مدیر امور پیگیری های ویژه دفتر مقام معظم رهبری:

روند ساخت محور راه اصلی قزوین- الموت- تنکابن تسریع می شود

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۱۱:۲۳:۱۰
کد خبر: ۱۲۴۴۶۴۱
روند ساخت محور راه اصلی قزوین- الموت- تنکابن تسریع می شود
مدیر امور پیگیری های ویژه دفتر مقام معظم رهبری گفت: با تخصیص اعتبارات ملی و استانی روند ساخت محور راه اصلی قزوین- الموت- تنکابن تسریع می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدرضا  شمعی مدیر امور پیگیری های ویژه دفتر مقام معظم رهبری روز یکشنبه به همراه  جمالی پور استاندار قزوین، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی معاونت عمرانی استانداری از کارگاهها و مسیر پروژه راه اصلی قزوین- الموت- تنکابن بازدید کرد.

شمعی مدیر امور پیگیری های ویژه دفتر مقام معظم رهبری در جریان این بازدید اظهار کرد: اولویت اول این پروژه بهره برداری از ۶۳ کیلومتر قزوین تا شهرک الموت است که انتظار می رود در تخصیص اعتبارات ملی و استانی هماهنگی های بیشتری صورت پذیرد تا در ظرف زمانی کمتر از دوسال این پروژه بطور کامل به اتمام برسد.

جمالی پور استاندار قزوین نیز بیان کرد: در راستای تکمیل فاز اول این پروژه ملی در اولین فرصت ممکن با وزیر راه و شهرسازی دیدار خواهیم داشت و وی نیز از این پروژه بازدید خواهند کرد.

وی افزود: در این شرایط سخت اقتصادی از پیمانکاران و دست اندرکاران خدوم و پرتلاش این پروژه صمیمانه قدردانی می کنیم که دل در گرو پیشرفت و آبادانی کشور دارند.

محور قزوین_الموت_تنکابن شامل ۶ قطعه به طول حدود ۱۶۴ کیلومتر،از کیلومتر ۱۰ اتوبان قزوین_کرج(محمدیه) شروع شده و با حرکت به سمت شمال کشور،در کیلومتر ۶۲ از شهرک عبور می نماید،مسیر در ادامه به سوی گرمارود ادامه یافته و با عبور از منطقه مران و البرز در ادامه پس از عبور از محور سه هزار در کیلومتر ۱۶۴ به انتهای مسیر یعنی کمربندی تنکابن می رسد.

با توجه به اهمیت این محور در سال۱۳۸۶ به دنبال سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین،طرح مذکور در دستور کار قرار گرفت که پس از تایید سازمان برنامه و بودجه،تحت عنوان راه اصلی قزوین_الموت_تنکابن مصوب شد.

 

 

نظر شما