مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین:

دوره های آموزشی مهارت محور در محلات کم برخوردار قزوین برگزار می شود

۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۰۹:۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۲۴۲۱۲۴
دوره های آموزشی مهارت محور در محلات کم برخوردار قزوین برگزار می شود
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: دوره های آموزشی مهارت محور به صورت رایگان برای زنان سرپرست خانوار در محلات کم برخوردار استان قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  مریم بیدخام در  مراسم افتتاح کارگاههای آموزشی مهارت محور در قزوین که با حضور حق گویان مدیر کل کمیته امداد استان، دهقانی معاون اشتغال کمیته امداد، مولاوردی معاون جهاد دانشگاهی استان و جمعی از بانوان برگزار شد گفت: دوره‌های آموزشی رایگان و مهارت محور ویژه زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصیل با هدف توانمند سازی زنان دارای مشکل معیشتی پیش بینی شده است که در محلات برگزار می شود.

بیدخام تصریح کرد: یکی از چالش هایی که در مناطق کمتر توسعه‌یافته استان قزوین وجود دارد مشکلات معیشتی و اقتصادی است که این مسائل بستر بروز آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآورشد: دوره‌های آموزشی مهارت محور ویژه زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصیل به منظور شناسایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنان دارای مشکلات معیشتی اجرایی شده است.

وی گفت:در طرح‌های قبلی سازمان‌های مردم ‌نهاد در محلات حضور یافته و افراد را شناسایی می‌کردند و آموزش در فضاهای موجود مانند حسینیه و پایگاه‌های بسیج انجام می شد اما در دوره جدید کلاس ها در آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای استان و در محلات کم برخوردار استان تشکیل می شود. 

بیدخام اظهارداشت: تاکنون در ۱۴ محله که ساکنان آن را بانوان دارای مشکل معیشتی تشکیل می دهند شناسایی‌ شده است که برخی از این زنان تحت‌ پوشش کمیته امداد قرار دارند و برخی نیز نیازمند حمایت هستند.

62047767_0

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول 4 دوره آموزشی کاربردی شامل خیاطی، سفالگری، چرم‌دوزی و قالی بافی در محلات برگزار می شود و در مراحل بعدی آموزش‌ها بر اساس نیاز سنجی در محلات خواهد بود و تلاش می کنیم همه این دوره‌ها کاملاً کاربردی باشد.

بیدخام افزود: دوره های آموزشی اکثر رشته ها مانند خیاطی کاملاً مهارت محور و کاربردی است و افراد پس از پایان دوره می‌توانند با دوختن چادر، مقنعه و لباس خانگی در کمترین زمان ممکن به خود اشتغالی برسند.

وی یادآور شد: اعتبار این طرح از سوی سازمان اجتماعی کشور تأمین‌شده و شرکت در کلاس ها رایگان است و در پایان دوره نیز به شرکت‌کنندگان گواهینامه مهارت داده می‌شود که بتوانند جواز کسب گرفته و شغلی برای خود ایجاد کرده و زندگی خود را اداره کنند.

بیدخام اضافه کرد: در ادامه این طرح قرار است تسهیلات ارزان‌قیمت یا وام بلاعوض نیز به افراد شرکت کننده پرداخت شود و دوره‌های آموزشی بازاریابی و برند سازی نیز پیش بینی شده تا این افراد بتوانند وارد بازار کار شده و به یک کارآفرین تبدیل شوند.

وی با تاکید بر مزیت برگزاری این دوره های آموزشی گفت: این دوره ها فقط رویکرد آموزشی ندارد بلکه زمینه بازاریابی، برند سازی و رسیدن به اشتغال پایدار نیز از جمله مهمترین اهداف برگزاری رایگان این دوره هاست.

بیدخام بیان کرد: جهاد دانشگاهی در اجرا و مشارکت این برنامه همکاری خوبی داشته و کمیته امداد نیز  افراد نیازمند را شناسایی و معرفی کرده و در پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار همراهی مطلوبی دارد. 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین یادآور شد: بانوانی که دارای مشکل معیشتی هستند و تمایل دارند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند می‌توانند از طریق کمیته امداد اقدام کرده و در صورتی که تحت پوشش این نهاد نیستند بایستی از طریق مرکز آموزش جهاد دانشگاهی و دفتر اجتماعی استانداری اقدام کنند.

وی گفت: در صورتی که بتوانیم محلات کمتر توسعه‌یافته و حاشیه‌نشین استان را شناسایی کرده و تحت پوشش برنامه های آموزشی و مهارتی قرار دهیم قادر خواهیم بود به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنیم.

نظر شما