عضو هیئت اجرایی خانه کارگر استان قزوین:

حذف پیمانکاران، یکی از خواسته ها و مطالبات جامعه کارگری است

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۱۸:۳۷:۴۲
کد خبر: ۱۲۳۳۱۰۸
حذف پیمانکاران، یکی از خواسته ها و مطالبات جامعه کارگری است
عضو هیئت اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: حذف پیمانکاران نیروی انسانی یکی از خواسته‌ها و مطالبات به حق جامعه کارگری کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فرهاد رشوند، در این باره اظهارداشت: تحقق وعده رئیس جمهور منتخب مبنی بر حذف همه‌ پیمانکاران، برای ایجاد امنیت شغلی کارگران ضروری است. 

وی افزود: قراردادهای سفید امضا، حقوق‌های نگرفته و معوق، بیمه های ناقص، تخریب شخصیت از جمله ظلم های بزرگ پیمانکاران نیروی انسانی است.

این فعال جامعه کارگری تصریح کرد: مشکلات جامعه کارگری ریشه ای تر و چند بعدی است و دولت، حذف پیمانکاران از وزارت خانه ها را بایستی با سرعت شروع کند.

عضو هیئت اجرایی خانه کارگر استان قزوین یادآورشد: حذف واقعی و کامل شرکت های پیمانکاری باید با مطالعه دقیق و تدوین آیین نامه های مخصوص کارهای دائم و مستمر و غیر مستمر همراه باشد تا تنش های احتمالی به کمترین میزان خود برسد.

Capture

رشوند اظهارداشت: افرادی که با حذف پیمانکاران نیروی انسانی مخالفت می‌کنند، باید متوجه باشند که بیشترین سود از ناحیه پیمان‌کاران به جیب دلالان می رود و پولی که باید صرف پرداخت حق و حقوق و مزایای کارگران شود، نصیب پیمانکار می‌شود.

وی یکی از مزایای حذف پیمانکاران را اجرای دقیق طبقه ‌بندی مشاغل برای اصلاح دستمزد کارگران دانست و افزود: در صورت حذف پیمانکار به دستاوردهای مهمی خواهیم رسید و از کارگر خدماتی تا مهندس ارشد کارگاه، می‌توانند از مزایای طرح طبقه بندی مشاغل بهره‌مند شوند و در نهایت دستمزدها به صورت عادلانه افزایش پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز