استاندار قزوین:

پژوهش های زیست محیطی یک الزام در تصمیم گیری اصولی است

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۰:۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۲۴۸۲۵۰
پژوهش های زیست محیطی یک الزام در تصمیم گیری اصولی است
استاندار قزوین گفت: تحقیق و پژوهش های دقیق و جامع زیست محیطی یک ضرورت و پشتوانه محکمی برای تصمیم گیری و برنامه ریزی درست برای توسعه استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کارگروه پژوهش و فناوری روز دوشنبه به ریاست استاندار قزوین در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این نشست گفت: توجه به تحقیق و پژوهش می تواند به تصمیم گیری اصولی ما کمک کند تا هزینه کمتری را متحمل شویم.

استاندار قزوین بیان کرد: تحقیق باید جزییات را هم مورد توجه قرار داده و در موضوع محیط زیست گفته شود در استان از عوامل مختلف مانند صنعت، کشاورزی، خدمات، جاده، چقدر تاثیرگذار و چقدر تاثیر پذیر هستیم.

پژوهش 3

وی گفت: تیم تحقیق باید مشخص کند صنایع بزرگ داخل استان هر کدام چه تاثیری در آلودگی هوا، آب و خاک دارند و برای تصمیم گیری این آمار مهم است و کلی گویی کمک زیادی نمی کند.

جمالی پور تصریح کرد: این که در مسیر کریدور شمال و شمالغرب هستیم و اتوبانهای ملی داریم باید میزان آلودگی خودرویی در راههای مواصلاتی و نیز اثر بخشی استانهای همجوار مشخص شود.

استاندار قزوین یادآورشد: به دلیل استقرار صنایع بزرگ فولادی در استان در تحقیق باید مشخص شود این واحدها چند درصد در آلوده شدن محیط زیست استان سهیم هستند و وضعیت آلایندگی آنها استخراج شود.

جمالی پور اضدافه کرد: کلیات طرح ارزیابی پایداری محیط زیست تهیه شده خوب است اما در جزییات هم بایستی اطالاعات جامعی داشته باشیم تا وضعیت را مدیریت کنیم و به نقطه مطلوب برسیم.

استاندار قزوین یادآورشد: در تحقیقات و پژوهش های میدانی لازم است ابتدا همه مشکلات شناسایی و سپس برای حل آن راهکار داده شود و مدیران بر اساس یافته ها برنامه ریزی و تدبیر کنند.

پژوهش 2

وی بیان کرد: گاهی مواجهه کارشناسی نداریم و یک دفعه محدودیت ایجاد می کنیم یا تحقیق را جدی نمی گیریم در حالی که در عصر کنونی بدون تردید با اتکا به پژوهشهای دقیق می توانیم درست تصمیم بگیریم.

در این جلسه بیژن نظری عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین گزارش تحقیقی خود در خصوص ارزیابی پایداری محیط زیست استان را ارائه کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز