استاندار قزوین:

ساختار اداری کشور معیوب و قاچاق پذیر است/ تغییر رویکرد و نگاه مدیران یک الزام برای تحقق توسعه است

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۰۹:۵۰:۰۳
کد خبر: ۱۲۱۵۵۷۸
ساختار اداری کشور معیوب و قاچاق پذیر است/ تغییر رویکرد و نگاه مدیران یک الزام برای تحقق توسعه است
استاندار قزوین گفت: ساختار اداری کشور قاچاق پذیر است و برای تحقق توسعه باید نگاه و رویکرد مدیران تغییر کرده و ساختاری نو در جذب سرمایه گذار، حمایت از تولید و رونق اقتصادی تعریف شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ظهر چهارشنبه به ریاست جمالی پور استاندار قزوین در سالن مدیریت بحران استانداری تشکیل جلسه داد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت: موفقیت سازمانی زمانی رخ می دهد که شما در تسهیل گری و ارتباط بخشی موفق عمل کرده و از ظرفیت مردم بخوبی استفاده کنید.

وی با انتقاد از وجود موانع متعدد در مسیر تولید و سرمایه گذاری تصریح کرد: بخشی از مشکلات کشور ناشی از تحریم های ناجوانمردانه دشمنان بوده اما باید بپذیریم بخشی از مشکلات نیز به نوع رویکرد، تفکر و تصمیم گیری ما مدیران مربوط می شود

2221

استاندار قزوین بیان کرد: وقتی هنوز به سرمایه گذار با چشم تردید  نگاه می کنیم و رویکرد منفی داریم و در مسیر کارآفرینی مانع ایجاد می کنیم نباید انتظار داشته باشیم توسعه بسرعت ممکن شود.

وی گفت: وقتی ظرفیت درون کشور را با چالش مواجه می کنیم و نوعی خود تحریمی داریم گناهی نابخشودنی مرتکب شده ایم که آسیب آن را مردم خواهند دید.

جمالی پور یادآورشد: اگر امروز با شرایط سخت اقتصادی همچنان در مسیر تولید، سرمایه گذاری، رونق اقتصادی و کارآفرینی مانع ایجاد کنیم به اقتدار و امنیت کشور آسیب زده ایم زیرا اقتدار یک کشور به اقتصاد قوی متکی است و این موضوع زمانی رخ می دهد که ما بتوانیم حضور سرمایه گذار و کارآفرین را تسهیل کنیم.

رویکردهای کنونی جوابگوی نیازها نیست

استاندار قزوین در ادامه گفت: ناکارآمدی ایجاد شده در بخش دولتی به نوع تفکر و مدیریت ما بستگی دارد و باید بپذیریم که رویکردها و ساختار کنونی جوابگوی توسعه کشور نیست و با جابجایی دولت هم این مشکل برطرف نخواهد شد.

وی اظهارداشت: هنوز هم بسیاری از مدیران فقط به فکر منافع سازمانی خود هستند و در واگذاری کارها به بخش خصوصی تردید دارند و مانع تراشی می کنند در حالی که تا سرمایه گذار جان نگیرد و وارد کار نشود ما نمی توانیم از منافع سازمانی هم دفاع کنیم.

جمالی پور افزود: وقتی کارشناسان دستگاههای اجرایی با نگاه منفی و سخت گیرانه با سرمایه گذار و کارآفرین برخورد می کنند چگونه می توان انتظار داشت بیکاری و رکود اقتصادی برطرف شود.

23456

وی بیان کرد: تا زمانی که فکر و ذهنیت افراد و مدیران و کارشناسان تغییر نکند با جابجا شدن افراد هم نمی توان انتظار معجزه داشت و با این موانع و روش ها نمی توان به توسعه پایدار رسید.

استاندار قزوین گفت: کشوری مانند ترکیه که زمانی آرزو داشت نام یک خیابانش را تهران بگذارد امروز در صنعت نساجی و شکلات و پوشاک و گردشگری گوی سبقت را ربوده و به توسعه رسیده و بدنبال ساخت خودروی برند است و ما با پیشینه قوی در نساجی درجا زده ایم.

وی اضافه کرد: ضعف در نوع نگاه و رویکرد فرهنگی و ترس از اقدامات شجاعانه مانع توسعه کشور شده و امیدواریم مدیران با تغییر رویکرد و روش های خود در دولت آینده به موفقیت در کار کمک کنند.

جمالی پور تصریح کرد: باید با کسانی که می خواهند اشتغال ایجاد کنند همراه باشیم البته مراقبت هم لازم است تا کسی سوء استفاده نکند ولی اگر مدیریت کشور کارآمد شود بقیه مشکلات هم حل خواهد شد.

ساختار کشور قاچاق پذیر است

وی قاچاق کالا را مانع توسعه دانست و اظهارداشت: متاسفانه ساختار و سیستم اداری ما قاچاق پذیر است و در شرایطی که قادریم کالاهای کیفی و مرغوب تولید کنیم همزمان به همان کالای مشابه اجازه واردات می دهیم و کمر تولیدکننده ایرانی را می شکنیم.

1222

استاندار قزوین گفت: واردات بی رویه و بدون نگاه کارشناسی یک فرهنگ ضد توسعه است و برای خروج از مشکلات باید در این ساختار طرحی نو دراندازیم و رویکرد مدیران را نسبت به کارها تغییر دهیم و نگاه جدیدی در مدیریت داشته باشیم.

جمالی پور اظهارداشت: امروز فرصت بسیار محدودی داریم تا با استفاده مطلوب از ظرفیت های داخلی و اصلاح فرآیندها در مقابل نقشه و توطئه دشمنان بایستیم و پیروز شویم و عقب ماندگی ها را جبران کنیم.     

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز