استاندار قزوین:

قزوین در امکانات فرهنگی از فقر مفرط رنج می برد

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۵:۵۷:۱۳
کد خبر: ۱۲۴۸۶۱۵
قزوین در امکانات فرهنگی از فقر مفرط رنج می برد
استاندار قزوین گفت: استان قزوین از لحاظ امکانات فرهنگی از فقر مفرط رنج می برد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ششمین دو سالانه ملی خوشنویسی ایران بزرگداشت عمادالکتاب عصر دوشنبه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمالی پور استاندار، محمد حسین اسماعیلی مدیر کل ارشاد استان، استاد امیرخانی و جمعی از هنرمندان در محوطه تاریخی عمارت چهلستون قزوین برگزار شد.

هدایت الله  جمالی پور در این مراسم اظهار کرد: قزوین یکی از پایگاههای مهم فرهنگ و هنر کشور است  و ظرفیت بزرگی را در این حوزه دارد و حدود هشت هزار سال تاریخ و تمدن را در خود جای داده و یک دوره نیز پایتخت بوده است.

وی افزود: بزرگان زیادی در این دیار پرورش یافتند و نقش زیادی در فرهنگ و هنر داشتند و اصفهان امروز مدیون قزوین دیروز است و همه داشته های قزوین به اصفهان منتقل شد و به عنوان یک ظرفیت فرهنگی ارزشمند است.

image_2021_10_18-16_54_31_63_J97

جمالی پور یادآور شد: قزوین ظرفیت تاریخی زیادی دارد و ما خوب بهره نگرفتیم و بیشتر نمای صنعتی قزوین در اذهان متبادر می شود در حالی که سبقه تاریخی آن بیشتر و غنی تر است.

وی اظهار کرد: نتوانستیم از سبقه تاریخی و فرهنگی استان و قزوین خوب استفاده کنیم و کرونا بسیاری از برنامه های ما را تحت تاثیر قرارداد.

استاندار قزوین بیان کرد: قزوین مدارس علمیه زیادی دارد و در خلق علم و فرهنگ نقش زیادی داشتند و یک مدرسه علمیه بیش از ۷۰۰ سال سابقه دارد و شیخ بهایی در این خطه بوده و امروز مفتخریم به عنوان پایتخت خوشنویسی هستیم و عالمان برجسته ای را تربیت کرده ایم.

وی افزود: در امکانات فرهنگی فقیر هستیم و فقر مفرط داریم، پروژه تالار شهر بیش از ۱۲ سال متوقف شده است و تلاش کردیم از اعتبارات دولتی بهره بگیریم و تکمیل کنیم اما نشد که با استقرار دولت جدید امیدواریم این طرح افتتاح شود‌.

image_2021_10_18-16_41_43_139_MmE

جمالی پور ادامه داد: در حمایت از هنرمندان خیلی شرمنده هستیم برخی عمرشان را در این راه گذاشتند اما حتی بیمه نشدند و باید مورد حمایت جدی قرار دهیم. 

استاندار قزوین تصریح کرد: هنرمندانی که به درجه شاخص و خبرگی می رسند و بی مدرک هستند باید تحت پوشش قرار گیرند و آثارشان خریداری شود 

وی اظهار کرد: منابع مالی در اختیار مدیران نیست که آثارشان خریداری شود. امیدواریم با نگاهی که دولت دارد اتفاقات خوبی رقم بخورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز