سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

۱۱۰ تخت جدید به ظرفیت مراکز درمانی قزوین اضافه شد

۱۴۰۰/۰۵/۲۰ - ۱۶:۵۵:۵۴
کد خبر: ۱۲۱۸۹۸۵
۱۱۰ تخت جدید به ظرفیت مراکز درمانی قزوین اضافه شد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به روند صعودی بیماران بستری در بیمارستانها و پاسخگویی به نیاز شهروندان در حال حاضر 110 تخت جدید به ظرفیت مراکز درمانی قزوین اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدحسن ارداقیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت تخت ‌های بیمارستانی در استان قزوین تکمیل شده و در حال حاضر پیگیر افزایش ظرفیت تخت‌ها  و تامین تجهیزات مورد نیاز بیماران هستیم.

وی افزود: پس از بازدید و بررسی وضعیت تجهیزاتی و تخت های موجود از چند بیمارستان قزوین در روزهای گذشته برخی جابه‌جایی‌ ها در بخش ‌هایی از بیمارستان‌ها صورت گرفت تا ساماندهی بهتری در این شرایط صورت گیرد.

157024676

ارداقیان بیان کرد: در حال حاضر 30 تخت جدید به بیمارستان بوعلی و 20 تخت جدید نیز به بیمارستان شهید رجایی اضافه شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از آماده شدن 30 تخت جدید دیگر و نصب دستگاه اکسیژن ‌ساز در بیمارستان ارتش هم خبر داد و گفت: با همکاری سپاه استان در درمانگاه پاکروان 30 تخت برای بستری موقت بیماران برای دریافت دارو پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای این تخت‌ های جدید نیروی بهداشتی و درمانی جذب نشده است، یادآورشد: امروز آمار فوتی های کرونایی در استان به 10 نفر رسیده که این آمار بسیار نگران کننده است بویژه آن که اکثر فوتی ها را جوانان تشکیل می دهند.

ارداقیان یادآورشد: در بازدید از بیمارستان امیرالمومنین بوئین زهرا شاهد بودیم یک پرستار بصورت همزمان به 13 بیمار کرونایی خدمات ارائه می کند که این نمونه های خدمت صادقانه تنها بخشی از ایثارگری بخش درمان محسوب می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: باید ورود بیمار به بیمارستانها را کاهش دهیم در غیر اینصورت وضعیت بدتر خواهد شد و این کار مهم فقط با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و توجه به توصیه های بهداشتی و درمانی محقق می شود.

سلطانی اورژانس

هنگام تماس با اورژانس اطلاعات دقیق ارائه کنید

ارداقیان در ادامه در خصوص ضرورت اعلام اطلاعات درست در زمان تماس با مراکز اورژانس اظهارداشت: معمولا کسانی که با اورژانس تماس می گیرند بیماران بدحالی دارند و به دلیل دستپاچگی و استرس و اضطراب بیش از حد، گاهی اوقات در دادن اطلاعات مورد نیاز و دقیق از بیمار خود باز می مانند.

وی بیان کرد: مهمترین نکته در زمان تماس با مراکز فوریت های پزشکی حفظ خونسردی و ارائه اطلاعات مناسب از وضعیت بیمار و سپس نشانی درست از منزل و محل اقامت بیمار و سایر اطلاعاتی است که متصدیان و تکنسیسن های پزشکی پشت خط 115 از شهروندان سوال می کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: به محض تماس شهروندان در اولین فرصت نزدیکترین آمبولانس و یا موتورلانس به محل مورد نظر اعلام می شود و شهروندان لازم است ضمن حفظ خونسردی و صبوری با ماموران اورژانس همکاری لازم را داشته باشند تا اقدامات پزشکی لازم برای بیماران صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز