استاندار قزوین:

قانون مندی و جلب رضایت مردم در فعالیت های نیروی انتظامی در اولویت باشد

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۱۵:۵۹:۲۷
کد خبر: ۱۲۴۵۸۴۶
قانون مندی و جلب رضایت مردم در فعالیت های نیروی انتظامی در اولویت باشد
استاندار قزوین گفت: قانون مندی در کنار جلب رضایت مردم باید سرلوحه برنامه های نیروی انتظامی قرار گیرد تا موفقیت در کارها بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در همایش مروجین آموزش همگانی پلیس که روز سه شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: در شرایط سخت امروز خوشبختانه جان برکفان نیروی انتظامی با تمام مشکلات توانستند امنیت را برقرار کنند و قزوین در ردیف استان هایی است که از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی تلاش زیادی کرده اما برای موفقیت در کارها بایستی نقاط قوت را تقویت و ضعف ها را برطرف کنیم تا تامین امنیت جامعه در بالاترین سطح ممکن شود.

استاندار قزوین یادآور شد: نیروی انتظامی با کمترین امکانات توانسته راندمان امنیتی و فرهنگی بالایی داشته باشد هرچند امکانات و نیروی انسانی آن در اندازه مدیریت شهرستان است اما با تلاش جهادی و ایثار سربازان سبز پوش انتظامی کارنامهٔ درخشانی ارائه شده است. 

12

جمالی پور اظهارداشت: امنیت و آموزش اگر به درستی استفاده نشود در سایر حوزه ها با چالش مواجهه می شویم لذا بکارگیری همزمان این دو بال می تواند به موفقیت بیشتر منجر شود.

وی اضافه کرد: در توسعه فرهنگی اجتماعی و اقتصادی عنصر کلیدی سرمایه انسانی است هرچند داشتن منابع مهم است اما کلیدی نیست  زیرا هر کشوری منابع و سرمایه انسانی خود را حفظ و تقویت کرده توانسته در کنار منابع اقتصادی در ردیف قدرتهای بزرگ اقتصادی مطرح شود .

جمالی پور بیان کرد: ایران از نظر منابع دارای ظرفیت های سرشار و از منظر ژئو پلتیک، نفت و گاز و دیگر منابع غنی است اما در حوزه اجتماعی بسیار ضعیف و آسیب پذیریم.

وی گفت: در تربیت اجتماعی نهادهای مختلفی دخیل هستند اما نیروی انتظامی نقش بی بدیلی در این عرصه دارد و نهاد انتظامی یک سرمایه اجتماعی مهم برای کشور محسوب می شود. 

وی اظهار داشت: در صورت اعمال قانون باید به رضایتمندی مردم اهمیت داده شود البته کمک به مردم عدول از قانون نیست و جامعه ای که از قانون عبور کند به هیچ عنوان توانایی توسعه و پیشرفت ندارد لذا مردم و مسئولان همه باید به قانون تمکین کنند. 

استاندار قزوین اضافه کرد: اگر نیروی انتظامی نباشد جامعه دچار گسست و فروپاشی می شود و موفقیت در کارها مستلزم مشارکت و همکاری همه دستگاههاست و اگر نهادی در حوزه اجتماعی با نیروی انتظامی همکاری نکنند باید پاسخگو باشد.

2222

وی اظهارداشت: دستگاه‌های فرهنگی، شهرداری ها، آموزش پرورش و دانشگاه ها باید در کنار نیروی انتظامی قرار بگیرند و حوزه سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری برای همه نهادها وظایف مشخصی تعریف کند تا به اهداف تعریف شده دست یابیم.

جمالی پور تصریح کرد: حوزه معاونت اجتماعی مهمترین رکن نیروی انتظامی است و می تواند جامعه را به سمت آموزش و فرهنگ مناسب سوق دهد اما رسیدن به موفقیت مستلزم همکاری سایر دستگاهها و برنامه ریزی مدون در این عرصه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز