معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:

زائران اربعین از حضور در مرزهای غربی کشور خودداری کنند/ خروج زائران از مرز هوایی

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۰۷:۴۲:۱۲
کد خبر: ۱۲۳۵۷۵۵
زائران اربعین از حضور در مرزهای غربی کشور خودداری کنند/ خروج زائران از مرز هوایی
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: سفر به کربلا فقط از مرزهای هوایی مجاز است و از زائران درخواست می شود از سفر زمینی و حضور در مرزهای غربی کشور جدا خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در خصوص مراسم اربعین امسال اظهارداشت: با توجه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از گسترش آن، امسال سفر به عراق از مرزهای زمینی ممنوع شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس تصمیم مسئولان کشورهای عراق و ایران، امسال سفر زیارتی به عراق و شرکت در مراسم اربعین فقط از طرق مرزهای هوایی مجاز و ممکن شده است.

حبیبی 233

حبیبی تصریح کرد: همچنین با تاکید مسئولان بهداشت کشور عراق، داشتن تست pcr  منفی به زبان لاتین 72 ساعت قبل از پرواز ضروری است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: در این راستا تزریق دو نوبت واکسن کرونا نیز برای زائران الزامی است.

وی گفت: ثبت نام زائران فقط از طریق سامانه «سماح» صورت می گیرد و از مسئولان مرکب ها نیز خواسته شده با ستاد عتبات عالیات هماهنگی لازم را انجام دهند و از هر گونه عزیمت کاروان های پیاده جدا خودداری کنند.

حبیبی اظهارداشت: امسال حرکت کاروان های پیاده و خودرویی به صورت زمینی ممنوع شده و از زائران خواسته می شود از هرگونه عزیمت به صورت کاروان پیاده و یا خودرویی به مرزهای غربی کشور جدا خودداری کنند.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام رسمی ستاد اربعین کشور، مرز مهران در ایام اربعین برای خروج افراد بسته است و به هیچ زائری اجازه خروج زمینی داده نخواهد شد.

Capture

حبیبی اظهار امیدواری کرد با همکاری زائران و موکب ها مراسم اربعین امسال هم با شکوه معنوی خود در کربلا برگزار شود و عاشقان حسینی از این فضای معنوی برخوردار شوند.

نظر شما