مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین:

همکاری دستگاه قضا موجب مدیریت منابع آبی و تسریع در بستن چاههای غیر مجاز شد

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۱:۵۰:۱۹
کد خبر: ۱۲۴۵۱۶۴
همکاری دستگاه قضا موجب مدیریت منابع آبی و تسریع در بستن چاههای غیر مجاز شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: با حمایت قاطعانه دستگاه قضایی با بستن بیش از 2600 حلقه چاه غیر مجاز به میزان 30 سال گذشته اقدامات پیشگرانه برای مدیریت منابع آب انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مدیران صنعت آب و برق روز دوشنبه با حضور در دادگستری قزوین با ریاست جدید دادگستری استان دیدار و گفتگو کردند.

یدالله ملکی در این دیدار با ارائه گزارش کوتاهی از اقدامات انجام شده در دو سال گذشته اظهارداشت: یکی از موضوعاتی که با کمک دستگاه قضایی در سالهای اخیر به صورت جدی پیگیری شد برخورد با متخلفان و صاحبان چاههای غیر مجاز بود تا بتوانیم از چالش های آبی عبور کنیم.

وی بیان کرد: با اقدامات قاطعانه ای که در بستن چاههای غیر مجاز داشتیم توانستیم در مدت دو سال به اندازه 30 سال کار کنیم و از مجموع 3 هزار حلقه چاه غیرمجاز بیش از 2600 حلقه مسدود شده تا منابع آبی را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین تصریح کرد: با مصوبات خوبی که در شورای حفظ حقوق بیت المال داشتیم با مشکلات به صورت گروهی برخورد کردیم تا سرعت گره گشایی بالا برود.

ملکی 2

وی اضافه کرد: در گذشته شکایت ها به صورت یک به یک و موردی بررسی و حکم صادر می شد اما با رویکرد گروهی سرعت برخورد با متخلفان بیشتر شد.

ملکی گفت: با اقدامات انجام شده و استمرار در برخورد با متخلفان در حوزه آب در حال حاضر فقط حدود 400 حلقه چاه غیرمجاز باقیمانده که امیدواریم تا پایان سال آینده پرونده چاههای غیرمجاز در استان بسته شود و دیگر چنین چالشی در منطقه نداشته باشیم.

ملکی اظهارداشت: در سیل سال 98 اقدامات جهادی برای کنترل سیلاب و بازگشایی صورت گرفت و با شناسایی اراضی تصرف شده در حریم رودخانه ها کار سنگینی را عملیاتی کردیم تا از آسیب های حوادث آینده پیشگیری شود.

وی با اشاره به چند طرح مهم آبی در استان گفت: چند پروژه مهم در سالهای گذشته تعریف شده بود که از آن جمله ساخت سد نهب به دلیل 100 میلیارد تومان بدهی متوقف شده بود که توانستیم آن را فعال کرده و امروز با آبگیری سد شاهد عبور از چالش آبی منطقه تاکستان هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اضافه کرد: طرح انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک و در ادامه سایر شهرهای استان از پروژه های بی نظیری است که آینده آبی استان را تضمین می کند و 14 شهر و 194 روستا در بیست سال آینده نیازشان تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح بیش از 2700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که به صورت BOT خودگردان تعریف شده که با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست و فاز اول آن برای آبرسانی به شهرستان آبیک در ماههای آینده افتتاح می شود.

ملکی تصریح کرد: نیاز آبی شمال استان از محل انتقال آب از سد طالقان و جنوب شهر از سد بالاخانلو برای تامین آب 5 شهر و 36 روستا کلید خورده است.

وی گفت: سد بالاخانلو که در سال 96 کلنگ زنی شد دچار توقف شده بود که این طرح را نیز فعال کردیم و امیدواریم در سال آینده آبگیری این سد نیز انجام شود.

ملکی اضافه کرد: در آب شرب در برخی مناطق مانند آبیک وضعیت ناگواری داشتیم که طرح انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک تاکنون 80 درصد تکمیل شده است که امسال 150 میلیارد تومان به طرح تزریق شد تا کار سرعت یابد.

ملکی 4

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان کرد: در اجرای طرح مهم انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین برای جذب سرمایه گذار 25 میلیون مترمکعب آب سد، 5 میلیون مترمکعب پساب سهمیه اختصاص داده ایم و مجوز اجرای طرح های گردشگری، احداث شهرک صنعتی  و گلخانه نیز پیش بینی شده تا این کار بزرگ عملیاتی شود.

وی بیان کرد: انتقال آب الموت رود به قزوین، احداث سد بورمانک در طارم از کارهای دیگری است که در دستور کار قرار دارد و با تعامل و همکاری سایر دستگاهها کارها بخوبی پیش می رود.

ملکی از همکاری دستگاه قضا در پیشبرد برنامه های این شرکت تشکر و قدردانی کرد و خواستار تداوم حمایت ها و همکاری این نهاد با شرکت آب منطقه ای قزوین شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز