استاندار قزوین:

عادی شدن کسب و کارها در گرو رعایت کامل و مستمر پروتکل های بهداشتی است/ مردم عادی انگاری نکنند

۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۱۵:۴۹:۳۵
کد خبر: ۱۲۳۵۱۳۰
عادی شدن کسب و کارها در گرو رعایت کامل و مستمر پروتکل های بهداشتی است/ مردم عادی انگاری نکنند
استاندار قزوین گفت: عبور از پیک کرونا و عادی شدن شرایط کسب و کار و رفع محدودیت ها منوط به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به صورت مستمر از سوی مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد کرونای استان که عصر شنبه در سالن ستاد بحران استان برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه با عبور از پیک پنجم کرونا شاهد سیر نزولی بیماری هستیم و اگر با همین منوال جلو برویم در دو هفته آینده می توانیم در ردیف استان های زرد قرار گیریم.

استاندار گفت: رعایت پروتکلها اساس کار همه ماست اما در حال حاضر قزوین در ردیف بیستم قرار دارد که نشان می دهد حساسیت به رعایت پروتکل ها کاهش یافته و از فرمانداران درخواست می کنیم با جدیت بیشتری به این موضوع اهمیت دهند تا سهل انگاری نشود.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم شرایط مثبت شود باید پروتکل ها را رعایت کنیم و صدا و سیما و رسانه ها همچنان اطلاع رسانی را جدی بگیرند زیرا شرط عادی شدن کسب و کار و فعالیت ها فقط رعایت بهداشت و پروتکلهاست.

image_2021_9_18-16_43_2_122_JSC

استاندار قزوین یادآورشد: متاسفانه وقتی اعلام می شود وضعیت مطلوب شده بلافلصله مردم ماسک را کنار می گذارند و عادی انگاری و سهل انگاری بیشتر می شود که با این بی توجهی وارد پیک دیگری می شویم به طوری که مشکلات پیک پنجم ناشی از همین کاهش حساسیت مردم به مصوبات بود.

جمالی پور گفت: از همه دستگاه هایی که در کاهش بیماری و اجرای مصوبات ستاد کرونا خوب عمل کردند از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر، مدیریت بحران، دانشگاه علوم پزشکی و تیم مراقبت در منزل، اصناف و شهرداری ها، رسانه ها و سایر نهادها تشکر می کنیم و تداوم همکاری ها را خواستاریم.

وی اضافه کرد: با نزدیک شدن به فصل سرما اگر با بی توجهی وارد پیک دیگری شویم حتما شرایط سخت تری برای ما ایجاد خواهد شد لذا از مردم درخواست می کنیم در رعایت پروتکل ها جدی باشند و فرمانداران و اتحادیه اصناف هم بر این کار نظارت جدی تری کنند.

جمالی پور یادآورشد: با آغاز فعالیت استخرها از مدیرکل ورزش و جوانان انتظار داریم با نظارت دقیق تر مراقبت کنند تا این مجموعه های ورزشی با ظرفیت محدودی فعالیت کنند تا مشکلی برای ورزشکاران ایجاد نشود.

وی گفت: فعالیت رستوران ها نیز با رعایت پروتکل و استفاده از ظرفیت کمتر مجاز است و از اتحادیه ها می خواهیم که کنترل مناسبی داشته باشند و با واحدهای متخلف برخورد کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید شرایط را مدیریت کنیم و اگر قرار است کمک کنیم تا کسب و کار عادی شود همه باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.

وی بیان کرد: در زمینه واکسیناسیون اتفافات خوبی رخ داده و با سرعت پیش می رویم و تاکنون ۵۱ درصد جمعیت تزریق نوبت اول را انجام داده اند و این هفته امیدواریم از مرز ۶۰ درصد عبور کنیم و با موافقت وزیر بهداشت هر میزان واکسن لازم باشد در اختیار استانها قرار می گیرد تا کارها شتاب گیرد.

image_2021_9_18-16_44_13_44_aCa

جمالی پور تصریح کرد: از هفته آینده واکسیناسیون سنین بالای ۱۸ سال آغاز می شود و برای سنین کمتر نیز واکسن با دز پایبن وارد خواهد شد تا بازگشایی مدارس هم در ماههای آینده عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: در مدارس هنوز واکسیناسیون تکمیل نشده و تحصیل فعلا مجازی است و فقط دست اندرکاران و معلمان برای رفع اشکال در مدارس حاضر می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز