رئیس پارک علم و فنآوری قزوین:

تنها راه نجات اقتصاد کشور توسعه کسب و کارهای فنآورانه است

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۲:۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۲۴۱۷۶۳
تنها راه نجات اقتصاد کشور توسعه کسب و کارهای فنآورانه است
رئیس پارک علم و فنآوری قزوین گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور حمایت از توسعه کسب و کارهای فنآورانه و خلاق محور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی مافی به بهانه برگزاری رویداد «استان آپ» که آبان ماه امسال در قزوین برگزار خواهد شد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل پارک علم و فنآوری قزوین برگزار شد اظهارداشت: بسیار خوشحالیم که قزوین دومین مقصد برگزاری رویداد «استان آپ» در کشور است که می تواند به شرکت های دانش بنیان در اجرای طرح های خلاقانه کمک کند.

مافی بیان کرد: در سالهای گذشته معمولا در پارک علم و فنآوری در فصل پاییز با دادن فراخوان و برگزاری جشنواره ایده های برتر فقط ایده ها را شناسایی می کردیم تا در جشنواره شرکت کرده و ما بهترین ها را انتخاب کنیم و در همان گام اول به فکر دادن تسهیلات بودیم.

وی اضافه کرد: در کنار پرداخت تسهیلات مکان مناسبی هم برای استقرار در اختیار شرکت ها قرار می گرفت اما امروز با حرکت در مسیر رشد و تعالی، سیاست های و روش ها فرق کرده و با تنظیم پلتفرم پارک در 5 سال آینده برای توسعه فعالیت ها برنامه ریزی شده است.

مافی 2

مافی تصریح کرد: در دوره جدید دنبال شناسایی نیازهای استان و بومی سازی ایده ها برای پاسخگویی به مشکلات و نیازها هستیم که فرآیندهای این کار مهیا شده و اولین برون داد آن همین رویداد «استان آپ» است که در آبان ماه برگزار می شود.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین یادآورشد: اگر در گذشته فقط به دنبال شناسایی تیم های خلاق و کمک به رشد آنها بودیم امروز باید اکوسیستم فنآوری شکل بگیرد و فضای مناسبی برای کسب و کارهای نوپا ایجاد شود که یکی از بازیگران آن نهادهای تامین کننده مالی هستند.

مافی گفت: با تاسیس صندوق نوآوری در پارک قزوین زمینه حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان هم فراهم شده و تلاش کرده ایم نهادها هم راستا شده و در مسیر حمایت از ایده های برتر و قابل اجرا قرار گیرند.

وی اظهارداشت: گام بدی برای حضور صندوق نوآوری در سرمایه گذاری ایده های برتر است و امسال در کنار شناسایی و معرفی ایده های شاخص، زمینه سرمایه گذاری در اجرای طرح ها هم مهیا می شود تا استاندارد پارک قزوین بالا برود.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین تصریح کرد: از این که دومین استانی هستیم که میزبان رویداد «استان آپ» هستیم خوشحالیم و پیگیری می کنیم تا ایده های فنآوران در راستای نیازهای استان قزوین شکل بگیرد و این خلاقیت ها به رفع موانع و رشد و توسعه صنعت منجر شود.

وی گفت: در حال حاضر چون قزوین قطب صنایع شوینده است نیازهای فناورانه در این صنعت شناسایی شده و از سرمایه گذاران این بخش دعوت کرده ایم تا در کارها مشارکت کنند و در ادامه در رشته قطعه سازی با نیرو محرکه تفاهم نامه امضا کردیم و در رشته کاشی و سرامیک و صنایع دفاعی و فولادی هم هماهنگی لازم انجام شده تا بتوانیم به این صنایع هم کمک کنیم.

مافی 5

مافی افزود: با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر منع واردات لوازم خانگی از برخی کشورها خوشبختانه زمینه پویایی و احیای شرکت های داخلی فراهم شده و ما نیز در این راستا زمینه اتصال و ارتباط چند شرکت دانش بنیان را با واحدهای تولید لوازم خانگی فراهم کرده ایم تا از این ظرفیت برای کیفی سازی محصولات استفاده شود.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین بیان کرد: در صنایع مشکل دار و بحرانی استان هم ورود کرده ایم و امیدواریم بتوانیم یک الگوی موفق در فعال شدن و افزایش بهره وری این گونه واحدها ارائه کرده و توانمندی شرکت های دانش بنیان را در حل چالش های این کارخانه ها نیز نشان دهیم.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم یک الگوی موفق در این عرصه را به مردم و صنتگران معرفی کنیم بدون تردید موجب اعتمادسازی شده و با نگاه نوآورانه می توان کارهای بیشتری را عملیاتی کرد.

مافی اظهارداشت: برای رسیدن به هدف، نیازمند فرهنگ سازی و همراه کردن سرمایه گذاران و صاحبان صنایع هستیم و امیدواریم با کمک رسانه ها بتوانیم تامین منابع مالی جمعی را به فرهنگ تبدیل کرده و حتی سرمایه های خرد را وارد این طرح ها کرده و به سرمایه گذار و ایده پردازان کمک کرد تا به سود مناسب دست پیدا کنند.

وی از رسانه ها خواست با اطلاع رسانی مناسب زمینه حضور سرمایه گذاران علاقمند و صاحبان صنایع بزرگ استان در رویداد «استان آپ» که در آبان ماه در قزوین برگزار می شود را مهیا کنند تا شاهد مشارکت افراد بیشتری در این حرکت علمی و فنآورانه باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز