مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین:

اعضای شوراها نسبت به انتخاب شهرداران توانمند و متخصص اقدام کنند

۱۴۰۰/۰۶/۰۸ - ۱۰:۴۳:۴۷
کد خبر: ۱۲۲۶۶۴۳
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهرها لازم است نسبت به انتخاب شهردار دارای شرایط احراز تصدی سمت شهردار اقدام نمایند*

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی صالحی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر آوج اظهارداشت: انتخاب شهردار متعهد، متخصص و مهمتر از آنها  دارای شرایط احراز تصدی سمت شهردار بسیار مهم است و باید مورد توجه شوراها قرار گیرد.

وی افزود: شورا‌های اسلامی شهرها در انتخاب شهرداران لازم است مفاد آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب هیئت محترم وزیران را با دقت تمام ملاک عمل قرار دهند و در کنار احراز سوابق اجرایی، توجه کنند تا مدرک تحصیلی افراد منتخب هم با شیوه نامه ابلاغی وزیر کشور مطابقت داشته باشد و این مورد خاص در انتخاب شهرداران توسط شورا‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

صالحی تصریح کرد: استانداری از انتخاب شهرداران کارآمد، متخصص و آشنا به وظایف مدیریت شهری حمایت می کند و در این راستا عمل به قانون و بررسی صلاحیت شهرداران منتخب بر اساس شیوه نامه ابلاغی باید ملاک عمل انتخاب شهرداران خواهد بود.

جلسه صالحی

وی اضافه کرد: مهمترین عوامل دستیابی به رضایت مردم و خدمت رسانی مناسب، تعامل، همکاری، توجه به قانون و برنامه ریزی درست در مجموعه مدیریت شهری است که ارزیابی تاثیر اقدامات انجام شده بر زندگی شهری در هر دوره ای از شورا پس از اتمام مسئولیت و توسط مردم انجام می شود.

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین بیان کرد: بهره گیری از حداقل فرصت برای بیشترین خدمت رسانی بیانگر درایت، هوشمندی و مسئولیت پذیری اعضای شوراها در هر دوره ای یک اصل مهم است و همواره بر داشتن برنامه ای مدون و متمرکز برای ترسیم نقشه راه تاکید شده و این موضوع در شوراهای اسلامی که از حضور منتخبان مردم و تجمیع افکار و نظرات شکل گرفته اهمیت بیشتری دارد.

صالحی با تاکید بر این که همه باید تلاش کنیم و با همدلی، صمیمیت و به دور از حواشی به رفاه مردم در شهر فکر کنیم اظهارداشت: تعامل، همکاری و توجه به قانون و برنامه ریزی صحیح در مجموعه مدیریت شهری مهمترین عامل دستیابی به رضایت مردم، خدمت رسانی و رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان است.

در این دیدار اعضای شورای اسلامی شهر آوج با بیان اولویت ها و مطالبات مردمی، برنامه های خود را در خصوص ارتقای سطح خدمات شهرداری، جلب رضایت شهروندان و حل مشکلات شهری ارائه کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز