معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

سیلاب در الموت و آوج ۷ میلیارد تومان به تاسیسات آبی خسارت زد/ اولویت لایروبی رودخانه ها

۱۴۰۰/۰۶/۱۸ - ۱۵:۴۰:۳۶
کد خبر: ۱۲۳۱۳۱۸
سیلاب در الموت و آوج ۷ میلیارد تومان به تاسیسات آبی خسارت زد/ اولویت لایروبی رودخانه ها
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: سیلاب اخیر در مناطق الموت و اوج بیش از 7 میلیارد تومان به تاسیسات آبی استان خسارت زد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ستاد استانی پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران روز پنجشنبه با حضور سردار آتانی فرمانده سپاه استان، علی فرخزاد معاون عمرانی، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران، شفیعی فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی در محل سپاه صاحب الامر استان قزوین برگزار شد.

حمید منصوری در این جلسه اظهارداشت: سیل اخیر در مناطق الموت شرقی و غربی و آوج بیش از 7 میلیارد تومان به تاسیسات آبی استان خسارت زد.

وی بیان کرد: سیل اخیر با دوره بازگشت 10 هزار ساله در حوزه آبریز است که قابل پیش بینی نبود و به نوعی یک ناهنجاری اقلیمی محسوب می شود که همه را غافلگیر کرد.

منصوری تصریح کرد: مجموعه سازه های ایجاد شده بر روی رودخانه ها برای یک بازگشت 25 ساله طراحی شده و ظرفیت نگهداری سیلاب چند صد ساله را نداشت و چون حجم آب این سیلاب به 120 مترمکعب رسید خسارات را بیشتر کرد.

12

وی اظهارداشت: در الموت هم میزان گل و لای در سیلاب زیاد بود و ما هم پس از وقوع این حادثه وارد عملیات شدیم و اقدامات لازم را با کمک مدیریت بحران انجام دادیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: لایروبی رودخانه ها در دو سال اخیر از سوی شرکت آب جدی گرفته شد و نهضتی در این زمینه آغاز کردیم که در پیشگیری از خسارات سیلاب بسیار موثر بود.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی لازم است لایروبی رودخانه های مناطق الموت و آوج را اولویت بندی کرده و برای اجرا اقدام کنیم که این کار بیش از 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

جلسه 44

منصوری گفت: از مسئولان استان و مدیریت بحران انتظار داریم اعتبارات مناسبی برای لایروبی رودخانه ها اختصاص دهند تا کارها زخمی نشود و بتوانیم اجرای طرح ها را بسرعت تکمیل کنیم.

وی یادآورشد: اگر اعتبارات بموقع داده شود قادریم اقدامات پیشگیرانه را با رفع تصرف تجاوز به حریم رودخانه ها، مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه ها و لایروبی ها جدی بگیریم.

 

نظر شما