رئیس اداره تعاون استان قزوین:

مرکز نوآوری تعاون در استان قزوین راه اندازی شد

۱۴۰۰/۰۶/۱۶ - ۱۵:۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۲۳۰۴۲۹
مرکز نوآوری تعاون در استان قزوین راه اندازی شد
رئیس اداره تعاون استان قزوین گفت: با همکاری اتاق تعاون و نخبگان دانشگاهی، مرکز نوآوری تعاون دراستان راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر ملی همزمان با افتتاح ۲۶۸ طرح تعاونی در سراسر کشور روز سه شنبه با حضور جمالی پور استاندار، گروسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زارعی رئیس اتاق تعاون و جمعی از تعاون گران در استانداری قزوین برگزار شد.

سید جلال حسینی در این مراسم اظهار داشت: مراسم تجلیل از تعاونی های برتر همه ساله با تعیین شاخص های عمومی و اختصاصی برگزار می شود که امسال به دلیل شرایط کرونایی این فضا کمی تغییر کرد.

وی اضافه کرد: امسال با استفاده از ظرفیت سامانه هوشمند تعاون از تعاونگران درخواست کردیم به صورت داوطلبانه در سامانه ثبت نام کرده و به صورت خود اظهاری شاخص ها وتوانمندی های خود را ثبت و بارگزاری کنند تا مورد ارزیابی و قضاوت قرار گیرد.

استاندار

حسینی تصریح کرد: حدود 50 تعاونی در سامانه به صورت الکترونیک ثبت نام کردند و توانسیتم با بررسی همه شاخص ها تعداد 7 تعاونی برتر و نمونه را شناسایی و معرفی کنیم.

وی گفت: در کنار این فعالیت همه ساله تعدادی از طرح های تعاونی هم افتتاح می شد که در قزوین پروژه ای نداشتیم اما در سراسر کشور به طور همزمان 268 طرح به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

رئیس اداره تعاون استان قزوین اضافه کرد: 100 درصد برنامه ابلاغی وزارت خانه در حوزه تعاون در سال گذشته در استان محقق شد و ما در بخش مسکن توانستیم بیش از 18 هزار و 133 واحد مسکونی را در قالب پروژه مسکن مهر در استان احداث کنیم.

حسینی گفت: این پروژه بسیار گسترده بود و در سال های اولیه واحدهای زیادی دارای مشکل بودند که همه آنها مرتفع شده و امروز فقط 48 واحد تکمیل نشده و مشکلاتی دارد که پیگیر حل آنها هستیم.

وی اضافه کرد: در ایام کرونا از آنجا که موضوع سلامت مردم اهمیت مضاعف داشت توانستیم سامانه جامع هوشمند تعاون را در استان راه اندازی کنیم که اتصال به آن در این هفته انجام می شود و تمامی خدمات تعاونی ها به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

حسینی اظهارداشت: همچنین تفاهم نامه ای با اتاق تعاون منعقد شد تا همه امور تصدی گری به اتاق تعاون منتقل و برنامه های ابلاغی را محقق کنیم و با این کار رسیدگی به پرونده ها سرعت گرفته و بخش اعظم آرای پرونده های سال 99  صادر شده است.

رئیس اداره تعاون استان قزوین یادآورشد: راه اندازی مرکز نوآوری تعاون در استان با همکاری اتاق تعاون و نخبگان دانشگاهی و تعاونی از دیگر اقدامات ارزشمندی است که در استان انجام شده است.

تجلیل

وی بیان کرد: با ایجاد این مرکز ضریب تکنولوژی در تعاونی ها افزایش یافته و تعاونی های خلاق، مبتکر، نوبنیان و دانش بنیان توسعه یافته و ساماندهی شده اند.

حسینی گفت: در استان قزوین 3476 تعاونی ایجاد شده که  2476 واحد آن راکد و غیر فعال بوده و 859 مورد آن فعال است.

وی اظهارداشت: باید تعاونی های راکد و غیر فعال را احیا کرده و هر کدام که قادر به فعالیت نیستند را منحل کنیم تا ساماندهی دقیق آنها بخوبی صورت گیرد.

در ادامه از 7 تعاونی فعال و نمونه استان قزوین تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز