رئیس پلیس فتا استان قزوین:

کشف پرونده کلاهبرداری با نرم افزار رسید ساز جعلی/ شهروندان مراقب باشند

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۱۴:۲۸:۳۳
کد خبر: ۱۲۱۵۸۳۷
کشف پرونده کلاهبرداری با نرم افزار رسید ساز جعلی/ شهروندان مراقب باشند
رئیس پلیس فتا استان قزوین از کشف پرونده کلاهبرداری که با استفاده از نرم افزار رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروند قزوینی کرده بود، توسط کارشناسان پلیس فتا استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرهنگ محمدعلی فرهودی در این باره اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قزوین قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پرونده در تحقیقات اولیه اظهار داشت بنده دارای یک فروشگاه اینترنتی می‌باشم و افراد با ثبت سفارش و واریز وجه اقدام به خرید می‌کنند و بنده کالا را از طریق پیک یا تحویل به آژانس برایشان ارسال می‌کنم و مدتی پیش شخصی اقدام به ثبت سفارش نمود و رسید واریز وجه را برایم ارسال کرد و بنده کالا را تحویل پیک دادم تا تحویل مشتری دهد و پس از تحویل کالا متوجه شدم رسیدی که آن شخص برایم ارسال کرده جعلی بوده و از بنده کلاهبرداری شده است که درخواست رسیدگی دارم.

رئیس پلیس فتا استان قزوین ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی پرونده و انجام اقدامات تخصصی و پلیسی رد متهم را در فضای مجازی دنبال و متهم را در یکی از شهرهای حاشیه قزوین شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل کردند. 

سرهنگ فرهودی گفت: متهم با مشاهده مدارک و مستندات موجود به بزه ارتکابی اعتراف کرد و پس از تحقیقات تکمیلی، متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ فرهودی با اشاره به فعالیت کلاهبرداران در فضای مجازی به کاربران و مالکین فروشگاه‌های اینترنتی توصیه کرد: کاربرانی که قصد انجام خرید اینترنتی دارند از فروشگاه‌های معتبر خرید نمایند و چنانچه قصد خرید کالای دست دوم در نرم افزارهای آگهی مانند دیوار و شیپور دارند، قبل از اطمینان از صحت آگهی هیچ‌گونه وجهی تحت عنوان بیعانه پرداخت نکنند و مالکین فروشگاه‌های اینترنتی نیز پس از واریز وجه از سوی مشتریان ،حساب بانکی خود را بررسی نمایند و پس از تایید واریز وجه اقدام به ارسال کالا نمایند.

رئیس پلیس فتا استان قزوین خاطرنشان کرد: پلیس فتا با تمام توان آماده خدمت رسانی در فضای مجازی بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با جرایم و تخلفات در این فضا، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز