رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین تحت پوشش آبیاری مدرن قرار گرفته است

۱۴۰۰/۰۶/۰۴ - ۱۶:۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۲۲۵۱۱۸
۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین تحت پوشش آبیاری مدرن قرار گرفته است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در چهار سال گذشته بیش از 26 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین تحت پوشش آبیاری مدرن قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فاطمه خمسه روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح آبیاری تحت فشار روستای دولت آباد اظهارداشت: برای صیانت از منابع آبی استان از چند سال گذشته اجرای طرح های آبیاری مدرن در دستور جدی قرار گرفته و توانسته ایم این کار را تسریع کنیم.

خمسه تصریح کرد: با حمایت های دولت کشاورزان را تشویق کردیم تا از اجرای طرح های آبیاری تحت فشار استقبال کنند و بتوانیم هر سال اراضی بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

تاک7

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: در 4 سال گذشته توانسته ایم بیش از 26 هزار هکتار از اراضی را زیر پوشش آبیاری مدرن قرار دهیم و آمادگی داریم این کار را با سرعت بیشتری تداوم بخشیم.

وی گفت: به طور میانگین پتانسیل اجرای 2 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان را داریم که در مقاطعی توانسته ایم 7 تا 10 هزار هکتار را اجرا کنیم.

خمسه اظهارداشت: امسال مصوب شده است تا 90 میلیارد تومان برای آبیاری اختصاص داده شود و امیدواریم با تخصیص بموقع بتوانیم حجم بیشتری از باغات و اراضی کشاورزی را از روش سنتی به مدرن تبدیل کنیم.

آبیاری تحت فشار

وی در خصوص اجرای طرح آبیاری مدرن در اراضی روستای دولت آباد نیز گفت: این مزرعه بیش از 110 هکتار است که با اجرای این طرح 71 هکتار از اراضی زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز