مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

موزه و گنجینه آب در استان قزوین احداث می شود

۱۴۰۰/۰۶/۱۸ - ۰۸:۵۸:۰۳
کد خبر: ۱۲۳۱۱۱۵
موزه و گنجینه آب در استان قزوین احداث می شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با برنامه ریزی انجام شده بزودی موزه و گنجینه آب در استان قزوین احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ یدالله ملکی در خصوص مهمترین برنامه های شرکت آب منطقه ای قزوین برای تامین منابع آبی و صیانت از این نعمت الهی در استان اظهارداشت: قزوین یک استان کشاورزی، صنعتی، است و با توسعه این بخش ها همواره به تامین آب نیاز داریم و درکنار آن باید به نیازهای روزمره کنونی نیز پاسخ دهیم.

وی اضافه کرد: تامین آب شرب استاندارد و گوارا و نیز نگهداری دشت مهم قزوین مستلزم برنامه ریزی مستمر و هدفمند و کارشناسی است تا بتوانیم چشم انداز روشنی برای آینده ترسیم کنیم تا کارها بخوبی انجام شود.

1234

ملکی تصریح کرد: برای آتی برنامه های مهمی را پیش بینی و در دستور کار قرار داده ایم که اجرای طرح عظیم تامین آب شرب استان از سد طالقان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به روش BOT و خودگردان با اعتباری بالغ بر 2200 میلیارد تومان و تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی سدهای مخزنی نهب و بالاخانلو، از اقدامات در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان کرد: ساماندهی پساب های صنعتی و شهری استان، ساماندهی رودخانه الموت رود، شاهرود، خر رود و سایر رودخانه های مهم استان، پیگیری تکمیل مطالعات و شروع عملیات اجرایی طرح انتقال آب الموت رود به دشت قزوین، اجرای طرح سد ومخزنی بورمانک از کارهای مهمی است که بلا تلاش همکاران در حال انجام است.

ملکی گفت: ایجاد رصد خانه آب استان با هدف کنترل و نظارت بر تمامی منابع آبی استان و بازسازی شبکه آبیاری دشت قزوین و بررسی امکان تغییر ساختار کانال از بتن به لوله، ایجاد زیرساخت های گردشگری منابع آب در سد نهب، سد زیاران و کانل های آبیاری دشت قزوین، تکمیل شبکه سنجش کیفی منابع آب به منظور جلوگیری از آلودگی منابع آب، ایجاد گنجینه آب استان و احداث موزه آب استان و تهیه طرح استفاده از آب های شور و لب شور استان در منطقه مرکزی و شور دشت قزوین از مهمترین برنامه های در دست اجرای برای صیانت از منابع آبی استان و تامین نیازهای آبی است.

N83202857-72833893 (1)

وی بیان کرد: یکی دیگر از کارهای خوب در دست اجرا احداث موزه و گنجینه آب است که می تواند آرشیوی غنی از سازه های آبی و ابزارآلات سنتی و مدرن مرتبط با حوزه آب را در دسترس علاقمندان و محققان قرار دهد و برای امور پژوهشی و تحقیقی نیز مورد استفاده قرار گرفته و در گردشگری هم مورد توجه باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز