بررسی مسائل شهری:

شورای شهر قزوین برای بررسی چند لایحه جلسه علنی تشکیل داد

۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ۲۱:۰۰:۲۹
کد خبر: ۱۲۴۹۲۴۲
شورای شهر قزوین برای بررسی چند لایحه جلسه علنی تشکیل داد
شورای شهر قزوین برای بررسی چند لایحه از جمله کمک به رانندگان عضو تعاونی سازمان تاکسیرانی برای تشکیل خانه تاکسی تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای شهر قزوین عصر دوشنبه با حضور اعضا در تالار مردم برگزار شد.

در این جلسه چند لایحه ارائه شده مورد بررسی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین قرار گرفت.

فرج الله فصیحی رامندی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر را تبریک گفت و اظهارداشت: امیدواریم همه از پیروان راستین آن حضرت باشیم و به دستورات دینی عمل کنیم و از اخلاق حسنه رسول اکرم الگو بگیریم.

image_2021_10_19-22_2_2_128_pe3

وی افزود: باید کمک کنیم اخلاق در جامعه رواج یابد و همه به اخلاق حسنه متخلص شویم.

فصیحی رامندی با گرامیداشت سالروز عملیات ولفجر ۴ را هم گرامیداشت و افزود: رزمندگان قزوینی با گردان حضرت رسول(ص) دراین عملیات مشارکت داشتند و افتخار آفریدند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه اظهارداشت: حکم شهردار قزوین توسط وزیر کشور صادر شده و فردا سه شنبه در ساعت ۱۵.۳۰ دقیقه مراسم رسمی معارفه ایشان برگزار می شود.

فصیحی رامندی یادآورشد: انتقال نخاله ها حدود ۳۷۵ میلیون تومان هزینه دارد و بیش از 1200 خودروی سنگین باید این خاکبرداری را انجام دهد که حدود یک ماه زمان لازم دارد اما چون رانندگان تاکسی در آن ذینفع هستند نظر شورا مثبت است.

image_2021_10_19-22_1_31_100_YOW

در این جلسه عرشیان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین گفت: تعاونی تاکسیرانی اخیرا زقطعه زمینی به مساحت 5 هزار و 92 متر در اراضی کوره را در مزایده شهرداری خریداری کرده اما خاک دپو شده زیادی در زمینها موجود است که انتقال آن هزینه سنگینی نیاز دارد که در توان این تعاونی نیست.

وی بیان کرد: قرار است این زمین به عنوان« خانه تاکسی» پس از ساماندهی به محلی برای ارئه خدمات فنی خودرویی از جمله مکانیکی، جلوبندی، صافکاری، نقاشی  و کارواش برای اعضا و سایر فعالان این عرصه استفاده شود.

عرشیان تصریح کرد: با ارائه لایحه درخواست خاکبرداری توسط شهرداری داریم تا این مجموعه را برای خدمات رسانی با تعرفه دولتی به همه رانندگان تاکسی آماده کنیم.

وی اضافه کرد: در شهر قزوین حدود ۵ هزار راننده تاکسی داریم که ۷۰۰ نفر عضو تعاونی هستند و با راه اندازی این مجموعه می توانیم خدمات فنی را با ۳۰ درصد زیر قیمت مصوب ارائه کنیم.

image_2021_10_19-22_1_51_59_maU

محسن حق شناس در این جلسه اظهارداشت: این تعاونی زمین در مزایده خریداری کرده و باید قطعه فروخته شده ساماندهی و تحویل داده می شد و قرار نیست به خانواده خودمان هم کمک نکنیم. 

وی اضافه کرد: باید ما هم به رانندگان تاکسی خدمات بدهیم و این کار حداقل حقشان است و درخواست می کنیم شورا موافقت کند و وظیفه شهرداری پاکسازی این زمین کند زیرا رانندگان تاکسی بیشترین آسیب را از کرونا دیدند و امروز فرصت جبران داریم.

حق شناس افزود: تکلیف ما این است به سازمان تاکسیرانی کمک کنیم لذا باید با این لایحه و خاکبرداری موافقت شود و سخت گیری نکنیم تا مشکل چند ساله حل شود.

قاسم اللهیاری دیگر عضو شورا هم گفت: وقتی رای مثبت دهیم شاید برای سایر تعاونی ها توقع و حقی ایجاد شود  لذا صلاح نیست بدون هدف در این محدوده هزینه کنیم البته باید راه حلی برای کمک به تاکسیرانی پیدا شود.

فاطمه اشدری عضو دیگر شورا هم اظهارداشت: رانندگان تاکسی خانواده شهرداری هستند و باید نگاه ما به سازمانهای خدمات رسان توام با تعامل و همکاری باشد و ما رانندگان را فرزندان شهرداری می دانیم، دقت کنیم اینجا تعاونی هفت سنگان و نیاوران نیست بلکه یک مجموعه زحمتکش است و ما حتما الزام داریم به آنها کمک کنیم.

اشدری بیان کرذ: این افراد زمین را با نخاله خریدند در حالی که بایستی پس از تخلیه تحویل می شد و انصاف نیست هزینه دیگری به این گروه زحمتکش تحمیل شود و مطمئن باشید منابعی از دست نمی رود بلکه به دست یک گروه دیگر زحمتکش داده می شود ضمن آنکه ما با تجهیزات شهرداری قرار است نخاله جابجا کنیم و پولی جابجا نمی شود.

image_2021_10_19-22_1_55_144_Dc2

مهری سادات تقوی عضو دیگر شورا هم اظهارداشت: اگر قرار است کمک نامتعارف به یک تعاونی داشته باشیم باید برای دیگران هم غفکری کنیم لذا بهتر است موافقت کنیم تا این کار با ماشین آلات شهرداری انجام شود تا هزینه  ها کاهش یابد و در کنار آن از روش مشارکت استفاده کنیم تا شهرداری در سود ناشی از فعالیت اقتصادی هم سهیم شود.

در ادامه حسین صلح جو تصریح کرد: اگر شورا با لایحه موافقت کرده و در ادامه کار سهم آورده شهرداری را بیشتر کنیم تا به رانندگان تاکسی کمک کنیم از محل آورده و تراکم می توانیم سود منطقی را به رانندگان تزریق کنیم.

در ادامه این لایحه با اکثریت آرای اعضای شورای شهر تصویب شد.

بررسی مطالعات آب خام شهرک عظیمیه دستور دیگر این جلسه بود که مقرر شد لایحه ای برای اصلاح عودت و در کمیسیون مربوطه پیگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز