معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین:

استان قزوین پایلوت اجرای «شبکه سلامت اجتماعی» در حوزه جوانان شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۳:۵۵:۱۴
کد خبر: ۱۲۴۸۴۸۷
استان قزوین پایلوت اجرای «شبکه سلامت اجتماعی» در حوزه جوانان شد
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: طرح های «شبکه سلامت اجتماعی» ، «سرباز مهارت» و « منش» به صورت پایلوت در قزوین اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علی لطفی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهارداشت: حوزه جوانان با مطالبات و مشکلات خاص خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در دوران کرونا تلاش کردیم فعالیت ها تعطیل نشود و بتوانیم ارتباط موثر خود را با مخاطبان حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: مسکن، ازدواج، اشتغال، همچنان از چالش ها و مشکلات جوانان است و در حد توان و منابع تلاش می کنیم به نیازهای جوانان استان پاسخ دهیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: مخاطبان ما در حوزه جوانان فقط سمن ها نیستند بلکه سنین 18 تا 35 سال تحت پوشش برنامه های مختلاف این معاونت هستند و با برنامه ریزی انجام شده تلاش می شود این گروه از فعالیتهای ارائه شده بهره مند شوند.

image_2021_10_18-10_57_39_461_DLA

لطفی گفت: در استان قزوین در حال حاضر 73 سمن و تشکل مردم نهاد مجوز فعالیت دارند که حدود 40 سمن فعالیت مناسبی دارند.

وی اضافه کرد: تا پایان امسال 14 سمن دیگر مجوز فعالیت خود را دریافت می کنند و این مجموعه اضافه می شوند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اظهارداشت: سمن های استان در عرصه های مختلف ادبی، عمرانی، هنری، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، فعالیت می کنند و در هر تشکل زمینه مشارکت 5 تا 7 جوان مهیا شده است.

اجرای طرح سرباز مهارت

لطفی اضافه کرد: اجرای طرح سرباز مهارت با همکاری جهاد دانشگاهی از کارهای خوبی است که عملیاتی شده و هر ماه 200 سرباز در زمکینه های کسب و کار و سبک زندگی آموزش می بینند.

وی گفت: طرح «منش» مراکز نوآوری و شکوفایی در 13 استان کشور از جمله قزوین در حال اجراست که ایده های جوانان با همکاری جهاد دانشگاهی حملایت می شود تا زمینه تبدیل ایده ها به محصول فراهم شود.

image_2021_10_18-14_6_9_194_dTY

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: با هماهنگی و توافق انجام شده با بانکها برای پرداخت تسهیلات اقدام شد که 800 میلیون تومان از سوی صندوق کارآفرین امید و 600 میلیون تومان از سوی بانک رسالت میان سمن ها توزیع شده است.

لطفی اضافه کرد: بیش از 30 نفر از جوانان استان توانستند از تسهیلات پیش بینی شده استفاده کنند.

وی گفت: با امضای تفاهم نامه با اداره فنی و حرفه ای برای مهلارت آموزی جوانان اقدام شد که می تواند در ایجاد اشتغال این افراد در آینده موثر باشد.

قزوین پایلوت طرح های کشوری 

لطفی در ادامه تصریح کرد: به دلیل ظرفیت های ایجاد شده در استان خوشبختانه به عنوان پایلوت اجرای کارگاه منطقه ای در حوزه آسیب های اجتماعی و شبکه سلامت اجتماعی انتخاب شده ایم که مراسم رونمایی از سامانه آن با حضور مسئولان کشوری بزودی برگزار می شود.

وی گفت: همچنین میزبان دوره ملی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده کشوری هستیم که در سال گذشته توانستیم سه مرکز راه اندازی کنیم.

لطفی اظهارداشت: تا پایان امسال مقرر شده بود  7 مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در استان فعال شود که تاکنون 6 مرکز راه اندازی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز