مشارکت نخبگان و متخصصان در کارها جدی گرفته شود

۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۱۴:۰۰:۵۲
کد خبر: ۱۲۴۰۵۴۵
مشارکت نخبگان و متخصصان در کارها جدی گرفته شود
نمایندگان گروههای مختلف مردم گفتند: بکارگیری نخبگان، متخصصان و افراد دلسوز در کارها موجب تسریع در حل مشکلات جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  در نشست مردمی رئیس قوه قضاییه که در دانشگاه آزاد برگزار شد، تعدادی از مردم به نمایندگی از اقشار مختلف مشکلات و دیدگاهها و خواسته های خود را مطرح کردند.

سید زهرا مرتضوی نمابنده نخبگان گفت: کارهای زیادی مانده که باید جدی گرفته شود که انتقال آب از الموت به استان، ایجاد شهرک تحقیقاتی برای حل چالش های فناوری با جذب نخبگان و بهره گیری از مشارکت متخصصان فنی و نخبه درحل مشکلات تولیدی از مهمترین درخواست هاست.

اسلام رجبعلی نماینده جامعه ایثارگران هم اظهارداشت:  اجرا نشدن صریح قوانین در دستگاههای اجرایی از جمله عدم کسر بیمه بازنشستگان ایثارگر و برقراری فوق العاده ایثارگری از مشکلات این گروه است.

حجت الاسلام سبحانی نیا از طرف حوزه علمیه گفت: تلاش برای ایجاد احساس عدالت در جامعه، مقابله با دانه درشتها و رسیدگی سریع به پرونده آنها  بازگرداندن خصوصی سازی های رانتی مبارزه با زمین خواری غیرقانونی. برخوردبا متخلفان دولت قبل از مطالبات حوزویان است.

وی گفت:  تربیت نیروی متخصص و بکارگیری آنها در دستگاه قضایی، برخورد با جرایم اقتصادی بزرگ،  فعال سازی معاونت فرهنگی و اجتماعی قوه و همکاری با سایر نهادهای فرهنگی از دیگر نکاتی است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

محمد فرج زاده نماینده اصناف گفت:  کرونا آسیب زیادی به اصناف زد اما جبران نشد که انتظار حمایت داریم.

سید محمد حسینی نماینده جامعه وکلا هم گفت: وکیل مستقل در کنار قاضی مجرب می تواند به احقاق حق مردم کمک کرده و به جهان اعلام می کند که حقوق شهروندی مورد توجه است.

وی افزود: کانون وکلای مستقل می تواند به اقتدار دستگاه قضایی کمک‌کند و در این میان آموزش را جدی گرفتیم و سالانه ۲۰ هزار نفر ساعت مشاوره رایگان و ۱۵۰۰ پرونده معاضدتی داریم.

حسینی تصریح کرد:  دغدغه قاطبه حقوق دانان تصویب آیین نامه اجرایی نصاب نمره برای پذیرفته شدگان آزمون وکالت است که با کمترین نمره می توانند قبول شوند که ایراد دارد.

مهرزاد مستشاری نماینده هنرمندان هم گفت: در عرصه های فرهنگی کمبود شدید داریم و اگر هنرمندان حمایت شوند شاهد خلاقیت های بیشتری خواهیم بود.

وی افزود: در دوران کرونا بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان به اصحاب هنر خسارت وارد شد‌ اما این‌گروه همچنان در خدمت مردم هستند.

 محصص مستشاری بیان کرد: تقویت ارتباط دستگاه قضا با هنرمندان برای کاهش آسیبهای اجتماعی و فعال شدن شوراهای حل اختلاف هنرمندان و تشکیل  کارگروه مشترک هنرمندان و دستگاه قضایی از ضروریات است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز