افتخاری دیگر برای شرکت های دانش بنیان قزوین:

دستگاه حفاری میکروتونلینگ توسط یک شرکت دانش بنیان در قزوین ساخته شد

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۰۸:۲۵:۰۹
کد خبر: ۱۲۳۹۲۶۰
دستگاه حفاری میکروتونلینگ توسط یک شرکت دانش بنیان در قزوین ساخته شد
با تلاش متخصص کشورمان، دستگاه حفاری میکروتونلینگ توسط شرکت دانش بنیان« تونل ساز ماشین» در قزوین طراحی، بومی سازی و ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شرکت دانش بنیان تونل ساز ماشین از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری قزوین، در راستای حل معضل جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب شهری استان خوزستان که در سال های اخیر به عنوان یک چالش مهم در صنعت آب و فاضلاب کشور مطرح بوده، موفق به بومی سازی و تولید دستگاه های حفاری میکروتونلینگ مورد نیاز این پروژه با کیفیت بالا و قیمت مناسب نسبت به نمونه های خارجی آن شد.

در مراسمی با حضور جمعی از مسئولین استانی و مصطفی مافی مدیر پارک علم و فنآوری قزوین و تعدادی از مسئولان شرکت های دانش بنیان از دستگاه میکرو تونلینگ در قزوین رونمایی شد.

image_2021_9_27-16_31_27_110_ld5

مصطفی مافی مدیرپارک علم و فنآوری قزوین در حاشیه مراسم رونمایی از این دستگاه به خبرگزاری برنا اظهارداشت: جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب شهری استان خوزستان به عنوان یک چالش مهم در صنعت آب و فاضلاب کشور مطرح بوده و در این راستا متخصصان شرکت تونل ساز ماشین به عنوان شرکت دانش بنیانی که در طراحی، تولید و ساخت ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته تجربه بالایی دارد برای رفع این مشکل نیز به فکر طراحی دستگاهی افتاد تا گره گشای این چالش باشد.

مافی تصریح کرد: با تلاش چندین ماهه، کارشناسان این شرکت موفق به بومی سازی و تولید دستگاه های میکروتونلینگ مورد نیاز پروژه با کیفیت بالا و قیمت مناسب نسبت به نمونه های خارجی شدند که با حضور مسئولان از آن رونمایی شد که امیدواریم با بهره گیری از این دستگاه در اجرای پروژه ملی فاضلاب در خوزستان با تکیه بر توان داخل گامی مهم برای حل پایدار چالش یاد شده برداشته شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه در پارک علم و فنآوری شرکت های شاخصی در حوزه دانش بنیان فعال هستند که قادرند با خلاقیت های خود به کمک صنعت و تولید آمده و گره گشای مشکلات باشند و به تولید ثروت هم کمک کنند و ما هم تلاش می کنیم با حمایت لازم از این شرکت ها در تسهیل گری امور نقش آفرین باشیم.

 

رونمایی ۱

علی محمد صاحب مدیرعامل شرکت دانش بنیان تونل ساز ماشین هم در خصوص ویژگی های طراحی و ساخت این دستگاه حفاری گفت:  طراحی این دستگاه توسط یک تیم 20 نفره و در بخش اجرا با مشارکت یک تیم 70 نفره در مدت 75 روزانجام شده است. 

وی تصریح کرد: در گذشته این دستگاه با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد تومان از خارج تهیه می شد که با ساخت آن در داخل کشور زمینه صرفه جویی ارزی هم مهیا شده است.

صاحب اضافه کرد: در زمان اجرای این پروژه ١٢٠ نفر بصورت مستقیم و ٢٥٠ نفر بصورت غیر مستقیم مشارکت داشتند و میزان صرفه جویی ارزی طرح ٦٠ درصد نسبت به نمونه های مشابه خارجی است.

image_2021_9_27-16_31_25_474_aWt

وی در خصوص مشارکت شرکت تونل ساز ماشین در اجرای طرح فاضلاب اهواز گفت: بخش اول شامل طراحی، ساخت و تامین دستگاه و تجهیزات میکروتونلینگ و بخش دوم شامل عملیات اجرایی میکروتونلینگ به طول حفاری ١٠٠٠ متر است.

مدیرعامل شرکت تونل ساز ماشین یادآورشد: بخشی از عملیات احداث لوله فاضلاب در این طرح به طول حدود ١٢ کیلومتر به روش میکروتونلینگ انجام خواهد گرفت که سایزهای لوله رانی مورد نظر طرح در این بخش ١٠٠٠ میلیمتر، همچنین ١٢٠٠ میلیمتر و ١٤٠٠ میلیمتر است و شرکت تونل ساز ماشین در پروژه فاضلاب اهواز در بخش اول طراحی، ساخت و تامین دستگاه و تجهیزات میکروتونلینگ و در بخش دوم عملیات اجرایی میکروتونلینگ به طول حفاری ١٠٠٠ متر را برعهده دارد.

صاحب درادامه گفت: پروژه طراحی و ساخت دستگاه و تجهیزات میکرو تونلینگ با قطر حفاری ١٠٠٠ و ١٢٠٠ میلیمتر توسط شرکت تونل ساز ماشین در پنج بخش طراحی و ساخت دستگاه (شامل کاترهد، درایو اصلی، شیلد ها، سیستم اسلاری و تجهیزات آن، طراحی و ساخت کابین( شامل سیستم کنترل و مانیتورینگ، سیستم قدرت و پاورپک با قابلیت کنترل و راهبری دستگاه تا سایز ١٤٠٠  ، همچنین طراحی و ساخت جک فریم ٥٢٠ تنی، طراحی و ساخت سپریشن پلانت با ظرفیت ٢٥٠ مترمکعب، تهیه و تامین تجهیزات اسلاری و اقلام مورد نیاز دستگاه برای حفاری به طول ١٥٠ متر(تامین پمپ ها، لوله های اسلاری و کابل های فرمان و قدرت، بست ها درحال اجراست.

 

image_2021_9_26-18_22_29_225_Ctr

مدیرعامل شرکت  دانش بنیان تونل ساز ماشین در خصوص مشخصات فنی دستگاه حفار بیان کرد: دستگاه با توجه به تجهیزات Kit Size UP قابلیت حفاری در دو سایز ١٠٠٠ میلیمتر و ١٢٠٠ میلیمتر را دارد که به درخواست کارفرما با سایز ١٢٠٠ آماده به کار تحویل خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط زمین شناسی پروژه اهواز، دو دستگاه کاترهد Soft و Mix برای سایز ١٢٠٠ طراحی و در حال ساخت می باشد که قطر حفاری ١٥٣٥ میلیمتر و سرعت گردش کاترهد ٠ تا ٦ دور در دقیقه و گشتاور کاترهد ١٥٠ کیلو نیوتن متر است.

با طراحی و ساخت این دستگاه و بهره گیری از آن در اجرای برخی پروژه های عمرانی و حفاری و تونل سازی هامی توان امیدوار بود مشکل سیستم های فاضلاب شهری با جمع آوری آبهای سطحی در شهرهایی مانند اهواز به سرعت حل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز