مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

اجرای سند تحول در آموزش و پرورش موجب تربیت متوازن دانش آموزان می شود

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۰:۴۹:۴۲
کد خبر: ۱۲۳۸۱۵۹
اجرای سند تحول در آموزش و پرورش موجب تربیت متوازن دانش آموزان می شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با اجرای سند تحول می توانیم زمینه تربیت متوازن دانش آموزان را مهیا کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس با اشاره به هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس، فرصت مناسبی است تا از جانفشانی و ایثارگری دلاور مردان این دوران یادئی کنیم و آرمانهای آنها را زنده نگهداریم.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس، روایتی از دوران طلایی و پر افتخار ملتی است که صبر، عزت، وحدت و همدلی را محور کار خود کردند و امنیت، پیروزی و سربلندی را برای کشور به ارمغان آوردند.

اصغری تصریح کرد: در ایام کرونا حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها در زمان بازگشایی مدارس مورد توجه بوده و در این راستا باید مقدمات کا را به گونه ای مهیا کنیم تا در صورت کلاس های حضوری سلامت دانش آموزان تهدید نشود.

اصغری افزود: مهم‌ترین رسالت ما در کنار تعلیم و تربیت توجه به پرورش همه‌ جانبه دانش‌آموزان در ساحت ‌های تربیتی است.

وی بیان کرد: اجرای سند تحول بنیادین در ساحت تربیتی می تواند زمینه تربیت متوازن دانش آموزان را فراهم کند و امسال هم امیدواریم در کنار توجه به ساحت علم و فناوری، در ساحت‌های سیاسی، اعتقادی، زیستی و فناوری، هنری و زیباشناختی و اقتصادی هم دانش آموزان تاثیرگذاری را تربیت کنیم.

اصغری یادآورشد: در شرایط کنونی برای رسیدن به چشم‌ انداز ترسیم شده در آموزش و پرورش به معلمانی نیازمندیم تا با روش های نوین تعلیم و تربیت آشنا باشند.

وی اظهارداشت: برای حل مسائل جدید نیازمند رویکردهای نوین هستیم زیرا با روش های قدیمی نمی توان امور را جلو برد.

45

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در سال تحصیلی جدید با استفاده از رویکرد ترکیبی و استفاده از فضای مجازی و روش حضوری می توانیم به تعلیم و تربیت دانش آموزان دامیدوار باشیم.

اصغری تصریح کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید آموزش حضوری دانش آموزان در حدود  ۶۰۰ مدرسه به صورت حضوری، آموزش های خود را آغاز می کنند و بازگشایی مابقی مدارس به صورت تدریجی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بعد از واکسینه شدن دانش آموزان خواهد بود.

وی بیان کرد: شاخص های آموزش و پرورش استان از رتبه ۲۱ به ۱۰ کشوری ارتقا یافته و در برخی شاخص ها رتبه اول تا ششم و در مجموع بر اساس ارزیابی وزارت آموزش و پرورش، در حال حاضر در ردیف ۱۰ استان شاخص کشور هستیم.

سال تحصیلی جدید برای بیش از  ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در استان قزوین آغاز شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز