جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا:

طرح دورکاری کارمندان دستگاه‌های اجرایی در قزوین لغو شد

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۰۷:۲۸:۴۴
کد خبر: ۱۲۴۴۹۶۰
طرح دورکاری کارمندان دستگاه‌های اجرایی در قزوین لغو شد
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: با توجه به کاهش روند بیماری و عبور از پیک کرونا، دورکاری کارمندان در ادارات استان لغو شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  منوچهر حبیبی در این باره اظهارداشت: با توجه به کاهش شیوع کرونا در موج پنجم، برخی محدودیت ها از جمله طرح دورکاری کارمندان دستگاههای اجرایی لغو شده و همه کارمندان دستگاه‌های اجرایی از ابتدای هفته سوم مهرماه باید به در محل کار حاضر شوند.

حبیبی تصریح کرد: تاکنون ۷۷ درصد از جمعیت افراد بالای ۱۸ سال در استان قزوین واکسینه شده اند.

وی بیان کرد: همچنین ۴۶ درصد از دانش آموزان استان قزوین تاکنون علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: برای بازگشایی مدارس باید میزان واکسیناسیون دانش آموزی بالای ۹۰ درصد باشد که متاسفانه با وجود انتظاری که از شهروندان می رود، استقبال از واکسیناسیون دانش آموزی تا امروز مطلوب نبوده است.

حبیبی اظهار داشت: هر چند در واکسیناسیون اجباری نداریم اما تزریق آن به طور کامل هم اختیاری نیست و چنانچه دانش‌آموزی که واکسینه نشده باشد برای حضور در کلاس حضوری هفته ای دوبار ملزم به انجام تست pcr با هزینه شخصی خود خواهد بود که این کار هزینهد زیادی به خانواده ها تحمیل خواهد کرد.

وی گفت: در هر شهرستان با مسئولیت فرماندار، رئیس آموزش و پرورش و نماینده دانشگاه علوم پزشکی باید هر هفته جلسه‌ای در خصوص وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان برگزار شده و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشده شود. 

حبیبی ادامه داد: لازم است یک جلسه توجیهی در سیستم شبکه شاد که ارتباط مستقیمی با مدیران مدارس دارد؛ برگزار شود تا مدیران مدارس نیز برای تشویق دانش آموزان اقدام کنند.

وی افزود: ۹۸ درصد فرهنگیان قزوین واکسینه شده اند و آمار بالای واکسیناسیون فرهنگیان و والدین دانش آموزان نشان می‌دهد، دبیران و همچنین والدین به واکسیناسیون اعتقاد دارند و شاید به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از مزایای واکسیناسیون تاکنو.ن استقبالی از این طرح نشده است.

حبیبی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح مدیریت هوشمند کرونا در قزوین بیان کرد: نشست ستادی با عنوان سکوی مدیریت هوشمند کرونا به صورت یک روز درمیان با اصناف و سازمان حمل و نقل برگزار می شود تا موانع و مشکلات این طرح بررسی شده تا در زمان اجرا با کمترین مشکل مواجه شویم.

حبیبی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اطلاع‌رسانی طرح سکوی مدیریت هوشمند کرونا باید پای کار باشد تا اطلاع رسانی به صورت کامل صورت گیرد و طرح با استقبال مردم مواجه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز