مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین خبر داد:

اجرای طرح «نذر سلامت ۲» و «ایران یاران جوان» توسط هلال احمر در قزوین

۱۴۰۰/۰۶/۰۶ - ۰۸:۰۵:۳۸
کد خبر: ۱۲۲۵۵۰۵
اجرای طرح «نذر سلامت ۲» و «ایران یاران جوان» توسط هلال احمر در قزوین
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین از خدمت رسانی اعضای جوانان و داوطلب هلال احمر در طرح نذر سلامت ۲ و همچنین طرح ایران یاران جوان در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسن آصفی در رابطه با طرح نذر سلامت ۲ همراه با خادمان حسینی هلال احمر اظهار داشت: تعداد ۱۷۵ نفر در قالب ۳۵ تیم در این طرح به بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰‬ نفر از عزاداران امام حسین (ع)، خدمات ارائه دادند. 

وی افزود: در طرح نذر سلامت ۲ اعضای جوانان هلال احمر استان به عزاداران حسینی در ایام محرم خدمات بهداشتی از قبیل توزیع ماسک، ضدعفونی مراکز و هیات های مذهبی، تب سنجی و اعمال فاصله اجتماعی را ارائه دادند.

آصفی با بیان اینکه این خدمات جوانان افتخاری هلال احمر استان در ۳۵ هیات مذهبی به اجرا در آمد در ادامه تصریح کرد: طرح نذر سلامت برای دومین سال همزمان با فرارسیدن ایام محرم، با هدف خدمت رسانی و ارائه خدمات و توصیه‌های بهداشتی به عزاداران حسینی، از ۱۸ تا ۳۰ مرداد ماه، توسط اعضای جوان و داوطلب هلال احمر در سطح استان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین به اجرای طرح «ایران یاران جوان» نیز اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری مجموعه علوم پزشکی و با مشارکت اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان در طرح ملی واکسیناسیون کرونا از ۲۵ مرداد ماه به صورت رسمی آغاز شده است.

image_2021_8_28-9_52_32_960_mWF

وی افزود: تاکنون ۲۹۵ نفر روز از اعضای جوان دختر و پسر در شش مرکز تزریق واکسیناسیون کرونا حضور داشته و در بخش‌های مختلف از جمله تزریق واکسن و ثبت اطلاعات افراد در سیستم در این طرح مشارکت کردند.

آصفی با بیان اینکه به ۱۱ هزار و ۶۷۰ نفر از هم استانی ها نیز توسط اعضای جوانان هلال احمر در این طرح، واکسن کرونا تزریق شد در ادامه عنوان کرد: فعالیت این اعضای افتخاری جوانان هلال احمر روزانه صبح و بعدازظهر است که تا پایان واکسیناسیون عمومی نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: تحقق اهداف و مسئولیت اجتماعی جمعیت هلال احمر، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و بشردوستی، مشارکت جامعه جوانان هلال احمر در امر واکسیناسیون عمومی، پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش مرگ میر و در نهایت کمک به کنترل بیماری و قطع زنجیره کرونا از اهداف اجرای این طرح در استان است.

 

نظر شما