رئیس قوه قضائیه:

۲۰ درصد پرونده ها در دستگاه قضایی مربوط به خانواده هاست

۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۱۱:۳۵:۴۸
کد خبر: ۱۲۴۰۴۸۲
۲۰ درصد پرونده ها در دستگاه قضایی مربوط به خانواده هاست
رئیس قوه قضائیه گفت: ۲۰ درصد پرونده های دستگاه قضایی مربوط به خانواده هاست که با کمک نخبگان حوزه، دانشگاه و خانواده ها باید آن را حل و فصل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای ظهر پنجشنبه  در جمع اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا و ایثارگران که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: دیدار با مردم و خانواده شهدا را مغتنم می شمارم و امیدواریم خدمات ما موجب رضایت آنها شود.

وی افزود: برای این که امید مردم را جواب دهیم نیازمند عمل هستیم زیرا دیگر شعار و حرف جواب نمی دهد و باید پای کار و در میدان عمل باشیم.

محسنی اژه ای تصریح کرد: در سه ماه گذشته بیشترین همکاری و تعامل با دولت انجام شده که بی نظیر بوده به طوری که سه جلسه هم فکری با دولت داشتیم و در  یک‌ماه گذشته با کمیسیون قضایی و اجتماعی و فراکسیون مجلس و نمایندگان جلساتی برگزار شد.

وی افزود: با معاون اول رئیس جمهور و معاون  اقتصادی و رئیس مجلس و وزرا و اقشار مختلف مردم هم جلسات متعددی داشتیم و توانستیم آسیبها را شناسایی کنیم.

استفاده از مشارکت مردم در امور

محسنی اژه ای اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مردم و مشارکت دادن آنها در کارها و تکریم مردم در اولویت است و باور داریم استفاده از همه ظرفیت های حکومت برای امید آفرینی ارامش بخشی و ارتقای عزت مردم در اولویت است.

وی گفت: اگر بر فهم شخصی اصرار کنیم کار جلو نمی رود لذا باید از خرد جمعی و مشارکت مردم استفاده کنیم تا مشکلات رفع شود.

image_2021_9_30-12_33_10_155_we1

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: پیگیر هستیم کارگروه مشترکی بین بنیاد شهید و امور جانبازان و دستگاه قضا ایجاد شود تا هم مسائل خانوادگی و سایر امور مورد بررسی و گره گشایی واقع شود.

وی افزود: قزوین ظرفیت عظیمی دارد و  از عقبه مذهبی و علمای مختلف در فلسفه، هنر، کلام، ادبیات ،شعر و فقه بزرگانی برخوردار است که ستارگان درخشانی در تاریخ اسلام هستند.

اژه ای گفت: شهدای بزرگی چون شهید رجایی و بابایی لشکری که دارید فراموش نمی شوند.  

وی گفت: ۲۰ درصد پرونده های دستگاه قضایی مربوط به مشکلات خانوادگی است که برای حل آن فقط از راه قانون نمی توان جلو رفت و به مشارکت نخبگان حوزه و دانشگاه و خانواده ها برای گره گشایی نیازمندیم.

محسنی اژه ای بیان کرد: هر جا قانون در خصوص ایثارگران اجرا نمی شود اگر نیازمند اصلاح است توسط نمایندگان انجام شود و بقیه موارد از سوی رئیس بنیاد شهید پیگیری خواهد شد.

رئیس دستگاه قضا اظهارداشت: امروز که درجنگ اقتصادی هستیم هیچ واحدی نه تنها نباید تعطیل شود بلکه باید با همه ظرفیت کار کند تا به اشتغال و تولید کمک شود.

وی افزود: لازم است کارگروهی تشکیل شده و آمار دقیقی از وضعیت صنایع راکد و تعطیل شده ارائه شود و ما هم آمادگی کامل داریم در کنار استاندار و نمایندگان و مدیران صنعت و بخش خصوصی برای حل مشکلات پای کارباشیم و انها را حل کنیم. 

وی گفت: دشت قزوین ظرفیت ارزشمندی است که می تواند قطب کشاورزی کشور شده و در اقتصاد نقش بیشتری ایفا کند.

محسنی اژه ای گفت: یک جاهایی ضعف قانونی داریم که انتظار داریم نمایندگان کمک‌کنند تا چالش ها برطرف شود و حوزه هم در تبیین برخی امور و نهادینه کردن  قانون و احکام دینی و کاهش آسیب ها به دستگاه قضایی کمک کند.

 

نظر شما