای عادله روز اراضی مربوط به کانال های آبرسانی و همچنین اخذ احکام جبران خسارت در خصوص برداشت های غیرمجاز مصالح رودخانه ای از رودخانه های استان است که با توجه به ارزش ریالی قابل توجه دعاوی یاد شده با دفاع مناسب صیانت از حقوق بیت المال با جدیت مورد اقدام قرار گرفت.  

ایمانی یادآورشد: همچنین موضوع معافیت شرکت از پرداخت هزینه های دادرسی به جد مورد مطالبه قرار گرفته به نحوی که در سال گذشته هیچ وجهی بابت هزینه های دادرسی در دعاوی حقوقی و کیفری از سوی این شرکت پرداخت نشده است.

مدیر دفتر حقوقی شرکت آب منطقه ای قزوین اظهارداشت: در سال جاری نیز تاکنون 140 فقره پرونده حقوقی و کیفری در جریان رسیدگی قرار گرفته که در 90 درصد از پرونده ها آرا «له» و به نفع شرکت صادر شده است. 

وی همچنین  گفت: 120 مورد از پرونده های یاد شده مربوط به شکایت علیه اشخاص بوده که از این بین 60 مورد آنها نیز مربوط به جرایم حفر و بهره برداری غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز