مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

دستاوردهای اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در سیستم آموزشی اجرایی می شود

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۰۸:۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۲۱۳۵۴۱
دستاوردهای اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در سیستم آموزشی اجرایی می شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: دستاوردهای اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش کشور در شش محور در سیستم آموزشی عملیاتی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسنعلی اصغری در پایان اجلاس دو روزه روسای آموزش و پرورش سراسر کشور در گفتگو با خبرگزاری برنا دستاوردهای این اجلاس را تشریح کرد.

وی در مورد محورهای اجلاس اظهارداشت: در شش محور مسائلی مطرح شد که نیروی انسانی مهمترین آن بود زیرا باور داریم اگر قرار است در نظام آموزشی کشور تغییراتی رخ دهد، این تحول باید در نیروی انسانی صورت گیرد.

تعیین تکلیف 1081 معلم حق التدریسی در استان

اصغری تصریح کرد:  ساماندهی نیروی انسانی مهمترین اولویت است البته اتفاقات خوبی در این راستا صورت گرفته و نیروهایی که سالها وضعیت مشخصی نداشتند ساماندهی شدند و در سراسر کشور 78 هزار نفر از همکارانی که به صورت حق التدریس مشغول کار و بلاتکلیف بودند، ساماندهی شدند که سهم استان ما در این زمینه 1081 نفر است که در این اجلاس مقرر شد این افراد تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: موضوع بعدی که در اجلاس مورد گفتگو قرار گرفت سلامت جسمی دانش آموزان بود که با توجه به ارتباط اولیا با مسائل  اموزش و پروئرش مجبوریم به همه ذینفعان توجه کنیم.

image_2021_7_31-9_7_42_750_7RY

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد:  در اجلاس تاکید شد تا سلامت جسمی و روانی افراد مورد توجه قرار گیرد زیرا اگر از آن غافل شویم و آنجا که در تربیت زیستی و تربیت بدنی کوتاهی کنیم آسیب می بینیم.

وی اضافه کرد: در مراقبت های روانی و صیانت از دانش آموزان در مقابیل تهدید ها نسبت به اجرای طرح نماد اقدام شده و به صورت جدی موضوع نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

راه اندازی اورژانس اجتماعی دانش آموزی 1570

اصغری اضافه کرد: همچنین راه اندازی نماد «1570 »که به صورت شبانه روزی مراقب دانش آموزان باشد از کارهایی خوبی است که روی آند تاکید شد تا اگر بتوانیم بموقع آسیب ها را شناسایی و مداخله کنیم و پیشگیری مناسب انجام دهیم می توانیم از بسیاری از آسیب های خطرناک از جمله بروز خودکشی، استرس و اضطراب و فرار از تحصیل و خانه و مدرسه پیشیگیری کنیم.

وی در ادامه گفت: نظام ارزشیابی تحصیلی هم در دستور کار جدی قرار گرفت و در اجلاس به آن توجه شد و قرار شد داشبورد مدیریتی جامعی در اختیاردانش آموزان قرار گیرد.

اصغری بیان کرد: مدیر وقتی می تواند بخوبی مدرسه خود را اداره کند که داشبورد مناسبی داشته و در لحظه اطالاعات لازم داشته باشد و تصمیم گیری مناسب کند تا مداخله بموقع هم صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهارداشت: اگر اطلاعات، دسته بندی نشده و بدون تحلیل در اختیار مدیران قرار گیرد تصمیمات مهمی گرفته نخواهد شد.

وی اضافه کرد: نظام ارزشیابی مناسب با شاخص های دقیق معین می شود لذا در یک پنل علمی به آن توجه شد و محور دیگر عدالت آموزشی بود که در اجلاس مورد توجه قرار گرفت.

اجرای طرح عدالت و دسترسی آموزشی برای همگان

اصغری تصریح کرد:  ما یک دسترسی آموزشی و یک عدالت آموزشی داریم که در اجلاس بر نصیب برابر آموزشی بحث شد البته باید دانست وقتی صحبت از برابری می کنیم یعنی همه بتوانند شرایط یکسانی در آموزش و تحصیل داشته باشند و کسی از آموزش باز نماند.

image_2021_7_31-9_7_56_629_JmE

وی گفت: البته این فاصله در استانها و میان مناطق برخوردار و غیر برخوردار دیده می شود و ما باید فرصت های برابر آموزشی را مهیا کنیم تا کسی عقب نماند.

اصغری توجه به کیفیت آموزشی را از دیگر محورهای مورد توجه در اجلاس دانست و یادآورشد: شاید بتوانیم همه افراد را در تحت پوشش آموزشی خود قرار دهیم اما باید به سمت یک نظام تعلیم و تربیتی برویم که در آن خلاقیت و یاد گیرندگی بالا باشد و تاکید بر آموزش صرف نداشته باشیم بلکه درک مطلب مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: باید به سمت نظام تعلیم و تربیتی برویم که بر اساس شایستگی حرکت کند و بر علم نافع و علوم کابردی تاکید داشته باشد لذا به داشتن محتوای ارزشمند نیاز داریم به همین دلیل در اجلاس بر غنی سازی محتوای آموزشی تاکید شد.

اصغری گفت: برای دستیابی به علم نافع در اجلاس تاکید شد نیازمند بازنگری در کتب درسی هستیم و باید همه ذینفعان را در امور دخالت دهیم و معلم، مدیر، اولیا در تهیه و تنظیم محتوای درسی مشارکت کنند تا تولید محتوای خوبی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همچنین تربیت تمام ساحتی در اجلاس مورد تاکید قرار گرفت که برای تحقق این مهم الزاماتی لازم است که باید آنرا پیاده کنیم و در این راستا باید مطالبه اولیا از ما تغییر کند و ما هم مانند یک مربی عمل کنیم زیرا متولی علم و فناوری جامعه در واقع آموزش و پرورش است و بایستی انسان هایی را تربیت کنیم که آماده ورود به فضای جدید باشند و در عین حال نیازمند افرادی هستیم که در ساحت عبادی هم توانمندی لازم را پیدا کنند.

پروژه مهر از دیگر مباحث جدی اجلاس روسای آموزش و پرورش 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: یافته های علمی جهانی و  اظهار نظر برجسته ترین و کارامدترین دانشگاهها نشان داده تعطیلی مدارس لطمات جبران ناپذیری به دانش آموزان وارد کرده که قابل جبران نیست و اگر مدرسه تعطیل شود آسیب جدی به تحصیل دانش آموزان و روح و روان آنها وارد می شود اما تحقیقات نگفته اگر مدرسه باز شود و بچه ها به کلاس بروند امکان آسیب جدی دارند لذا بر بازگشایی مدارس تاکید شده که ما هم تلاش می کنیم مدارس حضور ی باشد.

وی اضافه کرد: در  19 ماه که مدارس تعطیل بوده شاهد افتد تحصیلی دانش آموزان بودیم و امروز باید شرایط را به گونه ای مهیا کنیم که کلاس ها به صورت تلفیقی( حضوری و مجازی) برگزار شود تا کمبودهای گذشته را جبران کنیم.

image_2021_7_31-9_11_26_664_CjD

واکسیناسیون معلمان این هفته تکمیل می شود

اصغری از تزریق واکسن به معلمان هم خبرداد و اظهارداشت: واکسیناسیون همه معلمان در دستور کار قرار گرفته و حداکثر تا یک هفته همه 21 هزار نفر فرهنگیان و معلمان واکسینه می شوند و شرایط خوبیر برای بازگشایی مدارس ایجاد می شود.

وی در خصوص  واکسیناسیون دانش آموزان هم گفت: هنوز یافته های جدیدی که تاثیر واکسن در سنین پایین را ضروری بداند اعلام نشده لذا ما هم تابع تصمیمات وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا هستیم و اگر تایید شود این گروه هم در نوبت قرار خواهند گرفت اما فعلا برنامه ای برای واکسیناسیون این گروه نداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز