رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ محور برنامه های هفته دفاع مقدس شهرداری قزوین است

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۰۸:۳۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۳۵۸۱۶
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ محور برنامه های هفته دفاع مقدس شهرداری قزوین است
رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛محور اصلی برنامه های هفته دفاع مقدس مجموعه مدیریت شهری قزوین است.
به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد درافشانی در این باره اظهار کرد: هفته دفاع مقدس، هفته تجلی و تکریم بزرگ مردانی است که با تاسی از مکتب ناب علوی شگفتی هایی را آفریدند که تا قرنها از خاطره جهانیان محو نخواهد شد و غلبه خون بر شمشیر را در عصر حاضر به جلوه کشیدند.
 
وی افزود: امروز بر ما واجب است که این همه عشق، ایثار و فداکاری را با تجلیل از این اسطوره های مقاومت و پیروزی به نسل جدید بشناسانیم  و بر قامت بلند رشادت و جانبازی یادگاران هشت سال دفاع مقدس تعظیم کنیم.
 
درافشانی بیان کرد:در همین راستا مجموعه مدیریت شهری قزوین برگزاری برنامه های آگاهی محور در حوزه فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت را در دستور کار خود قرار داده است.
 
برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس «موکب شفق» در پیاده راه فرهنگی سبزه میدان
 
وی اظهار کرد:نمایشگاه هفته دفاع مقدس«موکب شفق» از جمله برنامه‌های شاخص سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین است که به مناسبت بزرگداشت ایام هفته دفاع مقدس در پیاده راه فرهنگی سبزه میدان برگزار می شود.
 
درافشانی خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی توسط راویان و هنرمندان در نمایشگاه هفته دفاع مقدس «موکب شفق» برای عموم شهروندان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به اجرا درخواهد آمد.
 
«یادواره شهید عاملی و تجلیل از هنرمندان رزمنده / آئین تجلیل از جانبازان قطع نخاعی شهر قزوین
 
درافشانی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس را برگزاری «یادواره شهید عاملی و تجلیل از هنرمندان رزمنده» و آئین تجلیل از جانبازان قطع نخاعی شهر قزوین با عنوان « در امتداد پرواز» اعلام کرد و گفت: این برنامه ها هفتم مهرماه سالجاری در گلزار شهدا برگزار خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: یادواره شهید عاملی و تجلیل از هنرمندان رزمنده در راستای ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم هنرمندان رزمنده  هشت سال دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
 
درافشانی خاطرنشان کرد: آئین تجلیل از جانبازان قطع نخاعی شهر قزوین، جانبازان و ایثارگران شاغل در شهرداری قزوین با عنوان «در امتداد پرواز» در راستای تکریم جانبازان و ایثارگران به عنوان سرمایه های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
 
برگزاری یادواره شهدای محلات
 
این مقام مسئول از برگزاری « یادوارده شهدای محلات» با عنوان "یادگاران آسمانی شهر" در چند محله محوری شهر قزوین خبر داد و گفت: این یادواره ها با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود، تجلیل از خانواده سرداران فرمانده شهید نواحی مختلف شهر قزوین از جمله برنامه های این یادواره ها است.
 
برپایی نمایشگاه عکس شهدای هفته دفاع مقدس
 
وی از دیگر عناوین برنامه های هفته دفاع مقدس شهرداری قزوین را برپایی نمایشگاه عکس شهدای هفته دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: 30 عکس از شهدای هشت سال دفاع مقدس در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.
 
طرحواره سفیر
 
درافشانی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس و در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس،در قالب  ماشین سیار سفیر،برنامه های متنوع فرهنگی با عنوان طرحواره سفیر با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در محلات کم برخوردار شهر قزوین و نواحی منفصل شهری با مشارکت ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین برای شهروندان اجرا خواهد شد.
 
افتتاحیه حلقه ادبی قاف در خانه موزه شهید بابایی
 
این مقام مسئول در ادامه از افتتاحیه «حلقه ادبی قاف» در خانه موزه شهید بابایی با حضور نویسندگان دفاع مقدس خبر داد و گفت: این حلقه ادبی در راستای ایجاد حلقه ای از نویسندگان و رشد کمی و کیفی آثار و تولیدات مکتوب جبهه فرهنگی انقلاب در حوزه ادبیات پایداری و همچنین آموزش و برگزاری عملیات های جریان ساز در فضای مجازی و نیز افزایش کمی حلقه های خوانش کتاب برگزار می شود.
 
اتوبوس سیار حماسه ایثار "ما قوی هستیم"
 
وی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس شهرداری قزوین را اجرای برنامه های فرهنگی توسط اتوبوس سیار حماسه ایثار با عنوان «ما قوی هستیم» در  نواحی منفصل شهری ذکر کرد و گفت: اهدائ ماسک، غربالگری، توزیع بروشور، روایتگری جنگ تحمیلی، اهدائ کتاب، غبارروبی مزار شهدای نواحی منفصل شهری و ارائه خدمات فرهنگی در روز اربعین از جمله برنامه های این اتوبوس سیار است.
 
شب شعر «غزل سرخ» 
 
وی افزود:برگزاری شب شعر «غزل سرخ» از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است که با حضور شاعران و جمعی از رزمندگان دفاع مقدس در خانه امام جمعه شهیدی برگزار خواهد شد.
 
مسابقه مجازی فرهنگ دفاع مقدس/لحظه ای با لاله های عاشق
 
درافشانی در بخش دیگری از سخنانش افزود: فضای مجازی فرصت مغتنمی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و انتقال مفاهیم و فرهنگ ایثار و شهادت به عموم مردم به ویژه نسل جوان است و در این راستا باید از این فرصت برای ترویج جایگاه و اهمیت دفاع مقدس بهره‌برداری کامل را کرد.
 
وی اظهار کرد: در همین راستا مسابقه "فرهنگ دفاع مقدس"، "خاطره گویی دفاع مقدس"، "لحظه ای با لاله های عاشق"و "معرفی کتاب های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ایثار و شهادت به صورت روزانه " در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.
 
این مقام مسئول در خاتمه  مشارکت و همکاری با بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس در اجرای «برنامه سراسری هفته دفاع مقدس که با حضور ریاست محترم جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می گردد» و مشارکت در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج نواحی مختلف  شهر قزوین را ازدیگر اقدامات مجموعه مدیریت شهری در ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز