رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

استان قزوین از وضعیت قرمز خارج شد/ ۵۱ درصد جمعیت واکسینه شدند

۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۱۶:۴۱:۱۳
کد خبر: ۱۲۳۵۱۵۵
استان قزوین از وضعیت قرمز خارج شد/ ۵۱ درصد جمعیت واکسینه شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: ضمن افزایش میزان واکسیناسیون تا میزان 51 درصد جمعیت، در حال حاضر استان از شرایط قرمز کرونایی خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر شنبه در سالن باقرالعلوم مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: از آنجا که یکی از گروهعای آسیب پذیر و در معرض آلودگی به ویروس کرونا را کارگران تشکیل می دهد لذا واکسیناسیون کارگران را در دستور کار قرار دادیم تا بیش از 160 هزار کارگر بسرعت واکسینه شوند.

وی اضافه کرد: با تزریق 30 هزار دز واکسن در روز خوشبختانه رکورد در استان شکسته شد و از میانگین کشوری هم بالاتر رفته ایم.

نامدار تصریح کرد: امروز 50 هزار دز واکسن سینوفارم تحویل شد و قرار است هر دو روز بیش از 30 هزار دز واکسن دریافت کنیم که با این کار سرعت تزریق هم بشدت بالا خواهد رفت.

image_2021_9_18-16_43_34_636_rv6

وی بیان کرد: خوشبختانه از پیک پنجم کرونا عبور کردیم و روند بیماران بستری و فوتی در حال کاهش است و هر میزان واکسیناسیون افزایش یابد روند کاهشی نیز بیشتر می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: در پیک پنجم بالغ بر 95 درصد بیماران استان را سویه دلتا تشکیل می دادند اما توانستیم با اقدامات انجام شده و همراهی مردم و اصناف از این پیک عبور کنیم.

نامدار گفت: با عبور از پیک پنجم میزان مرگ و میرها در استان تک رقمی شد و بستری روزانه از 300 نفر به حدود 100 نفر رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر 618 بیمار بستری داریم که 437 تخت در بیمارستانهای دولتی معادل هشت درصد، 47 بیمار در بخش خصوصی با هشت درصد، 100 تخت در بیمارستانهای تامین اجتماعی با حدود 16 درصد، بستری هستند که 100 بیمار نیز در آی سی یو هستند و 43 نفر به دستگاه تنفسی متصل شده اند.

نامدار یادآورشد: خوشبختانه فقط یک بیمار در نوبت آی سی یو قرار دارد که این بیمار هم بزودی در بخش تحت مراقبت ویژه قرار خواهد گرفت.

قزوین از وضعیت قرمز خارج شد

وی گفت: خوشبختانه شهرستانهای استان از وضعیت قرمز خارج شدند و شهر آوج در موقعیت زرد و شهرستانهای تاکستان، قزوین، بویین زهرا، آبیک و البرز در شرایط نارنجی قرار گرفته اند.

نامدار با تشکر از اجرای موفق طرح مراقبت در منزل تصریح کرد: بیش از 9 هزار نفر از خدمات پزشکی، ویزیت و مراقبت در منزل برخوردار شدند که این کار از ورودی بیمارستانها بشدت کم کرده است.

وی اضافه کرد: بعد از استان اصفهان بیشترین میزان مداخله در برخورد با واحدهای متخلف به استان ما تعلق دارد.

image_2021_9_18-16_43_4_102_AE8

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: در مرداد ماه تعداد فوتی ها 221 مورد و در شهریور 258 نفر بود.

وی اظهارداشت: 76 درصد واکسن های تحویل شده در استان شامل سیونوفارم، 12 رصد استرازنیکا، 10 درصد برکت و 3 دهم درصد اسپوتنیک است و تزریق واکسن همچنان با سرعت ادامه دارد.

نامدار گفت: در سال گذشته بیشترین آمار فوتی های استان را افراد بالای 80 سال تشکیل می دادند که با افزایش واکسیناسیون امسال تعداد فوتی های این گروه بشدت کاهش یافته است.

وی یادآورشد: میزان فوتی های سنین 50 تا 59 سال در سال قبل 14.24 درصد بود که با تزریق واکسن این میزان به 9.97 درصد در سال جاری کاهش یافته است.

نامدار اظهارداشت: واکسن های تولید شده و توزیع شده ایرانی از نظر کارآیی و تاثیرگذاری و میزان ایمنی وضعیت مطلوبی دارند و تاثیر آنها کمتر از واکسن خارجی نیست و شهروندان بدانند هر نوع واکسنی که تایید شده را بزنند ایمن می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز