منصور برزگردر گفتگو با خبرگزاری برنا:

رفتارهای پهلوانی را باید از شخصیت هایی چون مرحوم یعقوبی بیاموزیم و بکار بندیم

۱۴۰۰/۰۷/۰۵ - ۱۵:۳۸:۲۵
کد خبر: ۱۲۳۹۱۸۷
رفتارهای پهلوانی را باید از شخصیت هایی چون مرحوم  یعقوبی بیاموزیم و بکار بندیم
پیش کسوت کشتی کشور گفت: رفتارهای پهلوانانی چون مرحوم یعقوبی ها باید توسط رسانه ها در جامعه الگوسازی و منتشر شود تا ورزشکاران جوان بتوانند مسیر اخلاقی خود را پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم تشییع قهرمان ملی کشتی ایران و جهان« محمد مهدی یعقوبی» در روز اربعین حسینی بر دوش مردم قزوین تشییع و در بهشت فاطمه به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر مرحوم« محمد مهدی یعقوبی» پیش کسوت مدال آور کشتی در المپیک با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، مهربان دبیر فدراسیون کشتی، علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، احسان لشگری مدال آورالمپیک، رضا لایق سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان کشور، منصور برزگر پیش کسوت افتخار آفرین کشتی، مشهدی آقایی و محمد منجم مدیران کل سابق ورزش و جوانان استان، بهمن عسگری مدال آور المپیک در کاراته، پیش کسوتان، روسای هیئت های ورزشی، ورزشکاران روز دوشنبه و مقارن با اربعین حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی در زمین چمن ورزشگاه شهید رجایی قزوین برگزار شد.

image_2021_9_27-14_51_35_682_e7H

منصور برزگر در حاشیه مراسم تشییع به خبرگزاری برنا گفت: درگذشت پهلوان و پیش کسوت کشتی مرحوم مهدی یعقوبی بدون تردید برای جامعه ورزشی یک ضایعه بزرگ محسوب می شود که جا دارد از دست دادن این قهرمان بزرگ را به خانواده محترم آن مرحوم  و جامعه کشتی و پیش کسوتان تسلیت عرض کنم.

وی افزود: خانواده کشتی امروز یک قهرمان بزرگ را از دست داد و یک مرد با  اخلاق از میان ما رفت که شاید این شخصیت دیگر تکرار نشود.

برزگر تصریح کرد: مرحوم یعقوبی مرد موفقی در زندگی بود و نسبت به مردم و ورزش کشتی در قزوین تعصب زیادی داشت و زندگی خود را در این شهر گذراند تا روزهای آخر عمر خود را در کنار مردم خود باشد.

پیش کسوت کشتی در خصوص اهمیت تکریم بزرگان ورزش و شاخصیت های شاخص یادآورشد: اگر بخواهند کشوری را خلع سلاح و نابود کنند تا احساس بی هویتی کند حتما تاریخ و گذشته آنها را می گیرند و سعی می کنند ملت را از گذشته اش جدا کنند و اگر در این مسیر برویم زیان خواهیم دید.

وی اضافه کرد: از رسانه ها و ارباب جراید انتظار داریم در معرفی قهرمانان و پهلوانان همت کنند و با تهیه فیلم مستند و انعکاس خاطرات و ویژگی های اخلاقی و ورزشی آنها موجب معرفی و ماندگاری این چهره ها در جامعه شوند.

image_2021_9_25-18_28_33_11_L5P

منصور برزگر یادآورشد: برگزاری مراسم بزرگداشت در زمان حیات بزرگان باید به عنوان یک رسم و شیوه پسندیده مورد توجه قرار گیرد تا در زمان مناسب بتوانیم از بزرگان خود الگو بگیریم و در سیره ورزشی بکار بندیم.

وی اظهارداشت: زمانی که از سوی کمیته ملی المپیک تندیس قهرمانان المپیک ساخته شد نظرم را گفتم که این تندیس ها برای ما فایده ای ندارد چون ما می رویم ولی آنچه باید مورد توجه باشد الگوسازی از رفتارها و ویژگی های اخلاقی و ورزشی است که باید در زمان حیات گفته شود.

برزگر تصریح کرد: باید از بزرگان برای نسل جوان الگوسازی و افراد شاخص را معرفی کنیم و اگر بتوانیم رفتارها و کردارهای  امثال پهلوان هایی چون یعقوبی را با کمک رسانه ها منتشر و منعکس کنیم جوانان دنبال خرافات و افراد بیگانه نمی روند بلکه دنبال اصالت های پهلوانی و هویت های اصیل خواهند رفت.

مردم حق پهلوان یعقوبی را ادا کردند 

وی در خصوص ادا شدن حق پهلوانانی چون مرحوم یعقوبی گفت: همین که در دوران کرونا با همه محدودیت ها این تشییع بخوبی برگزار شد نشان می دهد مردم فهیم ما قدردان شخصیت های خود هستند البته ما از دولت ها انتظاری نداریم بلکه پهلوانان باید پایگاه مردمی داشته باشند و خودجوش از آنها حمایت شود و مردم آنها را دوست داشته باشند که این علاقه در میان مردم قزوین کاملا مشهود بود.

image_2021_9_27-13_44_57_619_yVn

پیش کسوت کشتی اظهارداشت: ما باید خاطرات پهلوانان خود را زنده نگهداریم تا برخی بدنبال شخصیت های کاذب و امور سخیف و خرافات نروند و به انسانها در زمان حیاتشان توجه کنند تا هویت ما تقویت شود.

برزگر اضافه کرد: جوانمردانی چون یعقوبی باعث شدند پرچم ایران بارها در میادین ورزشی به اهتزاز در آمده و سرود جمهوری اسلامی در اقصی نقاط جهان نواخته شود لذا همه ما وظیفه داریم یادشان را گرامی بداریم و راهشان را ادامه دهیم.

مرحوم مهدی یعقوبی دارنده مدال‌های نقره المپیک ۱۹۵۶ ملبورن و برنز ۱۹۵۱ هلسینکی فنلاند و هم دوره جهان پهلوان غلامرضا تختی بود که در میان مردم استان قزوین و کشورمان از محبوبیت خاصی برخوردار بود.

محمد مهدی یعقوبی از پیشکسوتان قدیمی کشتی ایران و استان قزوین روز شنبه بر اثر بیماری قلبی دارفانی را وداع گفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز