مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین:

روستای کوهستانی و صعب العبور «کمر رود» در طارم سفلی قزوین برقدار شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۱۲:۴۵:۴۳
کد خبر: ۱۲۴۹۲۶۴
روستای کوهستانی و صعب العبور «کمر رود» در طارم سفلی قزوین برقدار شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در پاسخ به درخواست های مستمر مردمی وبا پیگیری های انجام شده، روستای «کمر رود» در منطقه کوهستانی و صعب العبور طارم سفلی برقدار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سعید بهادیوند چگینی در خصوص حل مشکلات برق روستاییان اظهارداشت: روستای «کمر رود» معروف به « به بهار» از توابع طارم سفلی در گذشته و به دلیل نداشتن کد روستایی و نیز برخی ملاحظات محیط زیستی، فاقد شبکه برق بود و  مطالبات ساکنان به روش های مختلف به شرکت توزیع نیروی برق منعکس می شد.

وی اضافه کرد: این روستا که در ردیف مناطق ییلاقی استان محسوب می شود نزدیک به 17 خانوار ساکن دارد که به گفته اهالی در صورت تامین برق می توانست به مهاجرت معکوس کمک کرده و جمعیت بیشتری را در خود جای دهد.

 

image_2021_10_20-1_40_13_879_65R

بهادیوند چگینی یادآورشد: این درخواست مردمی از سوی روستاییان گرامی به دفتر نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی دکتر سیاهکلی هم منعکس شده بود و با تاکید و همراهی ایشان، پیگیر حل این مشکل از طریق شرکت توانیر شدیم تا بتوانیم اعتبار اجرای شبکه را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: پس از پیگیری های مستمر توانستیم اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح را تامین کنیم و با همکاری اداره کل محیط زیست استان و رفع موانع ، نسبت به نصب شبکه اقدام لازم صورت گیرد.

سعید بهادیوند چگینی بیان کرد: در اجرای این طرح و برقرسانی به روستای کمر رود 4111 متر شبکه متوسط هوایی نصب شد اما چون در فاز اول در محدوده یک منطقه حفاظت شده بود کار متوقف شد که پس از رفع موانع و جلب موافقت محیط زیست عملیات تکمیل شد.

12

وی افزود: در اجرای این طرح همچنین 717 متر شبکه فشار ضعیف هوایی و 121 متر شبکه فشار ضعیف زمینی در محدوده این روستا نصب شد.

بهادیوند چگینی یادآورشد: تعداد 198 پایه برق نیز در مسیر برای انتقال شبکه و یک دستگاه ترانس 75 کیلو ولت آمپر نصب شد و در مدار قرار گرفت و با اجرای شبکه روشنایی معابر این طرح مهم روستایی با حدود یک میلیارد تومان هزینه تکمیل شد وتقدیم مردم عزیز روستای «کمر رود»  شد.

وی گفت: این روستا در منطقه کوهستانی و صعب العبوری قرار دارد که انتقال پایه های برق با جرثقیل بسیار سخت و سنگین بود اما چون به مردم متعهد شده بودیم تا قبل از فصل سرما برق روستا را تامین کنیم،خوشبختانه با تلاش شبانه روزی پیمانکار مجری پروژه توانستیم به تعهد خود عمل کرده و یکی از مطالبات مردم منطقه را برآورده کنیم.

÷÷÷

بهادیوند چگینی تصریح کرد: ضمن قدردانی از خدمات شرکت نوژین صنعت مجری توانمند پروژه، امیدواریم مردم این روستا، برق رسانی به روستای «کمر رود»( به بهار) را به عنوان هدیه ای از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بپذیرند که توانستیم با وجود تنگناها و کمبود منابع مالی این خدمات را ارائه کنیم تا با این کار رضایت مردم جلب شده باشد.

روستای بدون برق نداریم

بهادیوند چگینی اظهارداشت: خوشبختانه در استان قزوین همه روستاهای بالای 10 خانوار دارای شبکه برق هستند و تنها چند منطقه ییلاقی که ساکنان بسیار محدود و فصلی دارد شاید هنوز برقدار نشده باشند که آمادگی داریم هر منطقه ییلاقی که از فرمانداری کد روستایی بگیرد و حداقل 10 خانوار ساکن داشته باشد برای برقرسانی اقدام کنیم. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: در استان قزوین تعداد 5 منطقه ییلاقی داریم که در صورت دریافت کد روستایی می تواند در فهرست مناطق قابل اجرای طرح شبکه برقرسانی قرار گیرد.

وی در پایان اعلام کرد: از

نظر شما