اولین نشست شورای شهر قزوین:

منتخبان شورای شهر قزوین خواستار همراهی رسانه ها برای پیشبرد امور شهری شدند

۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۹:۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۲۱۶۲۹۲
منتخبان شورای شهر قزوین خواستار همراهی رسانه ها برای پیشبرد امور شهری شدند
اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با تجلیل از نقش خبرنگاران در آگاهی بخشی و روشنگری و شناسایی نقاط ضعف و قوت خواستار همراهی اصحاب رسانه در پیشبرد امور شهری شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ امروز پنجشنبه فعالیت شوراهای دوره ششم با مراسم تحلیف و سوگند اعضای شورا در فرمانداری قزوین آغاز شد.

منتخبان دوره ششم در اولین نشست خود نسبت به خبرنگاران ابراز محبت لفظی کردند و با اشاره به نقش آنها در آگاهی بخشی و روشنگری در خصوص بهره گیری از نقدها، ایده ها، پیشنهادات و نکات سازنده فعالان رسانه در پیشبرد امور شهری ابراز تمایل کردند.

فرج الله  فصیحی رامندی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این نشست اظهارداشت: از رسانه ها دعوت می کنیم در جلسات شورا حضور مستمر داشته باشند و مباحث مطرح شده را منعکس کنند تا مردم در جریان روند گفتگوها قرار گیرند.

image_2021_8_5-15_43_6_943_O6W

وی اضافه کرد: عده ای نگران بودند که برخی رسانه ها در صورت حضورشان در جلسات شورا هر چه می خواهند منتشر کنند اما باور داریم رسالت خبرنگاری انعکاس رویدادها بدرستی و صحت است البته خبرنگاران می توانند می توانند تحلیل هم داشته باشند اما امانتداری را رعایت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: در شورای پنجم خبرنگاری از صحن اخراج شد که ما مخالفت کردیم و امروز استقبال می کنیم تا بر اساس اصل شفافیت میزبان همه رسانه ها باشیم و اگر انتقادی بر ما بود اصلاح کنیم و اگر ایراد وارد نبود توضیح می دهیم تا دیگران قانع شوند.

قاسم اللهیاری سخنگوی شورای شهر هم با گرامیداشت یاد خبرنگار فقید حنانه امیری اظهارداشت: پیشنهاد می شود یک جلسه هم اندیشی با حضور اصحاب رسانه برگزار شود تا در خدمت خبرنگاران باشیم و از دیدگاه آنها در پیشبرد برنامه ها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در دوره ششم راه سختی در پیش داریم و از رسانه ها انتظار داریم به اعضای شورای شهر کمک کنند تا بتوانیم شعارهای خود را عملیاتی ‌کنیم. 

محسن حق شناس نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هم اظهار داشت: کسی که نقد را نپدیزد دنبال اصلاح نیست لذا ما در این دوره حتما از نقد سازنده حمایت می کنیم و از رسانه ها درخواست می کنیم کمک کنند تا شورا مسیر رو به رشدی را طی کند.

image_2021_8_5-15_43_51_468_6mq

وی اضافه کرد: دوران خدمت گذاری بسیار کم و زودگذر است و اگر فرصت خدمت را از دست بدهیم مردم ما را نخواهند بخشید لذا امیدواریم به رای مردم احترام گذاشته و شعارهای خود را عملی کنیم.

فاطمه اشدری عضو دیگر شورای شهر هم ابتدا از اهمیت اولویت دادن به واکسیناسیون نیروهای آتش نشانی گفت و تصریح کرد: امیدواریم این گروه و سایر کسانی که در خط مقدم خدمت رسانی و در معرض آلودگی به ویروس هستند زودتر واکسینه شوند تا سلامتشان به خطر نیفتد.

اشدری گفت: در راستای شفافیت و پیشگیری از هر گونه شائبه در خصوص سوء استفاده احتمالی مسئولان پیشنهاد می کنم اعضای شورای شهر در ابتدای کار فهرست دارایی خود، همسر و فرزندانشان را به صورت خود اظهاری به دستگاه قضایی اعلام کنند تا پس از این دوره حرف و حدیثی مبنی بر رانت و سوء استفاده از این موقعیت ایجاد نشود.

وی اظهارداشت: در گام اول آمادگی دارم فهرست دارایی های خود را به دستگاه قضایی اعلام کنم.

اشدری صیانت از حقوق خبرنگاران را یک الزام دانست و اظهارداشت: گاهی اوقات با نقد منصفانه خبرنگاران برخورد شده که ما وظیفه داریم از حریم و حقوق صاحبان قلم دفاع کنیم زیرا احساس می شود این موضوع نادیده گرفته شده است.

وی بیان کرد: اگر از حرمت قلم صیانت نشود حق مطلب را ادا نکرده ایم زیرا فعالان رسانه در چالش ثروت و قدرت هستند و ضرورت دارد همه دستگاه ها از حضور پر رنگ آنها استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآورشد: ما وظیفه داریم زمینه برخورد عادلانه با همه رسانه ها را مهیا کنیم لذا در جلسات شورا پیشنهاد می شود همه دعوت شوند تا جلسات علنی و بازدیدهای میدانی از مناطق کمتر توسعه یافته را نیز پوشش دهند.

image_2021_8_5-15_44_1_912_nj9

حسین صلح جو دیگر عضو شورا هم از رسانه ها تشکر کرد و اظهارداشت: امیدواریم با انتخاب یک شهردار خوب به مردم خدمت کنیم تا شهروندان از خدمات یک مدیر اجرایی قوی برخوردار شده و راضی شوند.

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم به شعارهای انتخاباتی خود جامه عمل بپوشانیم و در عزل و نصب مدیران شهری دخالت نکنیم تا شهردار منتخب با آرامش بیشتری ماموریت های خود را انجام دهد.

صلح جو گفت: رسانه ها به عنوان یار دهم شورا محسوب می شوند که می توانند با نقدها و پیشنهادهای سازنده خود منتخبان مردم را در ماموریت های محوله یاری کنند.

مهری سادات تقوی عضو دیگر شورا هم اظهارداشت: رسانه ها بازویی قوی در کنار شورا خواهند بود و می توانند در شفاف سازی به ما کمک کنند و آگاهی مردم را بالا ببرند.

در ادامه ولی چگینی دیگر منتخب شورای شهر قزوین گفت: رسانه مانندچراغ قوه می توانند روشنگر نقاط ضعف و قوت شورا باشند و برای تسریع در  رفع مشکلات با ما همکاری کنند.

image_2021_8_5-12_53_36_793_ib6

چگینی اضافه کرد: رسانه نقش مهمی در پیشبرد امور دارند و از خبرنگاران درخواست می کنیم کنار ما باشند و به دور از جریانات سیاسی و جنجال های رسانه ای با نقد منصفانه و شناساندن لایه های پنهان به شورا کمک کنند تا به مردم خدمت کنیم‌.

وی گفت: به خبرنگاران توصیه می کنیم دنبال تخریب دیگران نباشند و حقایق را منعکس کنند تا مسیر خدمت رسانی برای منتخبان هموار شود.

چگینی در مورد انتخاب شهردار هم گفت: دنبال این هستیم که فردی قوی مسئولیت شهرداری را بر عهده بگیرد و قرار نیست مطیع باشد بلکه اگر برای مردم کار کند و فردی دلسوز و توانمند و متعهد باشد و به توسعه شهری کمک کند برای ما کافی است.

وی اظهارداشت: امیدواریم با همدلی و تدبیر و اندیشه و مشورت کارشناسی بتوانیم شهرداری شایسته و در شان مردم قزوین را انتخاب کنیم تا در مقابل مردم و وجدان خود رو سفید شویم.

علی فرمانی عضو دیگر شورا هم بیان کرد: در این چهار سالی که به یک چشم زدن می گذرد باید دنبال کار تخصصی و کارشناسی باشیم و با هم فکری اصحاب رسانه و ایجاد کارگروه تخصصی به توسعه شهری کمک کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز