مسئول ستاد عتبات عالیات استان قزوین:

۱۲۰۰ نفر از استان قزوین برای شرکت در مراسم اربعین عازم کربلا می شوند

۱۴۰۰/۰۶/۲۸ - ۱۷:۲۱:۴۴
کد خبر: ۱۲۳۵۶۵۸
۱۲۰۰ نفر از استان قزوین برای شرکت در مراسم اربعین عازم کربلا می شوند
مسئول ستاد عتبات عالیات استان قزوین گفت: 1200 نفر از استان قزوین در قالب زائر و خادمان موکب برای شرکت در مراسم اربعین امسال عازم کربلا می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ستاد برنامه ریزی و ساماندهی زائران اربعین حسینی عصر یکشنبه با حضور منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، مهدی طاهرخانی مسئول ستاد عتبات عالیات استان قزوین در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

مهدی طاهرخانی مسئول ستاد عتبات عالیات استان قزوین در این نشست گفت: از آنجا که امسال مرزهای زمینی به دلیل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا مسدود شده و زائران فقط از مرز هوایی برای شرکت در مراسم اربعین اعزام می شوند هیچ کاروان پیاده ای شکل نخواهد گرفت.

وی افزود: دستورالعمل مراسم اربعین ابلاغ شده و زائران بایستی حتما نوبت دوم تزریق واکسن را انجام داده باشند.

88

طاهرخانی تصریح کرد: امسال در مرحله اول قرار است 30 هزار زائر به مراسم اربعین اعزام شوند که حدود 20 هزار نفر آنها به صورت موکب هستند و سهمیه استان قزوین 1200 نفر است که 700 نفر در قالب موکب ها و حدود 500 نفر زائر خواهند بود.

سرهنگ طاهرخانی گفت: امسال با همه مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده تعدادی از زایران به کربلا عزیمت می کنند تا در رزمایش بزرگ معنوی اربعین شرکت کنند

وی گفت: ساماندهی تمدید مواکب انجام شده و 90 درصد کسانی که اعزام می شوند دز دوم واکسن را دریافت کرده اند و برای تست پی سی آر هم  دانشگاه علوم پزشکی اعلام آمادگی کرده که انجام شود.

مسئول ستاد عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: در مرحله دریافت ویزا برای زائران استان قزوین هستیم و بعد از تهیه روادید و بلیت هوایی موکب ها اعزام می شوند.

وی اظهارداشت: در داخل استان هم‌ مراسم ویژه اربعین را تدارک دیده ایم و با تشکیل ستاد مردمی اقدامات لازم برای این ایام انجام شده است.

طاهرخانی گفت: با همدلی تبلیغات اسلامی و دفترامام جمعه و نیروهای مردمی شرایط خوبی برای همکاری و تدارک برنامه های ایجاد شده و همه دستگاهها کمک کردند تا مقدمات اعزام به مراسم اربعین صورت گیرد.

وی اظهارداشت: 56 موکب اعلام آمادگی کردند تا به کربلا اعزام شوند و در این میان هزینه های اعزام خادمان و زائران از جمله خرید بلیت و سایر موارد به صورت شخصی و از سوی خود افراد تامین شده است.

55

اختصاص یک هزار دز واکسن برای زائران اربعین

طاهرخانی گفت: تعداد یک هزار دز واکس برای زائران و خادمان موکب ها اختصاص یافته که نوبت اول تکمیل شده و 90 درصد نوبت دوم هم انجام شده است. 

وی اضافه کرد: از محل نذورات مردم استان قزوین از سوی ستاد عتبات عالیات در حال ساخت صحن شرقی هستیم که امیدواریم با تداوم کمک های مردمی این کار با سرعت بیشتری تکمیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز