وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

قانون خرید آثار هنری را احیا می کنیم/ پیگیر مسکن خبرنگاران هستیم

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۲۳:۴۴:۲۰
کد خبر: ۱۲۴۸۶۷۸
قانون خرید آثار هنری را احیا می کنیم/ پیگیر مسکن خبرنگاران هستیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: احیای قانون خرید آثار هنری برای کمک به اقتصاد و معیشت اهالی فرهنگ و هنر و حمایت از خبرنگاران و تامین مسکن اهالی رسانه را در اولویت برنامه ها قرار می دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه شرکت در مراسم اختتامیه ششمین دو سالانه خوشنویسی در قزوین در جمع خبرنگاران گفت: توجه به فرهنگ و هنر می تواند ما را به اهداف تعیین شده برساند لذا در دولت جدید توسعه و تکمیل زیر ساخت های فرهنگی در صدر برنامه ها قرار دارد و ما در سفرهای استانی این سیاست را دنبال می کنیم.

وی بیان کرد: در استان قزوین هم ظرفیت زیاد است اما امکانات فرهنگی مناسبی ندارد و ما تعهد می کنیم در سفر رئیس جمهور به قزوین بخشی از مطالبات جامعه فرهنگی را پاسخ دهیم از جمله برای تکمیل تالار شهر کمک خواهیم کرد.

اسماعیلی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاههای آثار هنری در کشورهای خارجی می تواند در معرفی آثار هنرمندان ما موثر باشد و ما هم این کار را در دستور کار داریم تا آثار بیشتری به جهانیان معرفی شود.

203L1

قانون خرید آثار هنری را احیا می کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برای حمایت از آثار هنری، هنرمندان و اهالی رسانه برنامه ریزی کرده ایم که در این راستا تکمیل زیر ساخت های هنری کشور که سالهاست معطل مانده و هنرمندان منتطرند به سرانجام برسد از سفر شیراز در دستور کار دولت قرار گرفته که در سفرهای دیگر هم دنبال می شود.

وی اظهارداشت: در حوه حمایتی در همین موضوع، برگزاری نمایشگاههای بین المللی و خرید آثار هنرمندان با جدیت پیگیری می شود لذا با جدیت احیای قانون خرید آثار هنری، ادبی و فرهنگی را مجددا به تصویب دولت می رسانیم.

اسماعیلی اضافه کرد: بدون تردید در هنر خطاطی، تابلوهای نفیس خوشنویسی داریم که می تواند زینت بخش اتاق مدیران و استانداران ما باشد و به رواج این هنر کمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاه ما این است در اعطای جوایز در جشنواره ها، همایش ها و مناسبتها حتما می توانیم آثار هنری را انتخاب کنیم تا هم به اقتصاد هنرمندان کمک شود و هم زمینه کشف استعدادهای بیشتر و تقویت انگیزه هنرمندان مهیا شود.

نقاشی خط 1

از خبرنگاران حمایت می کنیم

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا که پرسید رویکرد وزارتخانه در حمایت از خبرنگاران چیست اظهارداشت: حمایت از خبرنگاران را با جدیت دنبال می کنیم و در گام اول تفاهم نامه ای با وزارت مسکن و شهرسازی منعقد شده تا 14 هزار واحد مسکونی به سهمیه خبرنگاران اضافه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: البته 10 هزار سهمیه هم قبلا پیش بینی کرده بودیم که این تعداد اضافه شد و به مسئولان صندوق هنر هم اعلام کرده ایم که این صندوق به همه هنرمندان، اهالی فرهنگ و رسانه ها تعلق دارد و باید تسهیلات و خدمات آن به خبرنگاران هم داده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز