احسان لشگری درگفتگو با خبرگزاری برنا:

مرحوم پهلوان یعقوبی ورزشکاری متواضع و مردم دار بود

۱۴۰۰/۰۷/۰۵ - ۱۷:۰۵:۱۳
کد خبر: ۱۲۳۹۲۰۱
مرحوم پهلوان یعقوبی ورزشکاری متواضع و مردم دار بود
کشتی گیر قهرمان مدال آور المپیک لندن گفت: مرحوم پهلوان مهدی یعقوبی ورزشکاری متواضع، ساده زیست و متواضع بود که می تواند الگوی ورزشکاران عصر کنونی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم تشییع قهرمان ملی کشتی ایران و جهان« محمد مهدی یعقوبی» در روز اربعین حسینی با حضور مردم و ورزشکاران برگزار و پیکر مرحوم در بهشت فاطمه به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر مرحوم« محمد مهدی یعقوبی» پیش کسوت مدال آور کشتی در المپیک با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، مهربان دبیر فدراسیون کشتی، علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، احسان لشگری مدال آورالمپیک، رضا لایق سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان کشور، منصور برزگر پیش کسوت افتخار آفرین کشتی، مشهدی آقایی و محمد منجم مدیران کل سابق ورزش و جوانان استان، بهمن عسگری مدال آور المپیک در کاراته، پیش کسوتان، روسای هیئت های ورزشی، ورزشکاران روز دوشنبه و مقارن با اربعین حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی در زمین چمن ورزشگاه شهید رجایی قزوین برگزار شد.

image_2021_9_25-18_28_32_737_BXa

احسال لشکری قهرمان المپیک و دارنده مدال برنز مسابقات لندن در حاشیه مراسم تشییع پهلوان مهدی یعقوبی به خبرگزاری برنا گفت: رشته کشتی پهلوانان زیادی را در خود پرورش داده که جامعه ورزشی به آن می بالد و افتخار آن را دارد که الگوهای زیادی برای ادامه مسیر پیش روی خود می بیند.

لشکری تصریح کرد: با اتکا به فرهنگ غنی خود باید پیش کسوتان و بزرگان در هر رشته ای احترام گذاشته و آنها را تکریم کنیم و قدردانشان باشیم تا نسل جوان احترام به شخصیت های فرهیخته خود را یاد بگیرد و آن را فراموش نکند.

وی اضافه کرد: مردم با فرهنگ قزوین امروز شخصیت فرهیخته و پهلوانی را از دست دادند که می تواند الگوی ورزشکاران جوانی باشد که می خواهند در این رشته فعالیت کنند و بدون تردید رفتار و کردار و منش زندگی پهلوان یعقوبی الگویی عملی برای ورزشکاران قهرمان است. 

قهرمان المپیک لندن یادآورشد: از مرحوم مهدی یعقوبی خاطرات زیادی داریم اما ساده زیستی و تواضع ایشان زبانزد بود و به عنوان  قهرمانی مورد احترام و شریف جایگاه ویژه ای میان مردم و ورزشکاران داشت.

image_2021_9_27-14_50_59_75_RsW

مجید رضایی مربی اسبق دروازه بانان تیم ملی و پیش کسوت فوتبال هم در این مراسم در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهارداشت: ضایعه فقدان پهلوان کشتی مرحوم محمد مهدی یعقوبی را به جامعه ورزشی استان و کشور تسلیت گفته و برای آن مرحوم غفران الهی مسئلت داریم.

وی تصریح کرد: مرحوم یعقوبی از قهرمانان به نام المپیک بود و حضور مردم قزوین در مراسم تشییع نشان داد پهلوانان نمی میرند و یادشان در میان مردم همیشه زنده و جاوید است.

پیش کسوت فوتبال بیان کرد: جوانان ورزشکاری که می خواهند مسیر قهرمانی را طی کنند لازم است زندگی ورزشی افراد چون مرحوم یعقوبی را مطالعه کنند و از آنها درس بگیرند تا در مسیر پهلوانی و قهرمانی موفق باشند.

رضایی گفت: باید بدانیم پهلوانی به سادگی حاصل نمی شود و مطالعه زندگی بزرگانی چون یعقوبی می تواند ما را با سختی ها و مشقات رسیدن به قله های پیشرفت آشنا کرده و سرمشق و چراغ راهی برای نسل جوان باشد.

پهلوان یعقوبی ورزشکاری بی حاشیه بود

مربی سابق تیم فوتبال کاسپین قزوین اظهارداشت: مرحوم یعقوبی ورزشکاری مردمی و فردی بی حاشیه بود و در زمان پیش کسوتی هم هیچ توقعی از کسی نداشت و محبوبیت ایشان باعث شد در قلوب مردم جای گیرد و ماندگار شود.

3333

وی اضافه کرد: مرحوم یعقوبی افتخاری برای استان و کشور بود و شاید دیگر در جامعه مانند این شخصیت ها را کمتر ببینیم و جایشان خالی است.

مجید رضایی اضافه کرد: پیشنهاد می کنم مسئولان ورزشی و فرهنگی همه ساله به مناسبت های مختلف برنامه هایی برای تجلیل از پهلوانان و شخصیت های ورزشی پیش بینی کنند تا فراموش نشوند و جوانان ورزشکار هم با قهرمانان ملی بیشتر آشنا شوند.

وی اظهارداشت: قهرمانان المپیک انگشت شمار و محدود هستند لذا انتظار می رود رسانه ها نسبت به معرفی شخصیت های تاثیرگذار ورزشی همت بیشتری کننند تا شاهد درخشش قهرمانانی چون احسان لشکری، رضا لایق، علیرضا دبیر، مشهدی آقایی و عبدلی ها باشیم و سنگر پهلوانی خالی نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز