نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی:

آرزوی دیرینه مردم استان قزوین در تامین آب شرب گوارا به زودی محقق می‌شود

۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۱۴:۳۰:۲۹
کد خبر: ۱۲۴۹۵۹۵
آرزوی دیرینه مردم استان قزوین در تامین آب شرب گوارا به زودی محقق می‌شود
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با انعقاد قرارداد با بخش خصوصی پروژه عظیم انتقال آب آشامیدنی سد طالقان به استان قزوین برای تامین نیاز آبی 15 شهر و 194 روستا کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی از انعقاد قرارداد انتقال آب شرب از سد طالقان به 15 شهر و 194 روستای استان قزوین خبر داد و گفت: سال ها به مردم استان وعده آب دادند اما نتوانستند تا امروز به وعده ها جامه عمل بپوشانند اما با همت همه دلسوزان استان توانستیم به شعارها عمل کنیم و به زودی مردم استان به آرزوی دیرینه خود که همان انتقال آب سد طالقان به قزوین است خواهند رسید.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، انتقال آب سد طالقان را یکی از مطالبات به حق مردم استان قزوین به ویژه مردم شهرستان آبیک دانست و اظهارداشت: به دلیل آنکه اجرای این پروژه به بیش از دو هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و دولت نمی توانست این اعتبار را تأمین کند و شاید دهها سال زمان لازم داشت لذا برای اجرای این پروژه سرمایه گذار جذب کردیم و هم اکنون قرارداد اجرای این پروژه عظیم با  بانک خاورمیانه منعقد شده است.

Capture

سیاهکلی افزود: سهمیه استان قزوین از سد طالقان سالانه 60 میلیون متر مکعب خواهد بود که تاکنون فرآیند انتقال آب از طالقان به شهرستان آبیک 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با جذب سرمایه گذار و عقد این قرارداد، تعداد 194 روستا و 15 شهر استان از آب شرب سد طالقان بهره مند خواهند شد.

وکیل مردم در خانه ملت همچنین به مشکلات امروز مردم در تامین آب اشاره کرد و گفت: آب شرب استان قزوین از طریق منابع زیرزمینی تأمین می شود که این جای بسی تعجب دارد، چرا استانی همچون قزوین که سرشار از چشمه ها و رودخانه های جاری است، باید آب شرب خود را از منابع زیرزمینی بدست آورد که این وضعیت نشان می دهد در گذشته مدیریت درستی در موضوع آب نداشته ایم و دچار چالش شده ایم.

اب+1

سیاهکلی، طرح انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین را به عنوان یکی از بزرگترین طرح های انتقال آب شرب ایران دانست و افزود: از تلاش های دکتر جمالی پور استاندار، مهندس ملکی مدیرعامل آب منطقه ای، مهندس بیرنوندی مدیر آبفا و دیگر مسئولان خدوم و نمایندگان انقلابی استان برای تلاش های انجام شده و ملی کردن این پروژه عظیم، تشکر می کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز