رئیس قوه قضائیه

همه ظرفیت های دستگاه قضا را برای حل مشکلات مردم به کار می گیریم

۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۰۹:۳۰:۵۸
کد خبر: ۱۲۴۰۴۱۹
همه ظرفیت های دستگاه قضا را برای حل مشکلات مردم به کار می گیریم
رئیس قوه قضائیه گفت: رسالت مهم ما رفع تبعیض و تحقق عدالت و خدمت به مردم است و در این راه همه ظرفیت و امکانات دستگاه قضا را بکار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهارداشت: قزوین با قدمت و پیشینه تاریخی و علمی و داشتن علمای بزرگ در رشته های مختلف فقه، فلسفه، اصول ادبیات و شعر و شهدای گرانقدری مانند رجایی بابایی لشکری و مرد مقاومت و نماد ایستادگی و سید آزادگان مرحوم ابوترابی از ستارگان درخشان کشورند.

وی افزود: ما باید به مردمی خدمت کنیم که این سبقه تاریخی و فرهنگی را دارند و امروز خداوند توفیق خدمت رسانی را عطا کرده و باید از این فرصت بخوبی استفاده کنیم تا شرمنده خدا و مردم نشویم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: استقرار بیش از ۳ هزار واحد صنعتی و دشت عظیم کشاورزی و امکانات مادی ومعنوی که در استان هست و اگر ما نتوانیم مشکلات را حل کنیم و گره گشای کار مردم نباشیم در رخسران هستیم.

وی گفت: مشکل آب باید در استان حل شود هرچند در کل کشور با خشکسالی مواجهیم اما باید آب را مدیریت کنیم و به بهره برداری مناسب از آن همت کنیم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای بیان کرد: محیط زیست از امور حیاتی است و زمین اهمیت ویژه دارد و موضوعاتی چون وقف باید مورد توجه قرار گیرد و با کمک مدیران حل شود.

وی افزود: ناهنجاری ها با کمک همه نهادهای فرهنگی بایستی حل شود و از ظرفیت حوزه و دانشگاهها و نهادهای فرهنگی با کمک مردم استفاده کنیم.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: امور آب، وقف و محیط زیست نیازمند هم فکری و کمک همه مدیران و نمایندگان مجلس است و با تشکیل کارگروه گره گشای مشکلات باشیم.

image_2021_9_30-10_24_29_415_pWU

وی یادآور شد: قبل از این که پرونده قضایی تشکیل شود و به پیاده کردن آیین دادرسی و آیین مجازات برسیم باید توسط کارگروهها مسایل را حل و فصل کنیم و اگر نشد در گام آخر در دستگاه قضایی حل شود.

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: باید از ظرفیت دستگاه قضایی و نهادهای فرهنگی با ایجاد شعب تخصصی و کارگروه های تخصصی برای رفع دغدغه های مردم اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: 47 هزار دانشجو در استان داریم و هزاران طلبه و استاد یک ظرفیت است هر چند نگاه سیاسی هم حاکم است اما نگاه سیاسی باید در مسیر منافع مروم باشد.

اژه ای گفت: هر نهاد و رسانه که در جهت رفع تبعیض و مبارزه با فساد انتقاد و پیشنهاد دارد می پذیریم و در اصلاح امور از آن استفاده می کنیم.

وی افزود: امروز دشمن نهایت تلاش خود را بکار گرفته تا فشار حداکثری بر اقتصاد و معیشت مردم وارد کند تا مردم نا امید شوند و با اقدامات جنگ روانی و حاشیه سازی و نفاق افکنی به ما آسیب بزند که همه باید هوشیار باشیم و با آن مقابله کنیم.

محسنی اژه ای بیان کرد: متاسفانه گاهی مرفهین بی درد و بدخواهان هم همراه دشمن می شوند تا میان مردم تفرقه و نا امیدی ایجاد شود و عده ای فقیر و عده ای سیراب شوند که وظیفه داریم با بصیرت با فساد اقتصادی مبارزه کنیم تا تبعیص رفع شود.

وی بیان کرد: مردم تبعیض را نمی پذیرند و دستگاه قضا با قدرت در مبارزه با فساد در داخل خود و بیرون از دستگاه با هر کس در هر لباس و منصبی طبق قانون و با شفافیت وبدون تبعیض برخورد خواهد کرد.

image_2021_9_30-9_28_40_74_9md

محسنی اژه ای یادآورشد: از دستگاههای اطلاعاتی برای شناسایی باندهای فساد و کسانی که کارخود را درست انجام نمی دهند درخواست می کنیم با ما همکاری کرده و اقدام کنند و متخلفین را به قوه قضایی معرفی کنند.

جریانات سیاسی بدنبال خیرخواهی برای مردم باشند

اژه ای گفت؛ به هر حال در استان قزوین و کشور جریانات سیاسی متعددی داریم که انتظار داریم همه آنها خیرخواه مردم باشند و برای تعالی، عزتمندی کشور همت کنند و برای خدمت به مردم گام بردارند.

وی افزود: هر جا که پرچم توحید، اسلام و وحدت بلند شده حتما شیطان و فرصت طلبان می خواهند نفوذ کنند که باید مراقب باشیم و با بصیرت خود شیطنت ها را خنثی کنیم.

رئیس دستگاه قضا افزود: از رسانه های مکتوب و دیجیتال و صدا و سیما انتظار داریم برای اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی مردم و اجرای عدالت و گسترش آن در جامعه با دستگاه قضا همکاری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز